Vad äter du för picknick?

Andromedae

Trådstartare
Ja, vad äter du helst när du ska äta picknick? Och vad dricker du till? Var gärna utförlig!

Jag har kommit fram till att vi ska ha inomhuspicknick på fredag, men har ännu inte riktigt bestämt mig för vad denna picknick ska involvera. Så, alla tips är välkomna! Har någon något extremt smarrigt tips på röra eller trevlig plockmat får ni gärna dela med er av det också :d

Tillägg: Tips på efterrätter välkomnas också.
 
Sv: Vad äter du för picknick?

Jag äter helst pastasallad och dricker helst vatten till men det är kanske inte tillräckligt romantiskt till Alla hjärtans dag ;)

Men tips på god sås: blanda creme fraiche och sweet chili-sås, snabbt och jättegott :D
 
Sv: Vad äter du för picknick?

  • Minpajer! Med ost och en körsbärstomat. :d
  • Eller pizzabullar.
  • Små hårda ostkakor.
  • Sojanuggets som dippas i en blandning av mango chutney och turkisk yoghurt.

Min bästa röra är en klyfta vitlök (eller två, för all del), soltorkade tomater och färskost som mixas och blir något alldeles underbart. Supergott till grissini eller de där små dinkelkexen från Göteborgskex

Melonsallad är gott också :)
 
Sv: Vad äter du för picknick?

Senast jag var iväg på picknick så hade vi med oss grillad kyckling, pommes pinnes och baguette till det. Sen jordgubbar, vindruvor och någon flaska läsk. Var väl inget spektakulärt sådär, men trevligt iallafall :)
 
Sv: Vad äter du för picknick?

Baguette
Aioli
Körsbärstomater
Lufttorkad skinka
Någon/några goda ostar
Kex
Marmelad
Minipajer
Piroger
Någon go sallad, förslagsvis med mango och fetaost

Jag kan fortsätta i evigheter. Är jättehungrig men samtidigt febrig så orkar inte laga något. Därav matinfluerat dagdrömmeri :D
 
Sv: Vad äter du för picknick?

Räkor, baugette, grönsallad och majonäs. En flaska gott vitt vin till det :d

(Fasiken nu blev jag jättesugen på musslor :o )
 
Sv: Vad äter du för picknick?

Tacosallad (pastasallad) eller kycklingsallad brukar jag äta och dricka antingen vatten eller saft till. Mycket gott!
 
Sv: Vad äter du för picknick?

Det verkar som att det blir följande:

Bresaola
Pastasallad (med fetaost, lime och körsbärstomater tänkte jag ... och något mer, men det har jag inte bestämt än)
Smörstekta champinjoner
Brie
En rödkittsost (inte käkat den tidigare, så det blir spännande)
Kantarellfärskost
En korv (Napoli Piccante står det på kvittot, det var inte jag som valde den :p)
Varma minibaguetter

Till efterrätt blir det sådana här (maken älskar mandelmassa) med vaniljsås. Och att dricka till blir Tosselli (alkoholfritt vitt vin).
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 328
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 871
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp