Vad blir eran nästa hund för ras?

CA

Trådstartare
Vet ni vad ni ska skaffa för hund nästa gång?

Jag har funderat på en till hund om ca 3 år och då funderar jag på följande raser:

1. Border collie
2. Rottweiler
3. Tervueren
4. Groenendael
5. Australian Shepherd
7. Korthårig collie
6. Schäfer isf bruks

Sv: Vad blir eran nästa hund för ras?

1. Malinois
(2. En redig bruksschäfer :o)

Mallen kommer förmodligen innan årets slut.

Min nästa hund blir en till australisk terrier, sedan ska vi spara (minst) en BC-valp och en Jämthundsvalp när de valpkullarna blir.

Har inga planer på att skaffa hund på flera år (förmodligen inte förrän lagotton är borta och det ska väl dröja, hoppas jag).
Som det ser ut nu skulle det nog bli antingen:
-lagotto
-labrador
-kelpie (riktigt sugen på att ha en att arbeta med)

jag ska skaffa en till hund när en av dom 3 jag har nu dör...(ananrs blir det för mkt hund)

troligen nån av dom hära raserna
1) schäfer (bruks) -för att träna/tävla i bruk
2) Border collie -för att träna/tävla i lydnad/agility
3) Boston Terrier -SÅ j*vla söta hundar!!:love:

Men det kommer med största sanolikhet bli en schäfer...min favvo ras och dom passar till ALLT!:p

Jag har ju en Malinois just nu..och 1 blandras (spansk byracka) så om x antal år när mina hundar blivit gamla (blandisen är 5 i år & Mallen blir 3 i november) så blir det ngn av följande

1. Irländsk Varghund
2. Welsh Corgi Cardigan
3. Bullterrier
4. Engelsk Bulldogg
5. Gos d'atura catala
6. Schapendoes

Ingen utpräglad brukshund med andra ord.. OM jag´inte absolut känner att jag har tid och ork och då blir det garanterat en Malinois (eller ev. en Briard)

Får man fråga från vilken kennel??
Mallar är super-roliga.. men ack så jobbiga. Fast har man väl tränat Malle så känns de andra raserna nog rätt trista..:angel:
Min hund ser ut såhär när vi tränar -->:bump:

Aliide skrev:
1. Malinois
(2. En redig bruksschäfer :o)

Mallen kommer förmodligen innan årets slut.

Antingen blir det en renrasig flat coated eller berner sennen, eller så har jag vid det laget tröttnat på att ha stor hund och skaffar mig en cavalier igen. Eller bostonterrier, som jag var inne på redan innan förstahunden kom till världen för exakt 11 år sen idag!

tessiem skrev:
Jag har ju en Malinois just nu..och 1 blandras (spansk byracka) så om x antal år när mina hundar blivit gamla (blandisen är 5 i år & Mallen blir 3 i november) så blir det ngn av följande

1. Irländsk Varghund
2. Welsh Corgi Cardigan
3. Bullterrier
4. Engelsk Bulldogg
5. Gos d'atura catala
6. Schapendoes

Ingen utpräglad brukshund med andra ord.. OM jag´inte absolut känner att jag har tid och ork och då blir det garanterat en Malinois (eller ev. en Briard)

"Gos d'atura catala" Hur ser de ut? Nyfiken då jag aldrig sett namnet någonstans (i såna fall har jag inte lagt det på minnet)

Mallar är väldigt fina hundar, det är en kille på klubben som har en sån och tränar skydd med. Har sett honom lite då och då.

Berner Sennen glömde jag ju!!
Har haft en tik & skulle så gärna ha en igen..men de har rätt mkt tjall på höfterna..
Nåväl det blir nummer 7 på listan..
Gisburne skrev:
Antingen blir det en renrasig flat coated eller berner sennen, eller så har jag vid det laget tröttnat på att ha stor hund och skaffar mig en cavalier igen. Eller bostonterrier, som jag var inne på redan innan förstahunden kom till världen för exakt 11 år sen idag!

Har inte själv tänkt skaffa hund på ett tag är supernöjd med den jag har :love:

Men min mors nästa hund är en Welsh Corgi Cardigan hade en Welsh Corgi Pembroke innan

jag vet ju aldrig vad jag vill ha..eller jag vill ju ha alla! :P men det ska iaf inom en snar framtid bli en Russell..
sen så får väl tiden avgöra vad det blir :P:P

Vill ha fler labradorer (tänk att jag för 5 år sedan tyckte de var de tristaste hundar ever)
Sen vill jag ha:
*lapphundar (en gång lappis alltid lappis)
*border terrier
*Jämthund (sambon vill ha en älghund)
* SKOTSK HJORTHUND är jag jättenyfiken på.

En Australian Cattle Dog tik! Angus needs a girlfriend:angel: :love:

Nästa hund blir en tysk jaktterrier eller en border terrier, har inte bestämt mig än.

Sen blir det nog några fler weimaraners :angel:

Skulle det inte blir det så är jag nyfiken på grosse münsterländer.

//E

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 512
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 146
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka