Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Battre an nar jag tog fel tub och borstade tanderna med kortison salva.:yuck:
Jag minns fortfarande en gång när jag var liten och pappa skulle hjälpa mig att borsta tänderna. Han hade nog lite lågt blodsocker och var smått förvirrad (diabetiker) och tog flytande två på tandborsten istället för tandkräm. Det var inte heller så smaskigt, men det löddrande och blev säkert rent. 🤣
 
Har varit så stel i lederna så länge och den enda gången jag kan böja mig så är när jag får muskelavslappnande.
Jag kan inte klippa ovanifrån utan böjer upp undersidan av foten mot mig.
Jag tränar med övningar från fysioterapeut plus från en som har ett gym för att öka rörligheten
Jag är överrörlig i vissa leder och stel i vissa.
Ja det är bra. För annars kommer du kanske sluta i rullstol, har tyvärr erfarenhet av det. Så stelhet ska man inte skoja bort, det måste tränas.
 
Slapp bli bakis men är trött.
Kaffe i koppen och lön på kontot.
IMG_9706.jpeg
 
Har motionerat hundarna och ätit frukost. Nu ligger jag i soffan, äter choklad och dricker riktigt kallt vatten (har alltid en vattenflaska i kylskåpet för att kunna få riktigt kallt, gott vatten utan att spola i onödan i kranen). Nu verkar sambon klar med sin frukost, så vi ska nog spela lite innan det är dags för mig att göra mig i ordning för jobb.

Sedan har en vän inflyttningsfest ikväll. Jag har stängningspass på jobbet. Jag är bjuden, men det känns som om det kan bli en väl lång och utmattande dag ifall jag går dit :/ Vet inte hur jag ska göra. Vännen är medveten om min situation och jag har sagt att jag bara kommer om jag orkar. Är såklart välkommen dit vid andra tillfällen också, men jag vet inte ens när senast jag var inbjuden på inflyttningsfest, det är måååånga år sedan sist och hade kanske varit kul att vara med... Får se hur det blir.
 
Rasa lite i Aftonbladet också :D
Såg en sjukt märklig artikel igår, det stor typ Mardrömssemestern på Gotland och det gick ut på att de själva hade åkt en vecka efter deras bokning, stod utan boende och maken fick hjärtflimmer när en snäll person erbjöd dem ett billigt boende så de åkte hem. Jag hade aldrig varit med på bild och namn i en sån artikel. 🫣😅
 
Såg en sjukt märklig artikel igår, det stor typ Mardrömssemestern på Gotland och det gick ut på att de själva hade åkt en vecka efter deras bokning, stod utan boende och maken fick hjärtflimmer när en snäll person erbjöd dem ett billigt boende så de åkte hem. Jag hade aldrig varit med på bild och namn i en sån artikel. 🫣😅
Jag läste det där också. Kontrollerade genast att datumet för helgens skara resa stämde... skakade på huvudet men hon fick iaf vara med i tidningen.
 
Såg en sjukt märklig artikel igår, det stor typ Mardrömssemestern på Gotland och det gick ut på att de själva hade åkt en vecka efter deras bokning, stod utan boende och maken fick hjärtflimmer när en snäll person erbjöd dem ett billigt boende så de åkte hem. Jag hade aldrig varit med på bild och namn i en sån artikel. 🫣😅
Den var så konstig! Den familjen hade ju inte ens gjort fel men flyttade på sig ändå?
 
Denna bjuder jag på...
Vaknade igår och ena tån på högra sidan gjorde rejält ont och vart blå. Tankarna snurrade Diabetesrelatetat? Måste jag amputera? Måste jag ringa läkaren? Tankarna och oron växte.
Sa detta till pojkvännen och han bara ja du slog ju i den rätt rejält igår sa aj och gick vidare....
Jag hade glömt av den lilla detaljen att jag är lite klantig 🤣
 
Jag blev lite paff för några dagar sen när min systerdotter postade bilder från din ö. (Hon var där). Jag tänkte - men vänta nu. Där bor ju Seabaz! O_o
Awww!! Hoppas hon hade det toppen!! Det är verkligen bästa tiden nu här på Magnetic island att besöka även om vädret tyvärr varit lite blåsigt för bra sikt när man snorklar senaste veckan! Om hon hade hyrbil kan det ha varit från där jag jobbar 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 498
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
310
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 102
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp