Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

Dagens fikasällskap. Och att jag får träffa vänner snart som jag inte träffar tillräckligt ofta. Och att en fin vän här önskar mig en trevlig resa.
 
En stillsam skogstur med pålle. Har inte ridit i skogen sen i juni pga alla mygg och andra illvilliga flygfän. Men idag hade vi bara sällskap av en svärm vänligt inställda knott.
 
Mysig och rolig eftermiddag med den här galningen. Och gått ner och badat och haft kul med sambo och hundar.
Jättegod mat och ännu godare hemgjord körsbärssaft. 😍
IMG_8300.jpeg
 
En vän ska till Finland imorgon. Idag frågade hon spontant ifall jag vill att hon köper med sig något till mig därifrån. Nu råkar mitt favoritgodis finnas just i Finland, så det var en lätt fråga att svara på :D Vet såklart inte om hon hittar något, men att hon själv tänkte tanken och frågade kändes väldigt fint.
 
När första tåget för dagen rullade in på stationen såg jag något rött jag kände igen. Det visade sig vara fd favoritkollega som sällskapat med barn till tåget. Så vi hann med nästan en timmes fika och skvaller och kramar 🥰🥰🤩
 
Spenderar lördagen ensam och känner mig även väldigt ensam vilket är ovanligt då jag är otroligt introvert och gillar egentid. Men något med denna dagen gör mig ledsen, kanske att ingen kunde gå på Pinchos med mig när jag väll försöker vara social?

Hur som helst tog jag beslutet att åka och köpa godis och struntade i att både titta på priset eller hålla tillbaka innan jag betalade, så jag köpte 1,5kg - bara för mig! ;) Sen att jag inte lär äta allt på en dag utan några veckor gör inget; för jag GJRODE det. Jag "slösade" 170kr på godis. :bump: Om det är att jag har ägglossning vet jag inte, som gör mig så emotionell och godissugen, men det kvittar - nu njuter jag på balkongen :D
 
För några veckor sedan tvärdog kontakten mellan min laptop och den externa bildskärmen. Jag har ägnat massor av tid på att försöka lista ut var sjutton felet ligger och har köpt diverse adaptrar för att försöka komma förbi problemet via någon annan port på datorn. (både skärm och dator har gått att få att fungera med andra enheter, vilket gjort saken ännu krångligare...) Men så ikväll hittade jag ett tips som funkade!
Ominstallerad drivrutin för grafikkortet och uppdaterad BIOS, sen var saken biff! Jag har äntligen en fungerande extern bildskärm till min dator igen!! :bump::bow::banana:
 
Bestämde mig för att ringa en vän för att be om hjälp med en grej. Är väldigt glad att jag ringde istället för att skriva något meddelande som jag först tänkt. Det blev att vi pratade i två timmar om allt mellan himmel och jord, om allvar och rena nöjen om sådant vi gjort och planer för framtiden. Det var otroligt trevligt, och jag fick också väldigt tydligt bekräftat att hon verkligen uppskattar mitt sällskap, något som jag (mest pga egen osäkerhet) absolut tvivlat på stundtals. Nu har vi planerat att ses och hitta på roligheter framöver, och hon bad mig även säga till om jag kom på något mer vi kunde hitta på tillsammans. Det kändes väldigt fint :heart
 
Idag har jag varit iväg och snorklat :love: Det är verkligen något av det bästa jag vet. Så skönt, så trevligt och vi såg jättefina fiskar i vattnet också. Både abborrar i alla möjliga storlekar och småfisk av okänd sort. Vissa abborrar var riktigt tuffa av sig och kom nära. Den största jag såg var väl åtminstone 10cm, den minsta var max hälften så stor.
 
Idag har jag klippt gräsmattan, som inte hunnits sedan början av juni. Det var knähögt, tjockt och tungt. Och mängder med sniglar. Och jordmyrbon. Borde väl egentligen kört med slåtterbalk eller möjligen lie, men det blev premiär för nya trimmern/röjsågen. En Stihl fyrtaktare av övre mellanklass, som var löjligt mycket bättre på precis alla sätt än den 20 år gamla Partner som den ersatte. :banana:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 947
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 267
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 804
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 995
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp