Finns det något recept?Gryta med quorn, blev skitgod!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det något recept?Gryta med quorn, blev skitgod!
Finns det något recept?
Skulle vilja testa den såsen, har du lust att dela lite mer detaljer som mått på ingredienserna.Visa bifogad fil 131930
Den här månaden ska jag följa några recept jag hittat på instagram. Denna ska egentligen vara en soppa, men gjorde alldeles för mycket nudlar så det blev mer av en gryta, haha!
Såsen består av morötter kokta i grönsaksbuljong. Häll i en förpackning kokosmjölk och mixa. I en traktörpanna steker man lök länge (egentligen vitlök också, men det har tagit slut här hemma...), sen i med röd thai-curry paste och kikärtor. Stek ett tag, häll sedan över morötterna.
Nudlarna går klart vid sidan om i varmt vatten. Blanda i. Smaka av med salt och peppar.
Kommer nog göra själva såsen igen, alltså allt utom kikärtorna och nudlarna, men variera med kikärtor, filebitar och kyckling, och sen servera med ris
5 morötter (jag hade bara 3 hemma, funkade bra)Skulle vilja testa den såsen, har du lust att dela lite mer detaljer som mått på ingredienserna.
Påminner den i smaken om röd curry man beställer på asiatiska restauranger?5 morötter (jag hade bara 3 hemma, funkade bra)
0.5l grönsaksbuljong
1 burk kokosmjölk
3msk röd curry (jag använde lite mer än en halv burk pga vill ha mer smak)
"1/2 brown onion" översatte jag själv till "en hel välstekt lök", för vem använder halva lökar :P
1 vitlöksklyfta (återigen, vem använder så lite vitlök?!, säger jag som inte hade nått, men ändå...)
100g risnudlar
1 burk kikärtor
Ingen aning, tror dessutom det finns olika typer av röd curry. Curry är ju egentligen bara en kryddblandning.Påminner den i smaken om röd curry man beställer på asiatiska restauranger?
Ramlade över billiga och lagom mogna avokado så köpte på mig ett gäng. Tänker att dagens middag får bli guacamole och någon slags burritos med bönor, grönsaker och oumph.
Någon som har tips på annat att göra med avokado, förutom guac eller ha på macka och i sallad?
Ah, det har jag nog också gjort för länge sen. Typ i stort sett bara pasta med en massa mosad avokado? Kanske lite vitlök och citron?Jag gjorde avocadopasta nångång, det var gott!
Ah, det har jag nog också gjort för länge sen. Typ i stort sett bara pasta med en massa mosad avokado? Kanske lite vitlök och citron?
Kålsallader av alla de slag! Älskar att rosta nötter, blanda med olika slags kål, där kålen är ibland rostad och en frasig sallad, ibland stekt och gör en varm krämig sallad etc. Men mer eller midre, kål, något syrligt, något knaprigt, något sött och ibland kladd i olika små skålar så man kan få massor med olika smaker och kombinationen!Vad ska ni äta för vegetariskt/veganskt i jul?
Jag gillar inte julmat och måste ha nåt enkelt för jag ska antingen ta med eller laga maten i en hyrlägenhet (visserligen i samma by som jag bor i, men ändå lite trassligt tycker jag). Funderar på potatis- och jordärtskocksgratäng, tempeh och kålsallad. Eller nån lite roligare pasta, men kommer inte på nåt som känns roligare än vardagspastan . Iofs var inte mitt första alternativ så himla festligt heller men lägger man ner lite extra tid på det blir det bra.