Vad ger man

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Maja_mu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 155
Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Maja_mu

till någon som ska ha barn 3 februari, och har en liten kille hemma på ett år, i födelsedagspresent. Barnen kanske inte är relevant i sammanhanget, men kläder kanske inte är direkt nåt hon behöver eller vill ha nu?! Jag har ingen som helst fantasi, som gravid- uppskattar man att få typ badgrejer o massageolja så får hennes sambo ställa upp med?
:confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad ger man

Det man behöver om man är höggravid på vintern är tex stödstrumpor (finns svarta man kan stå ut med) mammatrosor med höööög mage så magen inte blir kall (finns svarta på kappahl) och över huvudtaget kläder man kommer i...

Men nu har ju hon nyss varit gravid så allt kanske finns..

Hårinpackningar och sånt behövs också för håret blir trist efter förlossningen.

Bor du nära är säkert barnvaktshjälp uppskattat, fy f-n för att vara höggravid med en ett-åring runt knäna :crazy:

Kanske en sån där värmekudde man lägger in i micron skulle vara något.
Vetekudde har jag för mig att de heter...
De är jättesköna för gravidas trötta och ömma kroppar.

// Anna

Lite lyx är väl inte fel i den situationen?

Någon god doft, badskum, en gosig morgonrock, varma tofflor, en ask med riktigt fin choklad, fin hudkräm ... typ sånt.

Själv uppskattar jag alltid en god bok och fint brevpapper.

Hej och tusen tack för tipsen. Det blev en lyxig hudkräm- mycket uppskattat blev det i alla fall.
Bebben i magen var inte planerad kan jag säga, så det blir en nyfödd i februari samt en 16 månaders storebror.. :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Badger
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 139
Senast: Jahopp
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 746
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka