angiepangie
Trådstartare
I vårt grannhus bor en kille som har en enorm hund, som han låter två killar på ca 13-14 år gå ut med, och jag vet inte om ägaren vet om det eller ej, men dom tycker det är jättekul att "bussa" hunden på andra människor och hundar, även om dom knappt klarar att hålla den när den gör sina ryck i kopplet.
Denna hunden har jag dock mest uppfattat som ivrig, även om jag inte frivilligt skulle släppa fram min hund till den.
Denna hunden har vi stött på flera gånger och jag håller alltid min hund på motsatt sida från honom och går förbi så fort som möjligt.
Men idag kom samma grabbar med ännu en stor hund, denna såg ut som någon mix av någon slags "varghund" jag vet ju inte, men stor var den i alla fall.
Dom håller alltså i varsin hund och båda två rycker och sliter som idioter för att komma åt min hund.
Killarna håller på att tappa greppet och medan jag vänder mig bortåt för att slippa möta dom så märker jag att killarna hetsar upp dom, och nästa gång jag vänder mig står båda killarna och håller i båda hundarna för att inte tappa dom.
Och denna gången handlade det inte bara om "ivrighet"..
Jag blir så förbannad!
Varför släpper man iväg sina hundar med barn som inte klarar av det!
Och vår granne som har en liten jack russel har berättat att hon undviker att gå ut om hon ser dom.
Är det meningen att det ska vara så?
Grr..
Ledsen för långt inlägg men var tvungen att skriva av mig!
Denna hunden har jag dock mest uppfattat som ivrig, även om jag inte frivilligt skulle släppa fram min hund till den.
Denna hunden har vi stött på flera gånger och jag håller alltid min hund på motsatt sida från honom och går förbi så fort som möjligt.
Men idag kom samma grabbar med ännu en stor hund, denna såg ut som någon mix av någon slags "varghund" jag vet ju inte, men stor var den i alla fall.
Dom håller alltså i varsin hund och båda två rycker och sliter som idioter för att komma åt min hund.
Killarna håller på att tappa greppet och medan jag vänder mig bortåt för att slippa möta dom så märker jag att killarna hetsar upp dom, och nästa gång jag vänder mig står båda killarna och håller i båda hundarna för att inte tappa dom.
Och denna gången handlade det inte bara om "ivrighet"..
Jag blir så förbannad!
Varför släpper man iväg sina hundar med barn som inte klarar av det!
Och vår granne som har en liten jack russel har berättat att hon undviker att gå ut om hon ser dom.
Är det meningen att det ska vara så?
Grr..
Ledsen för långt inlägg men var tvungen att skriva av mig!