Vad äter du till frukost?

Jag har på sistone gjort egna frukostmuffins. Sticker hemifrån 06.30 flera dagar i veckan och även om jag är hungrig på morgonen så har jag ingen aptit så tidigt. Muffinsen är enkla att ta i handen, går snabbt att äta och mättar lagom. Framför allt slipper jag tänka. Kompletterar ofta med en knäckemacka väl på jobbet.

Recept 10-12 normalstora muffins
4 dl mjöl (jag tar hälften vetemjöl, hälften något grövre såsom råg, dinkel eller dylikt)
Mixad röra av 1 paprika, 1 bit purjo och 2 morötter
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 dl mjölk
1 dl rapsolja
Salt och peppar.

Blanda allt, häll i formar och grädda i ugn. Man kan med fördel garnera med riven ost innan gräddning. Går givetvis också att mixtra med smaksättningen efter eget tycke. Håller sig ätbara i en dryg vecka i kylskåp.
Låter jättegott! Hur länge i ugnen och hur varmt? :)

Alternativ på vardagar

1. Ingenting.
2. Lite fil o müsli o juice
3. En liten smörgås o juice eller vatten.
4. Lite mjölk o müsli

Oftast alternativ 1

Sedan en kopp kaffe direkt när man kommer till jobbet, efter morgonens långa skolskjutsfärd (upp till 4 stopp på olika skolor) och bilköande.

Äter samma varje dag till både frukost och kvällsmat.

Grahamsgrynsgröt med havremjölk och ca 1 dl blåbär
Hårdbröd, risbröd och ett mjukt bröd. (Bröd :love::love::love:) Oftast vegetarisk "leverpastej" eller oatlys "påmackan" på det mjuka brödet.
En frukt, oftast clementin eller äpple.

Längtar alltid till jag får äta min gröt och mina mackor, haha!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 478
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 070
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 534
Senast: Hajfisk
·
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?