vad blir det för skillnad med ribbat säte?

E

Ellie92

på ridskolan finns bara vanliga platta sadlar så jag måste fråga här. vad blir det för skillnad om man har en sadel med ribbat säte? eller en sån där med typ "rutor" och långa ränder från framvalvet till bakvalvet typ. eller är det bara utsmyckning kanske?

Sv: vad blir det för skillnad med ribbat säte?

ingen som vet? :confused:

Sv: vad blir det för skillnad med ribbat säte?

Det ribbade sätet fanns ofta på islandssadlar förr, har väl frångåtts rätt mkt på senare tid. Det ribbade sätet är mer tilltalande när man rider långturer genom att det är mjukare och mer stoppat. Stoppningen kan ibland innebära att det känns som om man kommer längre ifrån hästen men beror ju också på bommens konstruktion och bossornas tjocklek.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 626
Senast: ako
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 410
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?