Jag har en kompis som jag känt och umgåtts med i øver 10 år. Hon blev ihop med en kille som hade två barn sen førr men mamman hade vårdnaden och dom var bara hos honom varannan helg. Så fick denna kompisen och han en dotter och det blev barndop. Hans åttaåriga dotter kunde, eller ville - vet inte vilket, stå stilla o fint framme i kyrkan utan till varje sång o psalm så dansade hon någon slags snurrdans mitt framfør bebisens morfars kamera. Kompisens son blev också lite otålig men han drog sig diskret bakåt istället. Efteråt så sa jag till bebisens pappa att jag tyckte dottern burit sig illa åt som saborterat filminspelningen och att jag tyckte kompisens son var smartare som drog sig bakåt istället då han inte orkade stå still. Han førsvarade henne, och det fick han väl gøra - det är høgst normalt att føräldrar førsvarar sina barn. Han tyckte att hon fortfarande var ett oskyldigt litet barn som inte førstod vad hon gjorde och att hon varit duktig som torkat bebisens panna efter dopet precis som hon skulle, men jag svarade att eftersom han är hemskt filmintresserad och filmar mycket själv så fattade hon visst, och att hon troligen var lite svartsjuk på bebisen som fick så mycket underbar uppmärksamhet. Inte konstigt alls om hon var det. Sen har jag ursäktat honom med att det inte är han utan snurrfians mamma som fostrat henne mest så det var nog inte hans fel. Denna barnafadern har inte førslåtit mig än, efter tre år! Kommer jag hem till dom så drar han sig undan. Sist vi sågs så sa jag det till honom, att det är ju inte klokt vad du är långsint! Och nu sitter jag och här och funderar på om jag har førlåtit honom før att han inte førlåtit! Tycker han är vrång o dum o så.