Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Shes back
I can never unsee this
Pumpa är jättegott att ha i grytor och pajer tycker jag. Jag föredrar den lite hård så jag förrostar den inte utan har i den som det är, i grytor i slutet då. I pajer kan jag tärna den och ha den marinerad i rökt paprika och lite liquid smoke istället för skinka tex i en ost och skinkpaj.Tips på veggie recept med butternutpumpa?
Hade tydligen en sån i kylen...
Har helt glömt varför jag köpte den och vad jag tänkte göra med den och nu har jag idé torka
Den förra gjorde jag soppa på och har kvar i frysen så det vill jag inte göra.
Inte dumt alls! Kanske börjar gilla kikärtor också precis som jag äntligen börjat gilla avokado!Quinoasallad med rostade kikärtor och feta. Jag är skeptisk till kikärtor, men receptet i övrigt lät ju gott så jag ger det en chans. Visa bifogad fil 85563
Roast peaf kanske? Eller någon annan typ av vegetariska "påläggsskivor", man kan ju ta flera st så det blir lite tjockare. Annars kanske längsskurna skivor av zucchini eller aubergine skulle kunna funka?Jag tänkte försöka göra en vegansk version av ett recept som egentligen kräver att kött ska rullas med fyllning i (alltså typ som köttkanelbullar) och sen ugnsbakas. Har ni några idéer om vad jag skulle kunna använda istället för rött kött? Jag är öppen för alla möjliga, det behöver alltså inte vara proteinrikt eller så, bara det fungerar. Jag kanske inte heller behöver just rulla, om jag kan få till fyllningen så att den ändå stannar kvar och liksom sugs upp av vad jag nu ersätter köttet med.
Jag tror mer på zucchini eller aubergine, då jag har dålig erfarenhet av veganska påläggsskivor i ugn. Däremot vet jag att jag tycker att någon av dem (zucchini eller aubergine) smakar extremt beskt och illa. Men jag minns inte vilken?Roast peaf kanske? Eller någon annan typ av vegetariska "påläggsskivor", man kan ju ta flera st så det blir lite tjockare. Annars kanske längsskurna skivor av zucchini eller aubergine skulle kunna funka?
Går det inte att stoppa ner fyllningen i typ urgröpta paprikor?Jag tänkte försöka göra en vegansk version av ett recept som egentligen kräver att kött ska rullas med fyllning i (alltså typ som köttkanelbullar) och sen ugnsbakas. Har ni några idéer om vad jag skulle kunna använda istället för rött kött? Jag är öppen för alla möjliga, det behöver alltså inte vara proteinrikt eller så, bara det fungerar. Jag kanske inte heller behöver just rulla, om jag kan få till fyllningen så att den ändå stannar kvar och liksom sugs upp av vad jag nu ersätter köttet med.
Just paprika tror jag inte går så bra med fyllningen, paprikan kommer bli för skarp i smaken. Fyllningen har huvudsaklig smak av saffran och ingefära, med umami, lök, och fett.Går det inte att stoppa ner fyllningen i typ urgröpta paprikor?