Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntade ur på muraren som lovade mura botten på mn vedpanna. För en massa veckor sedan pajade hans bil och han har inte kunnat fixa nytt åkdom. För en resa på hisnande sju km. Hade första kontakten i maj...

Så nu bokade jag in en lokal firma som fixar det i nästa vecka.

Folk :rage:
 
Jag känner mig motarbetad. Både Telenor och Tele2 har stora problem. Således inget internet.
Fick ta min PW till utanför vårdcentralen för där finns internet. Kunde låna om böcker och åtminstone betala en grej som tvunget skulle betalas idag.
Håller tummarna för att åtminstone Telenor kommer igång för då har vi internet på både telefoner och plattor.
 
Känner mig plötsligt darrig och virrig i huvudet + ont där. Så tog några panadol/en ipren. Ska sticka till fysio för att bända mina ben men vet inte hur det kommer gå.
 
Trött som tusan och på jobb.

Så segt att jobba fredag eftermiddag istället för förmiddag som alla andra :D

Men idag har hovis varit ute. Min bonuspappa håller på och förbereder tapetsering i sovrummet (äntligen) och i eftermiddag går jag på en vecka semester igen :banana:

Håller sig bara regnet bort blir det dessutom en rejäl ridtur! 🥰

Lille Måns ska få följa med sista biten igen så han får göra lite roligheter
455674261_10160491056636819_6015609532441479948_n.jpg
 
Jag känner mig motarbetad. Både Telenor och Tele2 har stora problem. Således inget internet.
Fick ta min PW till utanför vårdcentralen för där finns internet. Kunde låna om böcker och åtminstone betala en grej som tvunget skulle betalas idag.
Håller tummarna för att åtminstone Telenor kommer igång för då har vi internet på både telefoner och plattor.
Har tele2 här ,fungerar,så måste vara lokalt fel
 
1000018396.jpg

Lekte med faceapp för att se hur den skulle se mig som tjej. Ja jag vet lite fånigt och annat men istället för en stor skillnad så blev det mer en fin fem fel bild.
 
Jag måste ta tag i saker och förbereda mat till helgen. Det kommer att vara fullt upp i morgon, så det skulle vara väldigt bra om jag kunde förbereda så att det bara är att värma på/ställa fram i morgon. Och jag måste dessutom ha en plan för hur/när/var vi ska äta. Jag klagar inte, jag är bara inte van vid att behöva planera så noga!
 
Denna veckan har inte varit så bra på morgnarna egentligen. Försovit mig. Haft migrän. Haft epilepsianfall osv. I morse, efter en sömnfri natt åter igen, klev jag ur sängen så där trött och hängig. Tog en dusch och klädde mig. Piggade på mig när jag var ute med spionen. Han, glad som vanligt, och skuttade upp på en klippa/berg/bergaktigt. Som vanligt sa jag åt honom att inte klödda in sig i något där för jag kan inte hjälpa honom loss där uppe 2 m upp. Men den här gången var det just vad han gjorde. Fick kravla mig upp och just i samma stund som jag hade lossat kopplet från en slags hårdbuske/miniträd skuttar ett rådjur förbi och hoppar 2 meter ner på trottoaren och över vägen. Där stod jag med kopplet i handen. Men inte länge till så att säga för strax efter for spionen efter med lika graciösa språng som rådjuret nedför klippan, jag far efter med kopplet i ett fast grepp, skrapar ena sidan av ansiktet, armen, baken och benet på samma sida och drösar klumpigt som ett kylskåp ner två meter med en smäll på trottoaren och håller emot så spionen bara kommer ut på halva vägen, medan jag själv landar på halva arslet med glasögonen bredvid mig. Jag tänkte "Lever jag ens?" och insåg att det gjorde jag för fasen vad det gör ont både här och där i kroppen! Hem, kolla igenom mig, kamma till mig igen, byta kläder, pusta ut och så ta mig till jobbet. Kan inte vara hemma ännu en dag, ens om det varit allvarligt, tänkte jag.

Jag vet inte hur rumpan ser ut, den ömmar, kanske är blå, vem vet, har ett litet blåmärke på benet, ett på armen (tur med långärmade byxor och tröja som jag hade på mig då!), ett på handen och där har jag ont i tummen också, samt rivmärken och ett blåmärke i ansiktet. Där är jag också mest öm nu så här en del timmar efteråt. haltade de första timmarna för benet ville inte fungera, men det har lagt sig och armen värkte när jag använde den, men det har lagt sig, men ansiktshalvan svider och ömmar. Vilken bautatur ändå!

Och vilken tur att det är fredag ändå!
 
Men vafan?
På vägen mot lunch med pappa började jag nysa i bilen. Under bilturen på ca 15 minuter blev jag förkyld?
Nu hemma och ligger i soffan och snörvlar.
Fattar inte hur det kan gå från noll till hundra på så pass kort tid.

Jag åt iaf lunch och det var supergott, gissar att magen kommer sparka bakut fullständigt men det var värt det tycker jag.

Superarg på förkylningen bara. Hallåååå det är första ridlektionen på måndag och jag vill inte missa den ju :rage: :cry:
Jag pussade iallafall massa ponnymular... Så om det skulle vara så att jag inte kan rida på måndag har jag iaf fått en liten hästfix i dag.
 
Har nu provat parkour! Jätteknasigt, men jag kunde iaf gå balansgång på ett räcke ganska bra och hoppa över samma räcke :p Nu dags att åka till veterinären för kontroll av ena hunden, sedan blir det födelsedagsfirande hos sambons syster. Kommer vara rejält trött ikväll, det känner jag redan nu.
 
Men vafan?
På vägen mot lunch med pappa började jag nysa i bilen. Under bilturen på ca 15 minuter blev jag förkyld?
Nu hemma och ligger i soffan och snörvlar.
Fattar inte hur det kan gå från noll till hundra på så pass kort tid.

Jag åt iaf lunch och det var supergott, gissar att magen kommer sparka bakut fullständigt men det var värt det tycker jag.

Superarg på förkylningen bara. Hallåååå det är första ridlektionen på måndag och jag vill inte missa den ju :rage: :cry:
Jag pussade iallafall massa ponnymular... Så om det skulle vara så att jag inte kan rida på måndag har jag iaf fått en liten hästfix i dag.
Prova ta allergitabletter. Sånt får jag också helt plötsligt.
 
Började darra och fick bankande huvudvärk på fysio, så åkte hem igen. Passade på att köpa massa plommontomater på vägen hem. Det ringde en glad kille som ville att jag skulle vara med i postkodslotteriet. Jag förklarade att jag förlorar på Skattkammspelet och yahtzee när man ska slå en tärning och att det är större chans att jag blir påkörd av en bil än att jag skulle vinna någonting. Han var trevlig och jag var trevlig. Nämnde sedan att jag inte tror på attraktionslagen, tyvärr. Han sa att jag hade tur som pratade med honom. Jag svarade att då hade jag redan haft så mycket tur att jag inte har någon kvar.

Han sa att då skulle jag få ännu mer tur eftersom han skulle lägga på. Jag önskade honom lycka till.
 
Det ringde en glad kille som ville att jag skulle vara med i postkodslotteriet. Jag förklarade att jag förlorar på Skattkammspelet och yahtzee när man ska slå en tärning och att det är större chans att jag blir påkörd av en bil än att jag skulle vinna någonting. Han var trevlig och jag var trevlig. Nämnde sedan att jag inte tror på attraktionslagen, tyvärr. Han sa att jag hade tur som pratade med honom. Jag svarade att då hade jag redan haft så mycket tur att jag inte har någon kvar.

Han sa att då skulle jag få ännu mer tur eftersom han skulle lägga på. Jag önskade honom lycka till.
Vilket surrealistiskt samtal :crazy:
 
Vilket surrealistiskt samtal :crazy:

Jag tycker inte att man ska vara otrevlig mot de stackars människorna som sitter och försöker desperat sälja något mot provision. Däremot tackar jag aldrig ja till något. När det ringer ang telefonabonnemang så frågar jag alltid om de kan matcha mitt nuvarande abonnemang, som är 125 kr/månaden, fri samtal och sms och 8GB (sant) det kan de inte och lägger på. Jag kör lite samma stuk med andra försäljare. Frågar om de kan matcha mina nuvarande och det kan de inte. Och lägger på.
 
Jag tycker inte att man ska vara otrevlig mot de stackars människorna som sitter och försöker desperat sälja något mot provision. Däremot tackar jag aldrig ja till något. När det ringer ang telefonabonnemang så frågar jag alltid om de kan matcha mitt nuvarande abonnemang, som är 125 kr/månaden, fri samtal och sms och 8GB (sant) det kan de inte och lägger på. Jag kör lite samma stuk med andra försäljare. Frågar om de kan matcha mina nuvarande och det kan de inte. Och lägger på.
Jo men när de sitter och börjar tjafsa så lackar iaf jag ur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
457
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp