Vad äter du till frukost?

snorp

Trådstartare
Jag äter typ alltid 1/2-1 kopp kaffe och två mackor, oftast med ost till frukost. Försöker ibland testa annat så som chiapudding, gröt, overnight oats men hamnar alltid tillbaka på kaffe och macka.

Så nu behöver jag inspiration. Vad äter du till frukost?

Jag äter antingen kvarg med hemgjord granola och hallon eller två smörgåsar/knäckebröd med något pålägg. Alltid kaffe till :D
En period åt jag alltid gröt, men det var ett tag sen nu.

Jag har ingen stark rutin, men pa senaste har jag atit pocherat (?) agg och mosad avokado pa danskt ragbrod. Gott, otroligt mattande, och forvanandvis enkelt att gora!

Jag äter typ alltid 1/2-1 kopp kaffe och två mackor, oftast med ost till frukost. Försöker ibland testa annat så som chiapudding, gröt, overnight oats men hamnar alltid tillbaka på kaffe och macka.

Går också i perioder, men just nu ett kokt ägg, havregrynsgröt med mosad banan, kanel och mjölk. :love:

Gröt på havregryn och lite grovt rågmjöl, linfrön, solrosfrön och kanel. Ibland med rivet äpple eller päron i. Nyrostat, nymalet kaffe. Njutes till knastret från vedspisen. :love:

Försöker äta ut allt skit jag samlat på mig så nu är det Paulins kanel/äppelgröt samt spisbröd med tjälknöl och tomat till frukost.

1 kopp kaffe och 2 cigg runt kl 8.

Äter "frunch" runt 10.30-11.30 brukar bli ett skivat kokt ägg, en konserv med makrilfile i tomatsås på ett röstat bröd med lite smör på med.

Mellis: några glas apelsinjuice och cigg

Normal middag runt kl 18-19

2 glas vin, cigg och onlinepoker nån timme runt kl 22-23 sen bingen

:)

Sorry där är mer än frukost

Jag varierar mellan ett glas med yoghurt och chiafrön (helst), flingor och banan, macka/frukostbulle med eller utan pålägg. Inte så inspirerande precis :p

Extremt ospännande frukost här. :up: Latte från egna espressomaskinen och en smörgås, typ surdeg, knäcke eller så. Alltid samma.

Innan åt jag alltid havregrynsgröt men har blivit lat så nu blir det oftast smoothie men havregrynsgröt på helgen.

Ett tips när man gör havregrynsgröt är att hälla grynen direkt i en skål + lite salt, koka sedan upp vatten i vattenkokare och häll över, blanda och låt stå 5-10 min.
Då slipper man diska kastrull osv! Toppa med valfritt tillbehör. Man kan också ha chiafrön i gröten om man vill.

Jag äter världens mest barnsliga och vaneinrutade frukost. Men det är också det målet jag aldrig fuskar med, och tycker det är skönt att det är samma så jag slipper fundera ut något varje dag som med de andra målen.

Äter i vilket fall yoghurt toppat med flingor, samt ett glas juice och en mugg oboy (ja, jag sa ju att den var barnslig). På helgen även ett kokt ägg. Tycker jag står mig hyfsat på det fram till lunch. Havregrynsgröt funkar exempelvis inte alls på mig, jag är hungrig igen efter någon timme.

Mackor och en kopp te. Så fantastifull är jag :-)

Ibland havregrynsgröt (med ett ägg i för mer mättnad), ibland bakad havregrynsgröt, ibland scones och ibland en omelett/äggröra. Men 95% av frukostarna 2 mackor och en kopp te med mjölk.

Jag äter världens mest barnsliga och vaneinrutade frukost. Men det är också det målet jag aldrig fuskar med, och tycker det är skönt att det är samma så jag slipper fundera ut något varje dag som med de andra målen.

Äter i vilket fall yoghurt toppat med flingor, samt ett glas juice och en mugg oboy (ja, jag sa ju att den var barnslig). På helgen även ett kokt ägg. Tycker jag står mig hyfsat på det fram till lunch. Havregrynsgröt funkar exempelvis inte alls på mig, jag är hungrig igen efter någon timme.

När jag gör havregrynsgröt på bara vatten och gryn blir jag också hungrig väldigt snabbt igen. Men knäcker jag i ett ägg det sista jag gör när den är klar så blir det stor skillnad och jag står mig fram till lunch utan problem.

Är morgontrött och kliver upp sent så brukar ta en kaffe på vägen. Brukar därefter käka brunch på NK (franska cafét vanligen, deras bröd är svårt att tröttna på). Sen äter jag ofta sen middag.

Dricker en kopp kaffe vid sex, käkar ett äpple vid tolv.
Har nästan helt slutat äta frukost. Det händer att jag tar en rostad macka eller lite flingor, men det var längesen nu.

På vardagarna kaffe och smörgås, nästan jämt. Ibland kokt ägg eller müsli.

På helgerna ofta kokt ägg/äggröra och nästan alltid fruktsallad. Och kaffe och smörgås.

Innan åt jag alltid havregrynsgröt men har blivit lat så nu blir det oftast smoothie men havregrynsgröt på helgen.

Ett tips när man gör havregrynsgröt är att hälla grynen direkt i en skål + lite salt, koka sedan upp vatten i vattenkokare och häll över, blanda och låt stå 5-10 min.
Då slipper man diska kastrull osv! Toppa med valfritt tillbehör. Man kan också ha chiafrön i gröten om man vill.

Jag gör havregrynsgröt i micron, då behövs också bara skålen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 478
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 070
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 534
Senast: Hajfisk
·
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?