Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

Jag har hört vakteln!
Första sommaren jag bodde här så fanns det vaktel på åkrarna och det blev nästan lite irriterande med deras ständiga enformiga tjippande, men sen kom skördetröskan och då hörde jag dem inte mer. Inte heller förra sommaren hörde jag dem. :( Så nu blev jag jätteglad över att höra deras enformiga tjippande igen! :D
 
Jag har hört vakteln!
Första sommaren jag bodde här så fanns det vaktel på åkrarna och det blev nästan lite irriterande med deras ständiga enformiga tjippande, men sen kom skördetröskan och då hörde jag dem inte mer. Inte heller förra sommaren hörde jag dem. :( Så nu blev jag jätteglad över att höra deras enformiga tjippande igen! :D
Jag visste inte att de fanns i Sverige. Hörde deras läte (men såg dem aldrig) i Schweiz. Grannarna där sa att de 'sjöng' payes-tes-dettes (betala dina skulder) :up:
 
Sömn :love: Jag har känt mig ganska sliten på senaste med diffusa fysiska symtom, noll energi och mycket ångest. Hade därför inga ambitioner för helgen, vare sig vad gäller sömn eller annat, men har fått sova 10,5 timmar två nätter i rad. Trodde igår att det skulle vara svårt att somna på kvällen eftersom jag inte vaknade förrän 10:30 på förmiddagen, men redan vid 22:30 började kroppen säga till att det var dags och sedan somnade jag ovaggad vid 23 och sov till 9:30 i morse. Herregud vad välbehövligt det var! Känns skönt att kunna gå in i en ny vecka med helt andra förutsättningar än förra 💪
 
Det är kanske inte alla gånger man blir glad över att se att någon sitter utanför fönstret och glor på en när man ska gå och lägga sig... Men det blev jag ikväll.... ;):love:
1000006386.jpg
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 025
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 332
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 849
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
2 009
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp