Vad för ras?

Sv: Vad för ras?

Hon är E: Raket 11538 U: Tindra 112869 UE: Rolle 11174. Har du oxå ardenner?

Senast ändrad:

Har en buskavlad shettis som nu är reggad som sv.ridponny då det var ogörligt att DNA-testa henne, mor, far och morfar. Hon inköptes från början för att vara sällskap till mina ridhästar. Numera körs hon ca 3-4 ggr i veckan och tycker det är jättekul. Att det blev just hon var mer en tillfällighet, vi behövde en sällskapshäst och en "bekant" ville sälja sin dotters shettis då de inte gick så bra ihop. Min lilla pålle är definitivt ingen barnponny, hon är egensinnig, tuff och bara så himla söt...Jag har lagt ner många timmar på att hantera henne så att hon ska veta var skåpet ska stå, vilket hon "glömmer" då och då...
//marti

Undra hur många det är som nöjes kör sina hästar egentligen.Det är nog mer än vad man tror.

Ja, jag vet massor som bara småkör lite ibland med sina hästar.
Själva är vi både nöjeskörare och nyttokörare.

Jag ÖNSKAR att jag kunde nyttoköra med min häst. Tycker gott och väl att det kan komma en storm här också, så det finns några nerfallna träd att dra :angel:

Jag kör ett litet shettissto på 93 cm. :) Valde inte precis rasen (men har absolut inget emot shettisar) jag tycker bara så mkt om min Lilla My, kunde inte motstå henne. Så då blev det bara "hon o jag" och så körde jag in henne förra sommarn :banana:

Mitt halvblod har precis bytt inriktning och blivit körhäst på heltid.
Han har fram tills i måndags varit dressyr och hopphäst, bara körd för omväxlingens skull. Nu har vi lagt sadeln på hyllan och han är utlånad som körhäst... inte omöjligt att han går sin första tävling redan om tre veckor.

Ardenner. Jag håller på att köra in henne nu. :bump: Så det blir att förena nytta med nöje. Tanken är att jag ska använda henne i skogen.
:banana: :banana: :banana:

Hej!

Håller på att köra in min Haflinger! :love:
Än så länge går de kanon bra... :D Ska väl mest bli skogsluffande men man vet ju aldrig! ;)

Nej du önskar dig inte någon storm, jag lovar, det är bara ett himla gissel med att ta reda på allt och vi blev ändå inte hårt drabbade.
Du kanske kan såga ner lite träd (om du har skog) och dra hem lite ved eller nåt :)

Jag håller på att köra in min 8-åriga andalusiervalack, han har precis börjat dra vagnen på ridbanan och allt går kalas! Han verkar tycka det är skoj. Kör in honom mest eftersom jag är tveksam till om ridning verkligen är hans grej, men nu när jag väl kommit igång är jag oxå helsåld ;) Om allt funkar så funderar jag på att ev låna ut honom som körhäst istället (hade först tänkt låna ut honom som ridhäst pga studier men han är rätt svårriden och verkar inte riktigt trivas med att ha någon på ryggen), men med vagn är han hur foglig som helst!

Ska börja att köra in en shettis imorgon sen ska jag köra in min korsning så småningsom.

har en islandshäst som just nu är under inkörning ska mest köra med han som omväxling och för att det är så himla kul....jag älskar rasen och tycker den verkar trevlig även inom körningen. min isis har mkt stabila och säkra/väl skilda gångarter så jag hoppas att det inte kommer vara några problem med traven.

Shettis_tjej skrev:
Jag kör ett litet shettissto på 93 cm. :) Valde inte precis rasen (men har absolut inget emot shettisar) jag tycker bara så mkt om min Lilla My, kunde inte motstå henne. Så då blev det bara "hon o jag" och så körde jag in henne förra sommarn :banana:

har du en shettis som heter lilla my? det har vi oxå haft!!

jag har två russ nu :love: som rids och körs.
tävlas i ponnytrav

russ för att de är de allra goaste hästarna (hm) även om de är lite tjuriga och envisa ibland. lyckas man bara få dem att jobba så är de härliga :D

Kör en tjock liten shetlandsponny för skojs skull. Vi håller mest till på skogsvägarna och tar det i vår egen takt. Urmysigt!
Har aldrig tävlat i körning, men det verkar jätteroligt!

mina hästar är båda vbltravare.
stoet körs ibland för omväxling, istället för ridning, hon älskar det.
valacken tränar för trav.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: CaisaCax
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Wenniz
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
970
Senast: ufot
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka