Vad arg jag blir!

angiepangie

Trådstartare
I vårt grannhus bor en kille som har en enorm hund, som han låter två killar på ca 13-14 år gå ut med, och jag vet inte om ägaren vet om det eller ej, men dom tycker det är jättekul att "bussa" hunden på andra människor och hundar, även om dom knappt klarar att hålla den när den gör sina ryck i kopplet.
Denna hunden har jag dock mest uppfattat som ivrig, även om jag inte frivilligt skulle släppa fram min hund till den.

Denna hunden har vi stött på flera gånger och jag håller alltid min hund på motsatt sida från honom och går förbi så fort som möjligt.
Men idag kom samma grabbar med ännu en stor hund, denna såg ut som någon mix av någon slags "varghund" jag vet ju inte, men stor var den i alla fall.
Dom håller alltså i varsin hund och båda två rycker och sliter som idioter för att komma åt min hund.
Killarna håller på att tappa greppet och medan jag vänder mig bortåt för att slippa möta dom så märker jag att killarna hetsar upp dom, och nästa gång jag vänder mig står båda killarna och håller i båda hundarna för att inte tappa dom.

Och denna gången handlade det inte bara om "ivrighet"..
Jag blir så förbannad!
Varför släpper man iväg sina hundar med barn som inte klarar av det!
Och vår granne som har en liten jack russel har berättat att hon undviker att gå ut om hon ser dom.
Är det meningen att det ska vara så?
Grr..

Ledsen för långt inlägg men var tvungen att skriva av mig!

Sv: Vad arg jag blir!

Jag skulle faktiskt säga till ägaren till hunden/hundarna vad jag har sett och hur ungdomarna har betett sig med hundarna.
Kanske (Förhoppningsvis får jag väl lov att skriva) är han ovetande om vad dom gör när dom går ut med hundarna, och förhoppningsvis blir det bättring. I värsta fall är även ägaren ett pucko och då återstår väl tyvärr bara att undvika dom i största möjliga mån.

:eek: Jag hade läxat upp pojkarna på studs! Så får de inte hålla på!

Tagit ett snack med ägaren hade jag gjort också. Man släpper inte iväg barn med stor hundar på det där viset.

Ja, faktiskt borde jag göra det. Är bara rädd att han ska veta om det och inte bry sig, men får väl försöka haffa honom nästa gång
jag ser honom ute med hunden. Undrar bara vems den andra hunden är.. Mager var den och såg "risig" ut. Stackarn..
Tyvärr är jag sjukt dålig på att konfrontera människor men det är ju bara att ta tag i.

Läxa upp killarna hade jag velat göra, men var rädd att dom i så fall skulle släppt hundarna eller liknande och då hade min varit chanslös.

Om inte annat kan du läsa lagen för grannen om denne inte bryr sig.

barn under 15 år får inte gå ut själva med storvuxna hundar numera.

Jag hade också velat prata med ägaren. Vet du var han bor/kan få tag på ett telefonnummer/kan fånga honom ute när du inte har hunden med är ju det kanske ännu bättre. Blir lätt lite lugnare då.

russinbulleÄr det så alltså?
Hade jag ingen aning om!

Jenka Ja, att haffa honom utan att ha min egen med sig hade ju varit det ultimata!

Ser du ungarna igen så ryt till åt dem. Även om de skulle skrika nåt töntigt tillbaka så biter det mer än man tror.
Sen skriver du varghundsmix, har du tur så är det en varghund, de är ofta supersnälla, så sannorlikheten att de skulla sätt i sig en annan hund är liten.

Så morra till åt både barn och hundar, det hjälper.

Säger som övriga.Kontakta Ägaren med en gång...
Det är så tråkigt detta.För om det händer något så är det Hunden som blir lidande..När det är ungarna som borde få sig ett Kok s....k...
Hoppas verkligen att du säger till.
O du kanske kan få tag i föräldrarna till Barna, o informera dom med. Vad deras barn sysslar med.
Lena.

Blandrastik: Ja, ska försöka göra det, om jag inte har min egen med mig. För även om dom kanske inte vill så illa så kan jag inte veta. Som jag sa innan så tyckte jag att det såg ut som en, så jag vet inte säkert. Men har jag inte vovven med mig så ska dom få höra!

Chik: Jag försökte prata med den jag tror är ägare (han som går med hunden när inte barnen gör det) men han fick väldigt bråttom iväg när jag ropade efter honom :S Så ska försöka ta reda på var han bor och försöka lurpassa lite!

Att försöka läxa upp ungarna på plats kommer troligen inte att fungera. Dessutom riskerar du att det blir ännu värre, att de eskalerar och blir extra jobbiga när de möter dig för här kommer den sk "surkärringen som alltid skriker som en *****".

Tror din bästa chans är att prata med ägaren direkt. Om inte annat kan du ju filma pojkarna med din mobilkamera eller något och visa för honom om han påstår att du ljuger. Låtsas att du knappar på telefonen med ena handen men ha den diskret riktad så du får med dem och hundarna, när du är på allmän plats, dvs inte på någon privatägd mark eller liknande får du filma och fota hur mycket du vill.
Ta reda på exakt hur gamla de är. Är de under 15 kan du ju hota med att blanda in t.ex polisen om de inte slutar med sina fjanterier.

Där sa du något!
Har inte sett till dom sen dess, men gör jag det åker nog mobilkameran fram!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 814
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 275
Senast: Liran
·
Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: movi
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 644
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka