Vad betalar ni i stallhyra (gbg)?

E

emjo

Jag vill inte ha några namn på ställena så tråden blir borttagen... ;)

Men eftersom tanken gror att jag en dag i en inte alldeles för avlägsen framtid ska skaffa mig egen isis alt ta en på foder så vill jag veta vad du betalar för din stallplats och vad som ingår i priset.
:)

Sv: Vad betalar ni i stallhyra (gbg)?

I närheten av Göteborg betalar jag 1600:- för box och stora hagar, utsläpp och kvällfodring: Skruttig stenig paddock. Torv och hö/hösilage ingår också. Vi tar in våra hästar själva utom på sommaren, då turas vi om att ta in alla hästarna. Nu går de som vill ute dygnet runt.

Under vinterhalvåret fodras morgon och lunch också, men ibland så får vi dela på lunchfodringarna.

jag har min isis i ett stall där det kostar ca 2000-2500 kr att stå med hästen/månad. på sommaren kostar det mindre när dom går ute dygnet runt men på vinter (december) så ingår in o utsläpp, fodring 4 gånger om dan på vardagen o av o på med täcken. det finns ridbana (belyst) finna ridvägar o stora hagar o 10 min till ridhus eller ovalban. :bump:

//loddie :D

Drygt 30 min bil från centrum. Boxhyra inkl stråfoder, utsläpp och intag vardagar, fodring vardagar, och kvällsfodring helger. Ovalbana, longervolt, paddock, och massor med bra ridvägar. 1300:-/månad. Mockning vardagar 25:-/dag. Helgerna delar vi på utsläpp och insläpp, vilket innebär att två personer har var åttonde helg. Hästarna står inne alla nätter, utom under vintervilan.

> Jag har mockning vardagar, vilket ger ca 1800:-/månad. Till det kommer torv/strö, kraftfoder, mineraler.

2200:-/månad.
Då ingår foder+utfodring, in- och utsläpp samt mockning.
Ca 3 mil från stans centrum, bra hagar, samt utmärkta ridvägar. Paddock finns, men den är upptagen av ridskola vardagkvällar.

Jag betalar 1000 kr i "centrum" men ändå på landet. Har fritillgång på hö/strö och en superbra stallägare som alltid hjälper till vid behov.

Min häst står på lösdrift. (såklart :angel: )

Jag vet inte om jag vågar berätta vad jag betalar, men jag betalar bara 200 kr/mån per box :o . Jag har två hästar. Ägaren av stallet har en shettis. Jag gör allt själv. Inget ingår förutom en stor hage som hästarna går i året om. Jag får ombesörja allt dvs allt inköp av hö, torv, foder, in- och utsläpp och all fodring. Även till shettisen. Men om jag vill har hjälp nå´n gång är det inga problem. Jag bor 3 mil utanför Gbg.

Jag betalar.... ingenting :) Det är ett jättefint lösdriftsstall, bra för hästen o bra för mig. Upplyst paddock, ovalbana och rundpaddock. Halvkassa ridvägar tyvärr. Jag och gårdsägaren delar på arbetet kring stall o hästar, fast jag försöker göra det mesta "smutsjobbet" just eftersom jag faktiskt inte betalar något för uppehället. Däremot delar vi såklart på foder o strö, jag står för kraftfoder till båda hästarna. Jag rider och sköter stallägarens häst när hon inte har tid.

Jag kanske inte ger ett representativt svar för din fråga, men jag försöker få stallägaren att ge mig en stallhyra men hon vill inte... Men hade jag haft stallhyra hade det nog bara rört sig om några hundralappar.

Vi har två isisar står i delad box vi betalar 1500/per häst o månad i det ingår hö, spån, fodring morgon kväll och in o utsläpp ej helger.
Vi har tillgång till bra manege o paddock. Helgjour har vi var sjätte till sjunde helg och så har vi skomakaren i huset.

Jag bor i Sundsvall men i mitt förra stall (har nu eget) så betalade jag 2500 kr i månaden , men då ingick allt! Insläpp utsläpp, mockning, hö allt lixom. Vi hade också tillgång till belyst paddock.

Lösdrift, väl tilltagna (11ha) kuperade hagar, sommar som vinter. Sommar (bete) 350:-, vinter med analyserat grovfoder och bete) 450:-. ridbana (snart belyst) akutboxar för veterinär, innan tävling, annars 50:-/dygn, lästall. Sadelkammare och foderrum på G. Möjlighet att rida runt hela Österlen, och sandstränder som är långa, breda och vita.
Närmare till Holland än Stockholm så det är ganska centralt :D :cool:

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 922
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar