Vad blir eran nästa hund för ras?

Sv: Vad blir eran nästa hund för ras?

tessiem skrev:
Får man fråga från vilken kennel??
Mallar är super-roliga.. men ack så jobbiga. Fast har man väl tränat Malle så känns de andra raserna nog rätt trista..:angel:
Min hund ser ut såhär när vi tränar -->:bump:

Haha, jag vet mkt väl att Mallar är lite "kokkobäng" men bara man får energin under kontroll så ska det väl gå.. eller... :o :D

Det blir förmodligen ifrån Krokasmeden's Kennel. Efter den underbart trevliga och stabila tiken Lindjax Akita. Hon parades för ett tag sen med Daneskjolds Sherif men hon gick tom. Så dom ska försöka igen.

Vad har du för Malle?

Min familj har haft engelsk setter hela mitt liv och när jag flyttat tillbaka till Sverige kommer jag att skaffa mig en egen.

welshstackarna har ju aldeles för korta ben ju!! :o ;)

fler flattar, har en nu,väldigt lättsam hund.är lika glada å flamsiga som jag :bump: gärna valpar på min tik
annars weimaraner :love:

Min nästa valp kommer redan om tre veckor faktist..denna gången blir det en blandras.
En tik mellan Schäfer/trevueren/jämthund.
Hon är ju bara för sött:love: :love: :love:

det blir en goldentik tänkt för min kommande uppfödning :)

En SBK-racer dvs en bruksschäfer. Rottweiler ligger mig varmast om hjärtat, men det lär man ju inte hitta någon.

Nästa hund blir en till schäfer, eftersom det för mig inte existerar en mer allsidig hund!
Ska ha en arbetshund med bra exteriör. Med andra ord, en brukshund i en snygg kropp. Vilket man tyvärr inte ser så ofta!
(Min åsikt..)

escodobe skrev:
tibetanskt terrier - jag har inte ork för en till brukshund i dagsläget

Så resonerade jag också efter rottisen, men jag aktade mig noga för att skaffa en "prydnadshund". Jag fantiserade en gång för länge sedan om en shi tzu, men åh vad glad jag är att jag inte satsade på en sådan. Man kan inte göra något med dem merän att kamma...

Kom igen Escodobe - nog vill du väl ha en hund som du kan göra något vettigt med om du har lust?

Jag tycker dvärgschnauzern är skojig och trots att jag inte ville jobba med bruksträning så har jag kommit igång så smått med både lydnad och spår.

Men jag förstår ditt resonemang. När man är mitte uppe i att ha en ganska så krävande hund så känns nästan plyschhundar som det enda vettiga alternativet... ;)

Gnist skrev:
Min nästa hund blir en till australisk terrier, sedan ska vi spara (minst) en BC-valp och en Jämthundsvalp när de valpkullarna blir.

Äsch - vad tråkig du är. du bara upprepar dig heeeela tiden.. ;)

Min nästa hund kommer troligtvis att bli en Tibetansk terrier :love: de är sååå underbara. Mamma har två... Jag har en Yorkie och som sagt den dag hon ska få en polare kommer det att vara en tibbe.

Tibben är väl ingen "prydnadshund" det är en väldigt aktiv sak... med en hel del humör :rofl: en vall/vakt hund i grunden... men visst ställs mest ut. men jag vet flera som både kör agility, lydnad mm med sina...

Min nästa hund kommer definitivt vara en Leonberger den med. När jag blir gammal och grå då kommer det nog bli en liten ras men vilken vet jag inte :)

// Smulis

Jodå..visst går de.. de är ju underbara NÄR de jobbar.. resten av tiden är de både högt & lågt :)
Men man blir helt klart mallebiten.. både bokstavligt & bildligt :p

Min är en från första kullen på en hemmauppfödning. Exirs Aragorn. Hans mamma är en Karmanjakashund & fadern Belgross. Så han är utställningsmalle.. även om han aldrig ställs ;)

Aliide skrev:
Haha, jag vet mkt väl att Mallar är lite "kokkobäng" men bara man får energin under kontroll så ska det väl gå.. eller... :o :D

Det blir förmodligen ifrån Krokasmeden's Kennel. Efter den underbart trevliga och stabila tiken Lindjax Akita. Hon parades för ett tag sen med Daneskjolds Sherif men hon gick tom. Så dom ska försöka igen.

Vad har du för Malle?

Har ingen hund just nu (får inte för våran hyresvärd:mad: )

Men jag har alltid velat ha en
*Labrador (svart:love: )

Fast min syrra har just nu fyra jack russel-puppisar på 4-5 veckor &
dom är SÅÅÅ söta !!! Vill bara *pussa & pussa* på dom:D :d

Sen har jag sett någon annan liten hund som är ursöt..
Men vet inte riktigt vilken ras det är:confused:

För mig blir det ju naturligtvis Basset Hound :love: , och det blir i sommar efter flytten till större lägenhet :banana:

Hundköp är inte aktuellt för tillfället, men hade det varit det hade jag valt mellan
1) lagotto
2) mellanpudel
3) sheltie
4) chinese crested powder puff

Har en bc-blandis på 2,5 år och någon gång runt augusti-september så kommer det en lite jack russel valp hit. :love:
Skall vara en tik men vem vet kanske blir en hane. Det visar sig.
:bump:

JUst ni passar jag en blandning mellan schäfer och rottweiler (han ser ut som en rottis). Diesel som han heter ska bo hos oss i 10 månader innana han ska tillbakka till husse.

Min nästa hund blir nog en dvägrpinscher som det ser ut nu :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 512
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 146
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka