vad betalar ni på sommaren??

S

sessan78

hej, undrar vad ni ger för sommarbete? vad ingår?
jag ger 1100 kr per månad , med tillgång till stallet som vanligt..men jag tror att jag står på sveriges dyraste bete-har alltid förr betalat ca 2-500 per månad..

Sv: vad betalar ni på sommaren??

ja, det va minsann dyrt. 600 kr betalar jag här och då har jag också tillgång till stall/ ridbana.

jag betalar 500 o då ingår vatten, saltsten, ridbana och stallplats om det skulle bli något. o såklart förvaringsutrymme

500kr/månad betalar jag. Då kan jag välja om jag vill ha henne inne på natten eller gå ute. Ridbana, vatten, hästkompisar m.m. ingår givetvis då

Jag betalar precis som vanligt dvs 700 kr/månaden och jag har tillgång till stallet när jag vill.

När jag hade en häst inhyst här -00 så betalade dom 1000:-/månaden hela året om. Det var dom själva som tyckte att det skulle vara samma pris på sommaren eftersom det är en hel del jobb med stängsel och vatten. Det jämnade säkert ut sig för dom eftersom det var billigt på vintern iom att allt ingick i boxhyran förutom kraftfodret.

Mitt är alldeles gratis! Jättemycket bete och betalar inte en krona. Bonden är bara glad att ängarna blir betade :)

Jag betalar 450:- i mån och då ingår vatten, saltsten och tillsyn varje dag. Ingen tillgång till stall eller ridbana då betet ligger lite avskilt (det gäller att kolla upp vädret noggrant innan jag tvingar ut stackars hovis :D:angel: ).

1200:- betalar jag. Inte riktigt kallhyra eftersom vi fortfarande får ta hösilage (om man nu vågar göra det på sommaren! :p ) har kvar boxplatsen och kan ha kusen i box om man vill - men exklusive insläpp/utsläpp, och har tillgång till ridhuset.

Dyrt, och ärligt talat betalar jag bara för att få ha kvar boxplatsen. Annars hade jag haft den tillfälligt inackorderad någon annanstans över sommaren iom att hyrorna INKLUSIVE service brukar ligga på hälften av det häromkring. Plus att jag inte gillar att ha hästarna på bete dygnet runt.

Jag betalar 500:- för hela sommaren. dvs. 3-4 månader ev. längre då vi köper dit stora höbalar åt dom.

Där ingår det vatten och saltsten, även tillsyn. Och så finns det ridbana/ridhus i närheten, och stallet har jag i närheten också.

Jag betalar 700 kr/månad för mitt varmblod o min shettis.

Då har jag box till båda, precis som under vintertid...vatten och el.

*kl*

Jag betalar 500 kr per häst. Då ingår tillsyn två gånger om dagen, vatten, saltsten, och normalt slitage. betet är ett naturbete på ett antal hektar fullt med backar, stenrösen, bäckar och gräs (även om det håller på att torka bort)

Ditt bete låter väldigt dyrt, vad är det för typ av bete?

Senast ändrad av en moderator:

I år har jag släppt på ett bete som ägs av mitt vanliga stall. Vi har ingen kallhyra eller liknande utan betalar full stallhyra året om, även om vi flyttar iväg. Så jag betalar 2000 kr/månad för stallplatsen som vanligt men inget extra för betet.

Förra året hade jag på annat bete och betalade typ 400 kr för hela sommaren..

Jag har ena betet gratis ( ca 1 tunnland) och det andra 500:- för sommaren (ca 2,5 tunnland).

Billigt javisst, men jag får själv underhålla staketen, samt själv kolla till hästarna varje dag.

Och det större betet var vi tvugna att byta all tråd på samt ca 10 stolpar för att det överhuvudtaget skulle kunna användas i år. ( Redan det kostnad av minst ca 600:-). Dessutom måste jag dela av det i några mindre bitar och har precis köpt mobila plaststängselstolpar för 500 pix.

Men det är ju ganska mycket jobb att fixa staket så egentligen hade det varit bekvämast att betala litet mer och haft staketen fixa och färdiga i markägarens regi.

Här i Skåne har jag på annonser sett beten för mellan 300-800:-/ månad och häst, men då sköter markägaren tillsyn, ser till att det finns vatten och står för staketen....

/KT

Betet är gratis (eller, nåja, det kostar ett par julkappswhiskyflaskor ;)), står dock för stängsel och tillsyn själv. Bra, varierade hagar. En hage är en stor (ca 2 ha) trädlös platt mosse, dock med skugga i ett hörn. Det som är bra med den hagen är att man ALLTID kan lita på att det finns gräs där, även i värsta torkperioder (som nu). Sedan har jag tillgång till tre andra mindre hagar som hästarna älskar pga hur omväxlande de är. Där finns stenar, träd och annat skoj.

jag betalar 930:- För ett bete som inte ens går att kalla bete för en häst, och i den hagen går nu4 hästar.. :(

Betalar 500:- per box i kallhyra under sommaren. Bete arrenderar jag själv för 500:- året!

300, då har jag tillgång till stall/box och ridbana samt att stallägaren sköter vatten och saltsten. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka