Vad gör man med livet?

Sv: Vad gör man med livet?

Vad skönt att du bestämt dig och att det känns bra!

Håller tummarna för att försäljningen går lätt och att pålle får ett bra hem.
 
Sv: Vad gör man med livet?

Varför inte ta hem hästen och sälja bilen? Kostar inte mer än ett par tusen/månad med hö o strö för två hästar. Du skulle spara massor på att inte ha en så dyr bil. När min bil var fabriksny kostade den 3000/ mån. Nu är den äldre så nu räknar jag bara bensin, servning o försäkring. Försäkring är tre tusen per år. Du har en extreemt dyr bil som kostar fem per månad. :o
Hästförsäkring kostar ca 2000 per år, du har en dyr variant även där! Lillhästen kostar 800/ år i försäkring, agria. Hon är en bra ras att försäkra... :)

Fast 5000:-/mån är inte jättedyr bilkostnad om man räknar med alla kostnader som bilen medför.
Jag har en gammal bil utan lån och kommer upp i den kostnaden om man räknar in allt.
Vad en hästförsäkring kostar beror ju på ras.
Bara veterinärvård på min ena häst kostar över 5000:-/år....

Men nu har ju ts bestämt sig för att sälja hästen och det är ett skitsvårt beslut så då bör vi väl stötta henne i det istället för att skälpa henne.
 
Sv: Vad gör man med livet?

Varför inte ta hem hästen och sälja bilen? Kostar inte mer än ett par tusen/månad med hö o strö för två hästar. Du skulle spara massor på att inte ha en så dyr bil. När min bil var fabriksny kostade den 3000/ mån. Nu är den äldre så nu räknar jag bara bensin, servning o försäkring. Försäkring är tre tusen per år. Du har en extreemt dyr bil som kostar fem per månad. :o
Hästförsäkring kostar ca 2000 per år, du har en dyr variant även där! Lillhästen kostar 800/ år i försäkring, agria. Hon är en bra ras att försäkra... :)

Jag måste ha bil då jag bor på landet, det är även amortering inräknat på 5000kr. Vet inte vad du har för ras och försäkring men jag har ett hbl med ganska låg livförsäkring men hög veterinärvård. Tänker inte byta försäkring då hon är infödd i denna, kan kosta mer än vad det smakar att byta försäkring om tex dolda fel uppstår. Men nu har jag ju bestämt mig, lagt ut annons och redan fått trevliga svar:)
 
Sv: Vad gör man med livet?

Vad skönt att du bestämt dig och att det känns bra!

Håller tummarna för att försäljningen går lätt och att pålle får ett bra hem.

Tack till dig och alla ni andra för stöttande ord:) skittufft beslut verkligen men blir nog bäst såhär!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 544
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 124
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 787
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 733
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp