vad betyder detta då?

eh.
starten går, han galopperar några meter travar sedan och blir 6:a
efter det diskad?

eller: han startar, galopperar vid mållinjen?

eller: han startar och galopperar sen travar men är diskad redan innan mål?

eller blev han diskad pga orenheter?

hur kan man komma 6:a om man e diskad pga galopp? då bör man väl inte komma i mål överhuvudtaget? (man går genom mål men är ej med i loppet)

krångligt *

Han har fullföljt loppet och inkom som fyra, men galopperat någonstans i loppet Dom får galoppera max 2*150m under loppet utan att bli diskade, men får bara galoppera 20m på upploppet

Ex: d4mg = diskad 4 målgalopp dvs han inkom som 4:e häst i mål men galopperade över mållinjen

d 4g = Hästen inkom som 4 i mål men är diskad pga galopp under loppet.
d kub4= inkom som 4:a i mål men är diskad pga att kusken kört utanför bangränsen

dp4g = diskad för passgång galopp inkom som 4:a i mål

dug= diskad för galopp, utgången ur loppet.

d 4ag a:et står för autostart

Vart du klokare? Rätta mig någon om jag helt är ute och cyklar

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 563
Senast: 13579vas
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
8 999
Senast: Lejontand
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 220
Senast: Edla
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 417
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka