Enkel lunch, veg.biffar med ärtor, zucchini och Västerbottenost, ris, samt massor med tzsatziki.
Bästa var att nioåringen åt som om det vore pizza jag ställde fram
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Biffen ser riktigt mumsig ut.Visa bifogad fil 140718
Enkel lunch, veg.biffar med ärtor, zucchini och Västerbottenost, ris, samt massor med tzsatziki.
Bästa var att nioåringen åt som om det vore pizza jag ställde fram
Tack! den gjorde sig riktigt bra ihop med tzsatzikinBiffen ser riktigt mumsig ut.
Märke spelar inte så stor roll, bara den är fast, jag brukar använda Icas. Pressa ut så mycket vätska som möjligt, skär i kuber och panera, tycker det blir absolut frasigast att panera i rismjöl, men majsstärkelse fungerar utmärkt!Någon här som är grym på att fritera tofu så den blir så där frasigt puffig? Vilken sorts tofu? Kan jag använa yin-pin eller måste det vara någon speciell? Vill ha krunchiga krutonger av tofu. Fick det på en restaurang och det var så gott i soppan!
Och salta paneringen!Märke spelar inte så stor roll, bara den är fast, jag brukar använda Icas. Pressa ut så mycket vätska som möjligt, skär i kuber och panera, tycker det blir absolut frasigast att panera i rismjöl, men majsstärkelse fungerar utmärkt!
Spännande! Återkom gärna när du testat. Vad är färsk tofu, är det sådan vanlig förpackad i kyldisken?Tack vare era svar hittade jag vad jag letade efter ”tofu puffs” Kan bara göras med färsk tofu och är i princip endast färsk tofu som man friterar utan panering. @VLMF det var den frysta fluffiga tofun som ledde mig rätt
Ska dock testa att fitera med panering också nu!
Fyllning i vårrullar eller wok är mina förslag.Jag har en påse strimlad rödkål och en påse vitkål i kylen. Vad kan jag göra med det, förutom tråkig sallad och coleslaw?
Går det göra något lite festligt av det?
Låter gott med vårrullar, men jag har nog inte tålamod att göra sånaFyllning i vårrullar eller wok är mina förslag.
vad är det för röra?Alltså jag är frälst. Så jäkla god middag idag. Ni vet, sådan där mat som efterlämnar en sjungande smak.
Recept
Visa bifogad fil 139032
okonomiyaki https://www.koket.se/okonomiyaki-japanska-kalpannkakorJag har en påse strimlad rödkål och en påse vitkål i kylen. Vad kan jag göra med det, förutom tråkig sallad och coleslaw?
Går det göra något lite festligt av det?
Jag äter inte ägg. Men det såg gott ut!
Borde ju gå att göra som man gör veganska pannkakor antar jag, det är ju bara en pannkakssmet.Jag äter inte ägg. Men det såg gott ut!