Lilla
Trådstartare
Nej.Är det något som du känner hindrar dig från att göra det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Är det något som du känner hindrar dig från att göra det?
Jag är nog som din sambo.Jag hade en person som jag trodde var en nära vän till mig men som i våras vände sig mot mig och behandlade mig väldigt illa. Hen var även vän med min sambo som tig min sida och sa upp bekantskapen direkt.
Hen har bett om ursäkt för sitt beteende och har verkligen ansträngt sig för att bli en bättre människa. Vi arbetar på samma ställe, dock olika avdelningar.
Idag sa jag till hen att jag uppskattade att hen bad om ursäkt och ser att hen anstränger sig.
Hen blev väldigt glad över detta och tacksam för den positiva feedbacken från mig.
Sen blir vi antagligen inte bästisar men vi kan ändå ha en avspänd relation till varandra.
Jag antar att det är förlåta?
Det var fint att se att hen blev glad och jag tycker det kändes väldigt bra att få säga det.
Mon sambo däremot är långsint af och förlåter aldrig
Jag är nog som din sambo.
Jag har lättare att förlåta den som varit dum mot mig. Den som däremot varit dum mot någon som står mig nära - där glömmer jag aldrig
Jösses så jobbigt det låter. Orka!Han förlåter dock ingen som varit dum mot honom heller.
Principfast, tjurakallig och långsint
Jösses så jobbigt det låter. Orka!
Jag tänkte inte för dig, mer för honom.Det är inte så illa som det låter
Jag kan skratta åt det utan sura miner. Han har många bra egenskaper, bla tålamod vilket jag saknar
Jag tänkte inte för dig, mer för honom.
Det är befriande att förlåta och kunna förlåtas på det viset. Det funkar bara om det verkligen kommer inifrån hos bägge parterJag hade en person som jag trodde var en nära vän till mig men som i våras vände sig mot mig och behandlade mig väldigt illa. Hen var även vän med min sambo som tig min sida och sa upp bekantskapen direkt.
Hen har bett om ursäkt för sitt beteende och har verkligen ansträngt sig för att bli en bättre människa. Vi arbetar på samma ställe, dock olika avdelningar.
Idag sa jag till hen att jag uppskattade att hen bad om ursäkt och ser att hen anstränger sig.
Hen blev väldigt glad över detta och tacksam för den positiva feedbacken från mig.
Sen blir vi antagligen inte bästisar men vi kan ändå ha en avspänd relation till varandra.
Jag antar att det är förlåta?
Det var fint att se att hen blev glad och jag tycker det kändes väldigt bra att få säga det.
Mon sambo däremot är långsint af och förlåter aldrig
Jag vill förlåta allt, inte för den andres skull utan för min egen. Förlåta är dock varken att glömma eller bortse från. Som exempel, om någon lurar mig på pengar och inte betalar tillbaks ett lån vill jag inte gå och gräma mig, vara arg eller sur om jag träffar personen, det skadar mest mig själv och andra i omgivningen. Hen skulle aldrig få låna pengar igen, med mindre än att jag fick tillbaks pengarna, och knappt då. Nu har jag inte varit med om hemska saker som mord, misshandel och andra grova brott. Om jag verkligen kunnat förlåta något sådant vet jag inte och jag hoppas på att jag inte behöver försöka.Jag vet att frågeställningen är enorm.
Ju äldre jag har blivit ju bättre har jag blivit på att inte döma lika hårt. Vet hur hemskt dåligt man mår när man säger eller gör något som inte är bra. Och hur hårt man dömer sig själv. Ofta med enorm ånger.
Men vilka misstag kan man förlåta? Sådana man själv har gjort? Andra?
Hur tänker ni? Dömer ni hårt eller kan ni ha förståelse även för riktigt dåliga handlingar?