Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
röd = etta, blå = tvåa, rosa = championkvalitet
Först bedöms ju kvalité, och där delar domaren ut rött band till de som är av riktigt bra kvalité, dvs 1. Alla som fått rött band går sedan vidare till konkurensen, och den som vinner för rött band, tvåan för blått band, trean gult, osv.
Så min gissning är att du fick en etta i kvalitén och placerades tvåa i konkurensen, dessutom tyckte domaren att din tik hade championkvalité, rosa
Tillägg
Ser att du fick grönt band i konkurensen, dvs 4. Hmm, undrar var det blåa kom ifrån
Då borde du fått CK och gått vidare till tävla om bästa tik. Du hade inte fått tävla i den klassen om du inte fått CK. Och där blev du då fyra gissar jag som är ett grönt band.
Kolla på kritiklappen, där skriver de i vad du fått.
Vissa rosetter får man och vissa får man köpa om man vill.
Om du tex bara får ett första pris, men inget mer. Så får du inte den rosetten. Men du får köpa den om du vill ha den.
Du hade även kunnat köpa när du var på utställningen med din hund. För du fick ju ett 1 a pris för få gå vidare mm, och den får man aldrig, så vill man ha många rosetter, så kan man köpa på sig
Ja, och de är dyra som in i helvitti.Förlåt om jag stjäl tråden, bara en liten fråga:
Köper man rosetterna?? Får man dem inte?
Ja, och de är dyra som in i helvitti.
Valpis förstaprisrosett kostade 50:-Vad kostar en rosett ungefär`?