Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

Ja det är ju ingen sekretess eller så, så Buke kan ju få "scoopet" :) - idag fick projektet operation spöknät upp cirka 500 kilo spöknät som legat och "fiskat " på ett vrak i Östersjön sedan 1990 talet. Vraket är nu helt rent från nät som fisk, säl och skaldjur kan fastna och dö i.
Vi har i flera års tid dokumenterat spöknät I Östersjön och Skånska Kattegatt och nu får vi upp dom! Att se det rent fysiska resultatet av alla inblandades arbete.
'
 
Senast ändrad:
Ja det är ju ingen sekretess eller så, så Buke kan ju få "scoopet" :) - idag fick projektet upp cirka 500 kilo spöknät som legat och "fiskat " på ett vrak i Östersjön sedan 1990 talet. Vraket är nu helt rent från nät som fisk, säl och skaldjur kan fastna och dö i.
Vi har i flera års tid dokumenterat spöknät I Östersjön och Skånska Kattegatt och nu får vi upp dom! Att se det rent fysiska resultatet av alla inblandades arbete.
Wow! Bra jobbat! 🤩🙌🏻
 
Ja det är ju ingen sekretess eller så, så Buke kan ju få "scoopet" :) - idag fick projektet operation spöknät upp cirka 500 kilo spöknät som legat och "fiskat " på ett vrak i Östersjön sedan 1990 talet. Vraket är nu helt rent från nät som fisk, säl och skaldjur kan fastna och dö i.
Vi har i flera års tid dokumenterat spöknät I Östersjön och Skånska Kattegatt och nu får vi upp dom! Att se det rent fysiska resultatet av alla inblandades arbete.
'
Får jag citera min privata facebookpost från igår?
"Min spöknätsvecka är slut för i år och jag är redan nostalgisk. Det är svårt att förklara i skrift. Veckan där allt gungar och allt som inte är fastspänt rullar och teet riskerar att skvätta upp i taket. Veckan man maniskt kollar väder och våghöjdsprognoser 50-11 gånger om dagen och ber till dykgudarna. TUT-TUT signalen som ger en tillstånd att plumsa i och ta sikte på den röda bojen. Dykplaneringar. Skotrar Nät, Lyftsäckar och ramboknivar. Fiskar som släpps lösa. Nät som kommer upp och vrak som dokumenteras. Övningsköra båten. Dykplaner och omplaneringar. Att på hemväg ta en powernap i kojen bland allas drybags och oxyboxen. Känslan när man kommer ned till vraket och det är perfekt sikt. Eller när det inte alls är det. Hur teamet som inte ens kände varandra för ett par dagar sedan agerar som ett slipat F1 pitstopteam när nån ska i och ur vattnet. Utmaningar som prövar en och erfarenheter som utvärderas. Grillkvällar med en oändlig mängd dyksnack och morotsstavar."

Det som är sjukt surt är att jag åkte hem igår och havet varit rejält stökigt hela veckan och vi bara lyckades bärga en tiondel av det som kom upp idag... :-) En dag till och jag kunde ha varit på plats när alltihopa kom upp...
 
Att jag stått mitt i snåren på traktens bästa vildhallonställe och plockat 1kg.
Edit: Tålamodet brukar räcka till 1kg åt gången så jag får gå dit fler dagar.
1000008699.jpg
 
Jag har en längre tid funderat på hur jag kunde hjälpa en vän som har en tung livssituation.
Efter att vi träffades häromdagen funderade jag på det vi pratat om, och fick en idé om hur jag kunde göra utan att det kanske skulle kännas påträngande eller svårt att ta emot.

Jag lade fram förslaget och hon tackade ja :)
Det var länge sedan jag kände mig så innerligt glad över att kunna hjälpa till :heart
 
Jag har en längre tid funderat på hur jag kunde hjälpa en vän som har en tung livssituation.
Efter att vi träffades häromdagen funderade jag på det vi pratat om, och fick en idé om hur jag kunde göra utan att det kanske skulle kännas påträngande eller svårt att ta emot.

Jag lade fram förslaget och hon tackade ja :)
Det var länge sedan jag kände mig så innerligt glad över att kunna hjälpa till :heart
Fint!
 
Inte idag, men igår när jag och hästen var ute så träffade vi på ett gäng barn och vuxna som gärna ville klappa. Trevligt att kunna göra dem glada och så är jag stolt över min reaktiva häst som inte bryr sig över barn som hoppar och skriker runt henne :)

(Hon är tränad specifikt mot att vara säker med allt människor av varierande typ kan syssla med, annars hade jag inte låtit dem klappa)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 948
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 267
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 804
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 995
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp