Vad finns det för alternativ för mig?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hästhandlarjävel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 940
H

hästhandlarjävel

Har 3 ston som ska föla, 2 är beräknade till mars och jag bor 5 km från stallet.
Vad finns det för alternativ för att jag ska slippa bo i stallet om möjligt för att kunna vaka ändå?

Sv: Vad finns det för alternativ för mig?

Det finns fölvakter som ringer upp ens mobiltelefon. Det går ju även att ordna kameraövervakningen med webkamera. Dock inget jag skulle ge mig på. 5 km tycker jag är för långt. Går det åt skogen med fölningen, så gör det det SNABBT!

Jag hade nog sovit i stallet om jag var dig, för 5 km känns lite för långt för en kameraövervakning. Det finns väl ingen med en sådan räckvidd? Nej, jag vet inget annat än att du nog bör sova där.

Jag begärde in prisuppgift för en sådan, den skulle gå på 72.000!!!!!!:eek::crazy::cool:

Jag antar att du pratar om en sådan där ett chip sys fast stoets slida?
Det gör inte jag.
Vi har en som larmar när stoet lägger sig, och den kostade inga 72000..
Ta bort en nolla, så hamnar du ganska rätt.(Jag kommer inte ihåg exakt vad den kostade)
http://cgi.ladugardsinrede.com/folvakt.htm

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
752
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 692
Senast: Lejanna
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
806
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
2 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka