Kålpanna/kålröra är väldigt gottJag har en påse strimlad rödkål och en påse vitkål i kylen. Vad kan jag göra med det, förutom tråkig sallad och coleslaw?
Går det göra något lite festligt av det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kålpanna/kålröra är väldigt gottJag har en påse strimlad rödkål och en påse vitkål i kylen. Vad kan jag göra med det, förutom tråkig sallad och coleslaw?
Jag bara plockar bort äggen ur pannkakssmet.Borde ju gå att göra som man gör veganska pannkakor antar jag, det är ju bara en pannkakssmet.
Jag har en påse strimlad rödkål och en påse vitkål i kylen. Vad kan jag göra med det, förutom tråkig sallad och coleslaw?
Låter som en coleslawJag brukar göra något som vi så fantasifullt kallar vitkålssallad. Men det kanske borde heta vitkålsröra?
Oavsett så passar det super till grillat ! Och på macka, och till potatis och att äta direkt ur burken..
Finhacka vitkålen, jag brukar köra i matberedaren.
Blanda sen ihop med, creme fraiche, majonnäs, salt, peppar och salladskrydda.
Nu blev jag själv sugen, men har ingen vitkål hemma :-/
Haha, det är alltså finhackad coleslaw jag ätit under alla årLåter som en coleslawSå brukar jag göra min coleslaw, kanske i med lite morot med om jag har hemma.
Ska nog göra en treveckorssallad av vitkålen tror jag. Den brukar gå åt.
Haha ja det skulle jag nog våga påståHaha, det är alltså finhackad coleslaw jag ätit under alla år
Treveckorssallad är toppen!
Har du ett favoritrecept?
Absolut återkommer jag! Färsk tofu är tofu som är max 48(?) timmar eller liknande. Dvs man får handla i specialaffärer så jag ska leta eller prova att göra själv.Spännande! Återkom gärna när du testat. Vad är färsk tofu, är det sådan vanlig förpackad i kyldisken?
Är din son kock? Eller kanske blivande kock?Huvudrätten stod sonen oxå för. Den var ännu godare. Öppen lasagne med svampfyllning, citronfräst svartkål och beurre blanc-sås. Visa bifogad fil 141249
Till efterrätt blev det vit chokladmousse. Tyvärr fick jag inte nån bild på den.
Man skulle kunna tro det med tanke på vad han producerade i köket. Men han är bara amatörkockÄr din son kock? Eller kanske blivande kock?