Vad för slags skor för en ömfotad häst?

L

lie

Hästen går super fint på vintern eller på banan men så fort det är lite småsten på en vanlig väg så blir han nickig och väldigt ömfotad.
vad för slags skor sklulle ni sätta på? Han är inte det minsta rullig men han behöver nått skydd över typ pg skor lr något...?

Sv: Vad för slags skor för en ömfotad häst?

jag har tunna sulor på båda valackerna, med hål urskuret i mitten så det går att skölja rent under. har funkat perffa på dom.

Sv: Vad för slags skor för en ömfotad häst?

Jag har världens mest hovömma häst...

Hon går med PG fram och sulor bak nu alternativt rejäla sulor runt om.

Fick ett tips av Mats Karlsson också som funkar kanon. Först har man bärrandsläder (man får klippa ut det) och sedan sula och sedan sko. Då kommer sulan en bit ifrån hoven och det tar garanterat bort ömheten ordentligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar