Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

1000009100.jpg

Årets första stubbåkerritt
Åkern är cirka 1 km lång....
 
Varit lite nere för att det av olika anledningar varit svårt på jobbet och det känns inte som jag gör ett bra jobb. Men, en personal kom förut och bara; man säger allt för sällan positiva saker -men jag måste säga att det går bra för dig, det går verkligen bra, du ställer upp och gör saker direkt. Vi är jättenöjda. Bara så du vet.

Haha, började ju nästan lipa.
 
Stod på jobbet, ville hem men ville inte ta mig hem eftersom alternativen var promenad i regn eller dyr bussresa som jag knappt tjänade tid på. Men, så fick jag ett meddelande från sambon om att han tänkte hämta mig med bilen. Så nu är jag på väg, snabbt, torrt och bekvämt. Är så galet trött och vill bara mysa i soffan med min nyopererade hund :heart
 
Häromdagen så gjorde jag ett lite ovanligt dyk, på en för mig helt ny dykplats, vi skulle göra en grej så det var inte (bara) ett nöjes dyk. Vi var ganska försenade till platsen och det hade hunnit bli kväll, båtföraren skojar om att vi hade chans att se pigghaj. Yeah right tänkte vi. Sikten på väg ned till botten var ok, men riktigt bra på botten. Vi kommer ned, tar nån minut eller så att orientera oss lite och när vi tittar upp så ser vi EN PIGGHAJ komma simmande rätt mot oss för att spana in vad vi var för typer! Den kom så nära vi nästan hade kunna klappa den innan den pep iväg igen! Det var tydligt att den kom för att den var just nyfiken och inte bara råkade simma förbi. Jag ska kanske tacka min sjösjuka buddy lite extra...

Jag har ju aldrig tidigare haft förmånen att få se haj alls, då jag har få dyk utomlands och det är sällsynt att se dom här i Sverige! Levande i alla fall, de blir ju tyvärr bifångst. Jag har lett i dagar nu!
 
Häromdagen så gjorde jag ett lite ovanligt dyk, på en för mig helt ny dykplats, vi skulle göra en grej så det var inte (bara) ett nöjes dyk. Vi var ganska försenade till platsen och det hade hunnit bli kväll, båtföraren skojar om att vi hade chans att se pigghaj. Yeah right tänkte vi. Sikten på väg ned till botten var ok, men riktigt bra på botten. Vi kommer ned, tar nån minut eller så att orientera oss lite och när vi tittar upp så ser vi EN PIGGHAJ komma simmande rätt mot oss för att spana in vad vi var för typer! Den kom så nära vi nästan hade kunna klappa den innan den pep iväg igen! Det var tydligt att den kom för att den var just nyfiken och inte bara råkade simma förbi. Jag ska kanske tacka min sjösjuka buddy lite extra...

Jag har ju aldrig tidigare haft förmånen att få se haj alls, då jag har få dyk utomlands och det är sällsynt att se dom här i Sverige! Levande i alla fall, de blir ju tyvärr bifångst. Jag har lett i dagar nu!
https://www.havochvatten.se/arter-och-livsmiljoer/arter-och-naturtyper/pigghaj.html Hur söta som helst! De börjar visst återhämta sig lite efter att ha minskat med 96-98% sedan åttiotalet.
 
Häromdagen så gjorde jag ett lite ovanligt dyk, på en för mig helt ny dykplats, vi skulle göra en grej så det var inte (bara) ett nöjes dyk. Vi var ganska försenade till platsen och det hade hunnit bli kväll, båtföraren skojar om att vi hade chans att se pigghaj. Yeah right tänkte vi. Sikten på väg ned till botten var ok, men riktigt bra på botten. Vi kommer ned, tar nån minut eller så att orientera oss lite och när vi tittar upp så ser vi EN PIGGHAJ komma simmande rätt mot oss för att spana in vad vi var för typer! Den kom så nära vi nästan hade kunna klappa den innan den pep iväg igen! Det var tydligt att den kom för att den var just nyfiken och inte bara råkade simma förbi. Jag ska kanske tacka min sjösjuka buddy lite extra...

Jag har ju aldrig tidigare haft förmånen att få se haj alls, då jag har få dyk utomlands och det är sällsynt att se dom här i Sverige! Levande i alla fall, de blir ju tyvärr bifångst. Jag har lett i dagar nu!
Hur djupt var ni när ni såg den? Jag är ju på nivån att jag fortfarande blir jätteglad av att se vanliga abborrar när jag snorklar, men det börjar kännas mer och mer lockande att dyka "på riktigt"... Skulle så gärna vilja se ännu fler levande vattendjur, och kunna vara med ordentligt på olika uppdrag för att plocka skräp och spöknät.
 
Har haft en allmänt bra dag utan att ha gjort något sådär jättespeciellt, och så för en liten stund sedan hörde en vän av sig och ville bjuda in mig och sambon på middag någon dag när det passar oss! Denna vännen har sagt tidigare att hon aldrig(!) hör av sig till folk för att ta initiativet till att ses, helt enkelt för att det känns för obekvämt, rädsla att "vara för på" eller "vara i vägen" osv. Så trots att jag sagt att vännen gärna får höra av sig, så hade ingen av oss någon riktig tro på att det faktiskt skulle hända. Men nu så! Jag blev verkligen jätteglad, både åt att än en gång bli påmind om att jag har en så fin vän, men också glad åt att vännen uppenbart känner sig trygg med mig ändå :heart
 
Hur djupt var ni när ni såg den? Jag är ju på nivån att jag fortfarande blir jätteglad av att se vanliga abborrar när jag snorklar, men det börjar kännas mer och mer lockande att dyka "på riktigt"... Skulle så gärna vilja se ännu fler levande vattendjur, och kunna vara med ordentligt på olika uppdrag för att plocka skräp och spöknät.
Runt 20 meter! Det vore fantastiskt skoj om du var sugen på att hänga med.
 
Har haft en allmänt bra dag utan att ha gjort något sådär jättespeciellt, och så för en liten stund sedan hörde en vän av sig och ville bjuda in mig och sambon på middag någon dag när det passar oss! Denna vännen har sagt tidigare att hon aldrig(!) hör av sig till folk för att ta initiativet till att ses, helt enkelt för att det känns för obekvämt, rädsla att "vara för på" eller "vara i vägen" osv. Så trots att jag sagt att vännen gärna får höra av sig, så hade ingen av oss någon riktig tro på att det faktiskt skulle hända. Men nu så! Jag blev verkligen jätteglad, både åt att än en gång bli påmind om att jag har en så fin vän, men också glad åt att vännen uppenbart känner sig trygg med mig ändå :heart
Vad härligt! Och vännen blir säkert jätteglad att du blir glad och tackar ja :)
 
Dagens glädjeämne för mig är ett mycket materialistiskt sådant. Jag har spontanköpt en klänning bara för att det var fin, vilket jag aldrig gör annars. Den är jätteskön och luftig och har en så fin grön färg att jag föll pladask för den. Dessutom liknar den inte någonting jag vanligtvis skulle köpa vilket är lite kul, samtidigt som den känns extremt användbar både till vardags och fest.
 

Bifogade filer

  • drs.jpg
    drs.jpg
    87,1 KB · Visningar: 61

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 947
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 267
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 804
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 995
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp