Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

Dethär är kanske inget LITET. Men min sommar ponny kommer idag.
Jag har egentligen ingen mottivering alls justnu men jag SKA ändå ge henne ett jätte bra sommar lov! Och jag hoppas ändå att det kommer bli mysigt och kul osv att ha henne som minegen i en månad ❤️
 
Lyckades få tag på en liten hund som sprang på en större väg idag. Det var precis vid en hållplats där jag hade avstigande och hunden kom direkt när jag lockade på den. De som steg av, kunde ta hand om hunden och leta ägare och jag kunde köra vidare. Den var så nära att bli påkörd 🥹
Så skönt att allting klaffade, som busschaufför är man så förhindrad att kunna göra nått rätt ofta.
 
Jag har badat idag. Och det var skönt både att det var skönt i vattnet och att det var första gången på flera flera år som jag har badat ute i en sjö och varit be kväm med min kropp liksom. Och inte skämts för hur jsg ser ut eller haft ångest osv utan jag bara badade för att det var skönt och för jsg trivs att vara i vattnet!
 
Jag har snorklat idag :love: ÄLSKAR lugnet som är under vatten och hur fritt allt känns. Det är fantastiskt både mentalt och fysiskt för mig. Dessutom testade jag för första gången att inte ha någon riktig bikiniöverdel, utan istället ha ett välsittande träningslinne. Det var också skönt. Otroligt skönt att slippa snören eller spännen eller annat som skaver och är jobbigt.
 
Det har varit en riktig skitdag men jag fick hämta hem min häst från kliniken idag. En underbar känsla att få hem henne igen. Tycker både hjärtat och plånboken. Det kommer bli några jobbiga veckor när jag mer eller mindre kommer att bo i stallet. Men vad gör det är det värt.
 
Min läkare som är så otroligt duktig, erfaren, lätt att kommunicera med och inte en sekund tvekar han att testa nytt, tänka i helt nya banor och göra sitt yttersta för att det ska bli så bra som möjligt för mig som patient. Tveklöst rätt person på rätt plats och det känns så tryggt att besöka honom.

Sedan blev jag glad åt att allt gick bra hos veterinären för hunden som jag hundvaktar. Inte för att jag trodde annat, men det är alltid nervöst när de ska sövas.
 
I morgon så öppnar Biltema i Vår Lilla Stad.
Äntligen civiliserade.
Det var det sista som behövdes efter Jula och Granngården som redan kommit hit.
Bubbel på balkongen kanske?
 
Fick roliga östgötska disktrasor!

IMG_20240705_193301.jpg
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 025
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 332
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 849
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
2 009
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp