Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom ett gäng motorcyklar farandes förbi här (liten, krokig landsväg med 70km/h, mer lämpligt typ 50-60km/h pga smalt och skymd sikt) i minst 120km/h. Svor lite åt idioterna och gick in. :rage:
Knappt 10min senare anländer polis, två brandbilar, två ambulanser och en ambulanshelikopter. Någon/några av dem har kraschat typ 700m härifrån, i en skarp sväng, rakt ut i kohage med taggtrådsstängsel. 😰

Nu har de åkt, utan sirener och utan hast. Jag hoppas att det betyder att ingen kommit till allvarlig skada och inte tvärt om… :(
 
Nyss inkommen efter att ha letat krycklingrackarna som sprungit ut igen när alla höns gått in. Varken såg eller hörde dem, noterade däremot med hjärtat i halsgropen att det var väldigt mycket rovfågel som seglade och hovrade utanför tomten. Efter andra varvet så hörde jag dock några små pip. Tre av dem hade lyckats hamna på fel sida stängslet och med rovfågel så nära fanns inget annat val än att kravla sig över själv där jag var.

Jag lyckades få dem på rätt sida och kravla själv tillbaka utan att riva sönder mig helt. Nu är varulven ute på en kvällspatrullering av tomten och den döda koltrasten jag hittade igår fick en sista flygtur ut på fältet. Jag har sett sparvhökar tidigare på tomten och hittat dödade koltrastar, men nu var det någon annan sorts rovfågel jag inte kunde identifiera som letade mat i den nedgående solens ljus, av stjärtarna att döma var det falkar av någon sort, inte hökar eller vråkar.

De är vackra men jag är glad att jag hann till kycklingarna före dem. :heart
 
Varit på IKEA hela lördagen!
Men blev iaf både sideboard och vitrinskåp och en hel del annat gött.
Får se om det får plats som tänkt nu bara 😅

Sen har det moffats sushi och jag provsmakade saffran- och honungsglassen som jag köpte på vägen hem. Kanske godaste glassen jag ätit?? :eek:
Mer sånt om en stund :D
 
Pantat på Ica, så nu är det nästan tomt på balkongen. Handlade
Har läst lite när jag kom hem, gamla Pollux böcker. Synd att de har lagt ner =(
Städar akvarium nu
 
Knäet mådde inte så bra av att klättra på pallar.
Men nu sitter ju två av tre persienner uppe.
Måste verkligen ta tag i knäet på måndag, måste ändå ringa vc och fråga om läkaren verkligen sa rätt om min levaxinmedicineringen
 
Gick till Gullmarsplan och nu har jag riktigt ont i ländryggen. Ska nog ta @Scata råd och inte envisas med sandaletterna. Funderar på att köpa ett par höjande inlägg till mina vanliga, bekväma skor i väntan på Hoka. Jag gick alltså lite drygt 3000 steg och har ont i ryggen och allmänt i kroppen. Heja liksom.
Jag guidar i en byggnad med sten- och järngolv. Får rejält ont i ryggen om jag har vanliga pumps eller annat med tunn sula.
Har du verkligen inga alternativ till sandaletter? vad går du i om bhöstar vintrar och vårar?
Det krävs inga dyra skor för att gå så lite som några tusen steg. Bara normala vettiga skor.
 
Jag guidar i en byggnad med sten- och järngolv. Får rejält ont i ryggen om jag har vanliga pumps eller annat med tunn sula.
Har du verkligen inga alternativ till sandaletter? vad går du i om bhöstar vintrar och vårar?
Det krävs inga dyra skor för att gå så lite som några tusen steg. Bara normala vettiga skor.

Jag ska köpa ett par Hoka wide om de passar, när gå och löpkliniken får in dem. Jag har ett par andra som jag måste köpa sulor till. Skälet till att jag går i sandaletter är att mina benmuskler, särskilt vaderna, krampar något vansinnigt. Jag kan krampa och få stenhårda vader av att gå till bussen.
 
Jag guidar i en byggnad med sten- och järngolv. Får rejält ont i ryggen om jag har vanliga pumps eller annat med tunn sula.
Har du verkligen inga alternativ till sandaletter? vad går du i om bhöstar vintrar och vårar?
Det krävs inga dyra skor för att gå så lite som några tusen steg. Bara normala vettiga skor.
När jag gick väldigt mycket de gånger jag var på jobb i Paris köpte jag skor med rund sula. Inga problem att avverka 30 000 steg i ösregn. Bästa promenadskor för stadspromenader jag haft, trots mina ankfötter. :up:

Sandaletter hade dödat mina fötter och resten av mig på nolltid! 😰
 
Jag ska köpa ett par Hoka wide om de passar, när gå och löpkliniken får in dem. Jag har ett par andra som jag måste köpa sulor till. Skälet till att jag går i sandaletter är att mina benmuskler, särskilt vaderna, krampar något vansinnigt. Jag kan krampa och få stenhårda vader av att gå till bussen.
Har du ens testat att själv stretcha dina vader i trappan? Att gå i lågklackat/barfota oftare? Dina vader är ju självförvållade pga dåliga skoval. Du kan inte alltid gå i skor med klack, du får värk i höfter, knän och rygg för att inte tala om dina stackars fötter.
 
Ätit detta var fantastiskt gott druckit vitt vin till

IMG_20240817_205802983.jpg
 
Har du ens testat att själv stretcha dina vader i trappan? Att gå i lågklackat/barfota oftare? Dina vader är ju självförvållade pga dåliga skoval. Du kan inte alltid gå i skor med klack, du får värk i höfter, knän och rygg för att inte tala om dina stackars fötter.

Jag går hos fysio just för att stretcha och gör det även hemma. Mina vader har varit så här så länge jag kan komma ihåg, med ett stort antal olika skor, specialutprovade och inte, inlägg och inte. Samtliga benmuskler är extremt korta hopdragna och har alltid varit så även om just vaderna varit värst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp