Själv:
Har smygstartat och är inne på 4 veckan med bra kosthållning, har ett sockerberoende att brottas med. Sist jag kollade hade jag tappat 3 kg och det har nog blivit något till. Har också tänkt boka in mig på mamma fitness ptonline nu i januari så får vi se om de kan hjälpa mig att utforma ett bra program som hjälper mig som ryttare. Dvs smidighet och bålstabilitet, hade väldigt gärna toppat med yoga men är för långt bort tyvärr. Ridmässigt så är det styrka,balans och sitsträning i mängder som gäller!
Kgs Horgaard Remis & Gabrielle
Remis ska sättas igång, hon blir 20 år efter årsskiftet så jag vet inte alls hur det kommer gå, hon är väl grundutbildad så jag hoppas att jag där kommer till ridning lite snabbare. Lång uppbyggnad men tror att kortare pass med lite mer dressyrarbete kommer tidigare där.
Gabrielle, min pärla, har jobbat som avelssto hela livet och är knappt riden. Hon är styrbar typ
MEN hon är numer pensionerad från avel - blir 19 år och är fullt frisk. Så jag hoppas försiktigt kunna få igång henne om inte annat så jag kan rida ut ihop med ngn vän ngn gång alt skritta ut med min sambo. Allt som liknar dressyr med henne är en bonus. Båda flickorna är dock otroligt fina i töm!
Våndas över sadeldjungeln, inte sugen på att köpa nya sadlar till båda damerna. Har två dressyrsadlar hemma, en isabell och en Globus - hoppas att ngn ska passa!
Båda flickorna träffar veterinär imorgon får vaccinationer och tandkontroll.
Grace OnTheRocks
Hon blir fem år i årsskiftet och har varit mammaledig, hon reds senast på våren som treåring så för hennes del blir det att börja om. Hon kommer med största sannolikhet lånas ut till en tävlingsryttare.
Blir hon kvar hemma så vet jag inte vad jag hittar på för jag känner mig inte alls redo för att utbilda en femåring!
Tuschomie
Hon blir tre år. Hon är inte påbörjad med inridningen mer än att hon testat lite longering och sadel och träns. Henne ska jag lastträna, fortsätta med lite miljöträning samt träns och sadelinvänjning. Sen åker hon till utbildare i februari och stannar där tills efter treårstestet. Ja om hon nu får vara frisk och hel samt är i fas till testdagen..
Småkottar
Ska jag bara pussa och pilla på
Pontus
Han behöver banta och få bättre kondition. Detta tänkte jag hjälpa honom med genom att arbeta mycket mer på töm. Planen är också att jag själv ska ta några lektioner i tömkörning så att jag lär mig ordentligt. Hoppas kunna hitta några clinics/kurser där vi kan delta!