La du sojabitarna i vatten först eller panerade du dom torra?Visa bifogad fil 141508
Jag har äntligen hittat ett sätt att tillaga torkade sojabitar, med lite frityrsmet blev de väldigt goda att fritera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
La du sojabitarna i vatten först eller panerade du dom torra?Visa bifogad fil 141508
Jag har äntligen hittat ett sätt att tillaga torkade sojabitar, med lite frityrsmet blev de väldigt goda att fritera.
Jag lade dem i buljongvätska först, så de blev lite marinerade.La du sojabitarna i vatten först eller panerade du dom torra?
Såna brukar jag också göra, så himla gott!Igår gjorde jag den här
https://zeinaskitchen.se/zucchinirullar-med-ost-och-spenat/
Glömde dock att ta bild. Lite pillig att göra. Men väldigt god. Bytte spenaten mot svartkål.
Tillägg: glömde att jag först stekte med tomatpuré med grönsakerna och kryddorna, sen hällde jag i 1 förpackning krossade tomater och lika mycket vatten :PFixar lite med veckans luncher till jobbet. Nästa vecka får det bli grönsaksgryta med linser. Maxi hade grytbasgrönsaker (sådana färdigpacketerade) på kort datum/extrapris, så det fick grönsaksdelen. När jag kom hem rev jag ned lök och alla de grönsakerna i foodprocessorn. Sen har jag kryddat med salt, peppar, chayennepeppar och en buljongtärning. Smakade även av med lite soya och vitvinsvinäger. Smidigt och snabbt när man bara behöver skölja maskinen och sen diska traktörpannan och en slickepott.
Smakar typ inget, ungefär som andra köttersättningar. Använd som du hade gjort med kött.Tänkte testa tempeh nu till veckan någon som har några recepttips? Har inte ätit förut så vet inte riktigt vad det smakar eller passar till.
Jag älskar typ alla köttersättningsprodukter och tycker verkligen inte de smakar inget, men just tempeh får jag hålla med dig omSmakar typ inget, ungefär som andra köttersättningar. Använd som du hade gjort med kött.
Enligt mig smakar inget och passar till inget men hoppas du får bra tips!Tänkte testa tempeh nu till veckan någon som har några recepttips? Har inte ätit förut så vet inte riktigt vad det smakar eller passar till.
Har sett det i bao buns på restauranger, med hoisin, krispiga grönsaker, koriander osv Bao finns i frysdisken på asiatiska butiker.Tänkte testa tempeh nu till veckan någon som har några recepttips? Har inte ätit förut så vet inte riktigt vad det smakar eller passar till.
Känns inte så vegetariskt, med tanke på kycklingen då.Gjorde mycket enkel wok med kyckling och grönsaker till det nudlar och asiatiska kryddor. Blandade woken med nudlarna och hade på cashewnötter.
Känns inte så vegetariskt, med tanke på kycklingen då.