Vad betalar ni som medryttare

Rotterö

Trådstartare
Jag undrar vad ni betalar per månad eller per gång ni rider hästen. Vad får ni stå för i övrigt
tränare
ridbane avgift mm

Sv: Vad betalar ni som medryttare

Hejsan!
Jag betalade, när jag var medryttare, 800 kr/månad och då red jag ca 3 gånger i veckan. Jag betalade endast träningar då. Plus andra kostnader om jag ville att hästen skulle få något nytt, t.ex täcke eller kanske en massage.
På en annan betalade jag 1000kr/månad och då fick jag rida hur mycket jag ville. Då var hästen i princip min, förutom att jag slapp alla kostnader som skoning, vetrinär m.m. Tränare betalade jag själv. Det var ett mycket bra pris!

Hoppas det hjälpte lite! =)
/alexandra

När jag var 14 hjälpte jag till att utbilda en unghäst (jag var kanske lite ung då, men har den erfarenheten nu iallafall) jag red 2-3 dagar i veckan och betalade 500 kr i veckan. Sen betalade jag själv om jag vill rida för tränare.

finns mängder med trådar i samma ämne, sök får du se ;)

min förra medryttarhäst betalade jag 600 i månaden för. tillkom gjorde ridhuskort med ca 500/termin. fick göra allt: mocka, blanda mat, ta hand om och utbilda hästen. var på tok för dyrt och när hästen blev skadad och stående slutade jag också..

nuvarande hästen betalar jaginget för. oftast rider jag bara, ägaren brukar mocka och blanda mat. får ofta skjuts också. hästen är grundriden och min enda "betalning" är bidrag till hästmassage då och då.

första hästen jag hjälpte till att rida red jag gratis. had ehenne som min egen ett par dagar i veckan, betalde ingenting alls. fick träna som jag ville och det betalade jag själv.

när jag hade en medryttare till min gamla ponny lät jag hon rida gratis! det var ju jag som ville ha hjälp och blev ju bara glad om ngn ville rida. hon red 2 ggr i veckan.

Jag betalar en högst symbolisk summa på 250 kr i månaden. Skulle gärna betala mer, men ägaren vill inte ha mer pengar, så jag köper utrustning till pållen istället - inte mer än rätt eftersom det i princip bara är jag som rider honom. Jag har fyra fasta dagar i veckan, och får gärna rida mer om jag vill och hinner. Vill jag rida för tränare eller hyra ridbana betalar jag det själv.

Jag tar 300 kr/mån av de medryttare jag har haft, för en dag i veckan. Då ingår mockning, blanda mat mm. Vill de träna får de betala detta själva.

Jag ær inte medryttare, men har haft det till min hæst. Hon betalade
500/ månaden och då ingick det att hon fick rida en vardag och en lørdag/søndag i veckan. Hon fick ta hand om den vanliga stallskøtseln, men jag bad henne inte om sadelvård eller något annat.
Stallægaren har medryttare åt alla sina under vinterhalvåret och hon
tar 700 før motsvarande. Det finns en ridbana med belysning dær man kan vara ibland, och ganska många ridvægar att vælja på.
Dessutom ær det bara 13 km till Karlstad. Bodde jag mitt i urskogen så hade jag inte kunnat ta betalt!

Jag betalar 400 kr/mån för 1-2 dgr vecka. På sommarn och lov blir det oftast mer. Jag behöver inte hjälpa till med mockning osv då det ingår i stallhyran. Betalar tränare gör jag själv. Blir det mindre ridning, skadad häst osv nån månad så behöver jag inte betala.
Jag tycker att detta är en rimlig summa för hon betalar så jävla mycket själv. Jag skulle få dåligt samvete om jag inte betalade någonting alls :bump:

Jag betalar ingenting. Har hjälpt till med skoningen ibland. Rider gör jag hela veckorna. Hästens ägare har överlåtit honom i mina händer ;) :D , för att hon inte har tid med en massa småbarn och 3 hästar. Så hennes hästar är så gott som mina! ;) hähä..

Tävlingar och träningar betalar jag givetvis själv.:D

Ta betalt för att få hjälp av någon? Nähä...skulle jag ha medryttare skulle jag inte ta betalt. I så fall får ju jag hjälp. Då borde man vara tacksam...:confused:

instämmer,letar efter medryttare till min pålle nu,men kommer inte ta betalt,är bara glad omj jag får hjälp

När jag var medryttare förut så red jag så ofta jag ville men jag tog då oxå hand om det som skulle göras i stallet, på den hästen betalade jag inget.

Red en annan häst samtidigt som den jag nämnde först, henne red jag 2 ggr/vecka men fick rida mer om jag ville, fixade oxå till denna allt som mat mockning osv när jag hade henne. Behövde inte betala nått.

Jag har haft medryttare på min ena häst förut o då tog jag betalt, 500 kr i månaden för 2 ggr/vecka, men då behövde dom två tjejer som red(delade på ridturen) inte göra annat än att rida. Anldningen till att jag tog betalt var inte för att jag behövde hjälp utan för att mamma tyckte det vart för dyrt.

På den häst jag har nu har jag medryttare som har honom 1 dag i veckan på en helgdag, men vill han så får han be om att rida mer så kanske det passar, e jag sjuk så hjälper han mej med hästen. När han är i stallet så mockar han fixar mat och rider, det betalar han inget för så jag ser betalningen som när han ger mej en hästfri dag. Sen om jag behöver betfor eller nått så köper han det åt mej fast jag betalar.

När jag var medryttare betalade jag 800kr/månaden och till en början hade jag fyra dagar som jag tog hand om och red hästen men efter någon månad hade jag hand om hästen alla dagar i veckan. Jag tog oxå hand om hennes andra häst och gjorde allt utom smörjning av läderoch utsläpp.. Jag var tvungen att träna och fick själv betala det.

Jag har både varit medryttare och just nu har jag en medryttare.

Först var jag medryttare på en tävlingsponny kat.D, visserligen 20 år, men mkt rolig att rida. Var mera halvfodervärd då jag red 4 gånger/vecka och betalade 1000 kr/månad.
Sen var jag medryttare på en 10-årig arabvallack, red hnm 3 ggr/vecka och betalade 800 kr/månad.

Just nu har jag en medryttare till mitt 8-åriga sto, 164 cm/mkh, min medryttare rider 2 gånger i veckan (ibland mer), hon betalar ingebting, förutom om hon ska träna (både hopp och dressyr.)

jag betalar ingenting rider mellan 2-3 ggr i veckan,får även köra dom andra ponnierna. behöver bara mocka som avgift.får tävla och träna hur mycket ja vill :)

Betalar 600/ månad rider 3 dar / vecka. Vi delar på manegeavgift.

Hästen rids 6 dar / vecka = jag och ägaren rider precis lika mycket.
Tycker jag betalar precis lagom mycket.

Raven_ skrev:
Jag betalar 400 kr/mån för 1-2 dgr vecka. På sommarn och lov blir det oftast mer. Jag behöver inte hjälpa till med mockning osv då det ingår i stallhyran. Betalar tränare gör jag själv. Blir det mindre ridning, skadad häst osv nån månad så behöver jag inte betala.
Jag tycker att detta är en rimlig summa för hon betalar så jävla mycket själv. Jag skulle få dåligt samvete om jag inte betalade någonting alls :bump:

Oj, jag menade fler dagar, inte mer pengar.. :p

FeatherCloud skrev:
min förra medryttarhäst betalade jag 600 i månaden för. tillkom gjorde ridhuskort med ca 500/termin. fick göra allt: mocka, blanda mat, ta hand om och utbilda hästen. var på tok för dyrt och när hästen blev skadad och stående slutade jag också..
.

Ja detta är precis det som vi som äger hästar också får göra och att ha häst är inte gratis!

Jag har haft medryttare på min häst i minst 5 år och det var hon som frågade mig om hon fick börja rida. Vi delar på kostnaden såsom hyra, hovslagare mm. Det enda hon inte betalar är försäkringen.
Vill hon träna får hon betala det själv.

Malin

Min medryttare betalar inget men mockar åt båda mina 2 hästar på hennes dagar (om inte jag är där också, då mockar jag åt den ena). Om hon vill rida lektion/tävla får hon nog betala det själv, om hon inte varit alldeles extra strålande :love: då kan jag tänka mig att betala. Om hon till exempel hjälpt till att mocka ur hagar eller något annat astrist :D

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 734
Senast: SwedEmB
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 370
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur