Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har rast på jobbet. Andas ut lite efter att ha stoppat en person från att stjäla varor för en större summa pengar. Inget dramatiskt alls, men jag kände ändå hur pulsen gick upp. Man vet ju aldrig hur tjuvar kommer agera när de blir tagna på bar gärning. Ren tur att just den här personen försökte låtsas som om det bara skett ett missförstånd och kvickt kilade iväg.

Snart helg. Då ska jag vila och äta glass!
 
Var iväg och storhandlade på Willys åt morsan.
Har sedan suttit på balkongen och läst tills det blev lite svalt, så jag la mig på sängen och läste istället
Ska äta middag snart - Burk skinka med mimosa sallad. Sedan traska iväg till kiosken för att hämta ut paket
Städa akvarium
 
Efter ett vaket dygn har jag legat och försökt vila, gått hundpromenader, hämtat ut varulvens medicin och handlat lite. Tog ett snabbt skumbad innan det pockades på en promenad igen så nyss inkommen, medicinerat varulv, pratat belgare med en karl på promenaden och nu sitter jag med lite ost och vin innan jag ska lägga mig och vila igen.

Om jag inte somnar ifrån det så blir det ytterligare en promenad ikväll, annars i natt när jag vaknat igen. Fåntratt har inte bajsat sedan igår så han behöver ut en sväng till. 🥱
 
Just bevittnat ett inbrott, galet less på mitt område nu.
Hade tänkt gå ut på en promenad, men vågar inte för de står utanför dörren nu och nojar att de såg mig i fönstret.

Jag vill flytta nu.
Lider med dig. Jag hade nog knappt vågat mig utanför dörren alls. Hoppas du hittar nytt boende :heart
 
Lider med dig. Jag hade nog knappt vågat mig utanför dörren alls. Hoppas du hittar nytt boende :heart
Jag letar, men har inte så många års kötid ännu att jag kan få en lägenhet där jag vill ha den och har inte råd att köpa lägenhet. Letar nu efter kollektivboende då jag gärna bor med andra, men måste uppnå många krav för att det ska kännas rätt. Men tittat på ett par iaf.
Hoppas att något bra dyker upp snart
 
Just bevittnat ett inbrott, galet less på mitt område nu.
Hade tänkt gå ut på en promenad, men vågar inte för de står utanför dörren nu och nojar att de såg mig i fönstret.

Jag vill flytta nu.

Känner med dig bodde själv i ett område i 20 år innan vi flyttade där det var mycket skjutningar (fyra dagar per vecka var inte ovanligt under en period) och annan kriminalitet som hade ökat åren innan vi flyttade. Vi hade dock tillräckligt med ekonomiska resurser för att köpa en annan lägenhet i ett annat område. Det är inte kul när man inte kan känna att man ens har valet att flytta, själv kände jag mig begränsad i slutet när vi bodde där jag vågade absolut inte gå till vissa områden eller vissa butiker. Hoppas att du hittar något snart :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
646
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
456
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp