Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag letar, men har inte så många års kötid ännu att jag kan få en lägenhet där jag vill ha den och har inte råd att köpa lägenhet. Letar nu efter kollektivboende då jag gärna bor med andra, men måste uppnå många krav för att det ska kännas rätt. Men tittat på ett par iaf.
Hoppas att något bra dyker upp snart
Tufft när man inte har möjlighet att flytta på sig när man behöver det. Jag hoppas du hittar ett bra kollektivboende snart :)
 
Känner med dig bodde själv i ett område i 20 år innan vi flyttade där det var mycket skjutningar (fyra dagar per vecka var inte ovanligt under en period) och annan kriminalitet som hade ökat åren innan vi flyttade. Vi hade dock tillräckligt med ekonomiska resurser för att köpa en annan lägenhet i ett annat område. Det är inte kul när man inte kan känna att man ens har valet att flytta, själv kände jag mig begränsad i slutet när vi bodde där jag vågade absolut inte gå till vissa områden eller vissa butiker. Hoppas att du hittar något snart :heart
Tack för ditt inlägg, skjutningar verkar vi inte ha så mycket här som tur är iaf.
Känner mig tyvärr också begränsad, mycket skit här.
Men jag har hopp om att hitta något iaf. 😊
 
Asså man tänker att det närmar sig höst när man tagit ett varv i hästarnas hage och plockat upp de första gröna ekollonen (och den nedre delen av hagen som var så mjuk och blöt efter allt regn i juli har minsann torkat rejält igen) och man har staplat spånbalar för hela vintern men det känns inte idag i denna värme; riktigt varmt när man kommer in i köket med drygt 24 grader och det kändes svalt 😅.
Pannkakor till middag smakar då himla gott I värmen och Brunnebys rabarbersylt med kardemumma vi inte provat innan är då god, 😋. Riktigt badväder men bara ta hästtransporten tillbaka till stan ikväll för nästa ärende 😅.
 
Hemma och vilar efter en händelserik dag på jobbet. Först då personen som försökte stjäla saker, sedan full fart med vanliga butiksjobbet, och så kom en kund in som tidigare betett sig så bedrövligt att jag tvingades ringa efter väktare. Men, den här gången skötte sig personen fint och bad faktiskt om ursäkt för sitt tidigare beteende på ett sätt som kändes ärligt osv. Det kändes fint ändå. Jag fick också möjligheten att tillsammans med chefen gå igenom ett flertal av de jobbansökningar som kommit in (vi har en annons ute om ledig tjänst). Väldigt lärorikt, och väldigt intressant hur tydligt det är när folk skickar ansökan enligt någon färdig mall de har till allt och alla.

Nu ska jag vila och titta på youtube med sambon. Ledig i fyra dagar nu och ÅH vad jag ska njuta av det :D
 
Jaha sconesen blev okej men glömde givetvis att halvera saltmängden till halv sats :banghead:

När mitt syskonbarn tog studenten bakade hens pappa som är från Devon scones som åts pinfärska med äkta clotted cream, lemon curd och jordgubbssylt köpt på the english shop i Stockholm. Till det serverades det Pimms :d


Åh låter helt fantastiskt gott :d
 
Alltså...Eftersom vi åt så lätt middag handlade vi för att göra rostbiffsmörgås menä märket med rostbiff vi brukar köpa på CG är ju alltid finfint men nu fanns bara av märket Garant. Vilket skitkött! Seeeegt som attan; lastgammal kossa tro 🤨. Honkatten var den enda som kunde tugga i sig en skiva och nä vi är inte tandlösa 😆, nä det köper vi inte igen.
 
Högsommarvärme och jag passar på att lasta på 24 spånbalar på CG och sen av vid stallet och in till logen och stapla 😂. Personalen som körde ut pallen tyckte det var varmt, jo vars! Röd som en kräfta och svetten rinnande när jag lastade ur i 27 graders värme men blev påmind om typ samma känsla av att lägga ett lass hö eller två i stekande värme när man var yngre 😄 härliga minnen 🥰. Nåja svett är fett som gråter eller hur var det 😂 men hästen var nöjd som fick vilodag och slappa i boxen 🥰.
Tillbaka till stan ikväll för att köpa ny tvättmaskin då vår gamla tydligen valt att ge upp så var ju lämpligt att komma över en Electrolux toppmatad (frontmatad är ju snyggare men bökigare) för lite drygt 6000 istället för 9000 så får vi hoppas vi blir nöjda 😊 och jisses så ljummet ute det var ikväll men nu är vi trööööötta så natti natt 🥱😴.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
646
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
457
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp