Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde en chansning på tradera när jag såg 120 kort ute för en tjuga; av alla kort fanns det bara dressyrhästen som jag saknade 😄 och idag kom en god vän och barnen så vi kunde byta lite som i gamla dar, nostalgi 😁. Så efter att ha fått fatt i ponnyn med är det endast 3 kort till full samling och min kompis fick ett gäng nya och byta till bättre skick- menä de andra 89 stycken har hon ju redan sen senast 😅. Bakade den goooda rabarberpajen som sambon och jag blev bjudna på västkusten som är nyttigare med linfrö-, solrosfrön- och pumpafrön och den gick även hem hos barnen- så kul!- som lekte i trädgården medan vi njöt i skuggan under granen i trädgården, mysigt 🥰.
 
Imorgon kommer mitt Sverigesällskap för veckan i form av brorsonen som just fyllt arton och hans okända kompis som är nitton (tror jag). Jag som brukar vara hyperstressad är faktiskt inte det. Två grabbar i övre tonåren som vill hänga med faster i Skottland känns himla chill på något vis - brorsonen är så himla snäll och försiktig och go att jag inte är orolig över kompisen heller... och de äter ALLT, vilket blir stor skillnad från flickorna som kom ifjol. Det höll på att stressa ihjäl mig även om det var himla trevligt att ha dem! :D
 
Brorsonen är dock också skandinaviskt extra lång så han måste sova på diagonalen på dubbelmadrassen (och de skulle nog inte vilja dela ändå.), så jag har fått köpa en madrass till åt kompisen.
Räknar kallt med att jag kan sälja den sen. :D
 
Vaknade av något som fladdrade till i fönstret, tänkte att en mal eller något flugit in. Hunden började morra, jag går och tänder och så är det en FLADDERMUS. Som nu, chockad av ljuset, börjar flyga runt i rummet medan hunden står på sängen och skäller efter den. Fullständig kalabalik 😂 Drog ut hunden, sprang in i sambons rum som undrar vad fan som händer och jag meddelar att jag tyvärr hoppar över denna men att han gärna får ta ett lakan som vapen och guida ut den.

Jag nervositetsskrattade genom hela alltet och höll på att tappa det när sambon i rummet sprang tillbaka till dörren och skrek "Släpp ut mig!" Som om vi var i Fångarna på Fortet. 😂
 
Vaknade av något som fladdrade till i fönstret, tänkte att en mal eller något flugit in. Hunden började morra, jag går och tänder och så är det en FLADDERMUS. Som nu, chockad av ljuset, börjar flyga runt i rummet medan hunden står på sängen och skäller efter den. Fullständig kalabalik 😂 Drog ut hunden, sprang in i sambons rum som undrar vad fan som händer och jag meddelar att jag tyvärr hoppar över denna men att han gärna får ta ett lakan som vapen och guida ut den.

Jag nervositetsskrattade genom hela alltet och höll på att tappa det när sambon i rummet sprang tillbaka till dörren och skrek "Släpp ut mig!" Som om vi var i Fångarna på Fortet. 😂
 
7 år är ingen ålder.
Har du någon manual? Där kan det finnas felsökningstips, förhoppningsvis så är det något enkelt att göra.
Verkar inte vara nått av det som kan tänkas vara, ingen serviceknapp lyser heller. Dock verkar lagren vara slut och maskin är så himla ofräsch av bla kalk sen innan de fixade vattnet så riva isär maskin känns inte särskilt aktuellt. Såå kontakta hyresvärd för vi kika på maskin igårkväll innan elgiganten stängde och det verkar som alla maskiner har stickkontakt- vår har ju sån där dosa så elektriker måste ut oavsett och ordna.
 
Jag ska släpa mig ur sängen och in i duschen. Sen är planen att åka till VC vid jobbet och lämna ett blodprov och kolla till blommorna på jobbet plus hälsa på jobb-frun. Efter det hämta startkit till Midnattsloppet.

Barnet sover och får göra en stund till.
 
Ombestämde mig ”hundra” gånger om jag skulle jogga före eller efter jobbet. Är både trött och omotiverad så det får bli efter jobbet.
Lite osmart då jag ändå var tvungen att duscha.
Men men.
Äter macka och dricker kaffe.
 
Sitter i soffan, ska äta frukost och inser att vårt wifi inte fungerar. Hoppas att sambon vaknar snart och kan starta om routern... Den står så vansinnigt högt upp att jag inte når den utan stege... En jättebra plats när allt fungerar, en usel plats just nu. Sambon är tillräckligt lång för att bara behöva stå på bänken i hallen för att nå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
646
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
334
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
455
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp