Vad är Tidelag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är Tidelag?

jea78 skrev:
kan inte tänka mej att ett djur någonsin inbjudt till sex....
Jag fick ett hostanfall av detta.
Är det sant?
Då så har du inte varit med om mycket inte.
Jag får inviter av hästarna i brunst-tider varje sommar.
Men jag har inte lust, och då så blir vissa ston sura.
Stona anser att ledaren skall fixa det där, men jag är liksom inte intresserad.

jea78 skrev:
kan inte tänka mej att ett djur någonsin inbjudt till sex....
läser man på vettiga zoofilers hemsidor så kan man klart och tydligt läsa att människan lockar djuret, och om djuret inte svarar på sexuella lockningar så är det bara att skita i det hela.. om djuret svarar och är intresserad kan människan fortsätta.. och närhelst djuret bara säger "näe nu vill ja inte vara med" så avslutas det..

du verkar inte veta mycket om detta.. och jag vet inte av erfarenhet, men av faktaläsning på sidor som föreslagits och enkel logik..

jea78 skrev:
sant.. men frågan gäller väl alla djur inte bara häst?
Visst.
Men jag anser inte att det är okej på hund, för det är för små.
Och häst anser jag vara tillräckligt stor.

Att jag tar upp just häst, beror på att det är det djur som jag bäst känner till.

jea78 skrev:
sant.. men frågan gäller väl alla djur inte bara häst?
nej, frågan gäller inte alla djur.. det är lika dumt som att fråga: "är Ridning OK?" och sedan mena på att det avser ridning på ALLA djur, även hundar, dvs att barn ska rida runt på schärfrar osv.. det är inte OK, men att rida på hästar i rätt storlek är OK..

varför måste tidelagsfrågan antingen vara kvitt eller dubbelt när alla andra frågor får ha 10 olika nyanser av grönt liksom?

varför ska det antingen
1. vara totalförbud mot att ens titta på en hunds snopp..
eller
2. vara lagligt att göra illa djur därbak bara för att sex är kul..

varför ser inte folk att det faktiskt finns minst 10 olika stadier däremellan??

Genesis skrev:
Jo, det vet jag. Min moster hade två hundar som hade levt ihop sedan de var valpar. När den ena dog så sörjde sig den andra till döds. I sådana fall kan man ju såklart se hur djuret mår psykiskt.

Men det finns ju forskningar som visat på att många djur blivit aggresiva efter att de utsatts för övergrepp. Även att den "gömmer undan rumpan" och hänger med huvudet, har tom blick osv.

Men ändå så går detta inte bevisa enligt djurskyddslagen, eftersom endast tre fall gällande tidelag har blivit fällda sedan lagen togs bort. Det gäller även fall då djuren har skadats svårt fysiskt.

Så i nuläget är det mkt svårt att få en fällande dom gällande sexuellt utnyttjande av djur med hjälp av djurskyddslagen.

Vad detta beror på det vet jag inte, och det ska jag inte lägga mig i. Om lösningen är att inskaffa en ny lag mot tidelag eller att förbättra den nuvarande djurskyddlagen vet jag inte heller.
Men något måste ju göras.

Det tror jag i alla fall att vi är ganska överens om? :)
Ja, helt klart överens på den punkten, något måste göras.. när ett djur far illa ska det tas upp och förövaren ska straffas.. och nu minns ja inte vem som sa det, men att skärpa ett djurmisshandelsfall extra hårt om det framkommer att djuret även är utsatt sexuellt..

ang djur som blivit aggressiva eller hukar ner rumpan beror juh på att djuren blivit tagna med våld och därmed skadade.. det är något obehagligt som hänt.. och det är jag helt klart emot.. djur ska inte skadas.. men då har man juh ändå gått för långt.. precis som att en man går för långt om han börjar slå sin sexpartner för att få en högre njutning själv..
sex fungerar juh bäst om båda är med på det dvs människorvis är jag väldigt säker på det..
och jag har den uppfattningen att om man tillfredsställer ett djur på ett djurs vis.. t.ex runkar av katten eller hunden och djuret mår bra så är det inget fel.. visst kanske dom har ett annorlunda sexuellt begär.. men kan dom hålla sig till att inte skada djuret så är dom juh ändå vettiga..

Har inte hängt med i eran disskusion. Men tidelag handlar faktiskt om sex med alla sorters djur.

ja, det innefattar sex med alla sorters djur.. men frågan är också om man bör förbjuda sex med alla sorters djur.. bör man det? eller bör man dela av området till att förbjuda sex med djur som helt klart tar fysisk skada av sex?
är det egentligen förbjudet att rida på kor, får, grisar, hundar m.fl djur? får man bara rida på hästar? fårridskola kanske man ska starta? som en "crash-course" i rodeo inför nästa stadie (shetlandsponnier).. :p
skojjade till det lite där..

men iaf.. det finns juh så många nyanseringar inom alla andra lagar och bestämmelser, varför ska just denna lagen vara svart/vit?

Tyvärr så är det ju så med nästan alla lagar i Sverige.. Det är svårt att dela av en lag, då blir det ännu svårare att fälla.

Jag ska inte säga något om det här egentligen, då jag inte kan så mycket om lagar.
Men en del djur skadas av tidelag, och folk blir inte straffade för det. Det måste bli ändring på det, och om den ändringen innefattar att även tidelag som inte skadar djuret fysiskt förbjuds tycker inte jag att det gör något.

Det tycker förstås jag eftersom jag är emot alla former av djursex. Jag anser att djur har en helt annan syn på sexualitet än människan. Jag anser att djur endast har sex när de ska fortplanta sig.

Men detta är förstås vad jag tycker :) Ingen skriven fakta (vad jag vet)

jao.. enklaste grejen med lagen vore att skärpa alla straff på djurmisshandel osv, då skulle skador som är framkomna efter sexuellt utnyttjande räknas in och där skulle folk bli fällda.. precis som våldtäktsmän blir straffade, men inte min pojkvän.. det är skillnad på sex och sex liksom :)

Men egentligen tror jag inte att någon skulle se det som ett nederlag om djurskyddslagen skärptes ordentligt istället för en lag mot tidelag.. det vinner djuren mest på..

BeastieBabe skrev:
jo, det är det faktiskt, om man tycker att den mjuka kattpälsen känns skön mot bröstvårtorna så blir man juh upphetsad av det.. det är en form av tidelag iom att man använder ett djur för att blir lite upphetsad..

vill du Bura in KimzOr på livstid nu?

Ja OM man tänder på det ja. Men så var det inte sagt från början. Börjar bli less på detta nu. Hur man än föklarar vad man tycker, du ställde ju frågan så är ni inte nöjda.

Håller med dig där :) skönt att vi kan vara överens trots att vi har olika uppfattningar i grunden. Känns som om alla bara hugger tillbaka på varandra i de här trådarna.

linafina skrev:
Nej det är inte djursex.
Så vart går gränsen, om det är tidelag när en hund äter köttfärs från en kvinnas bröst, men det inte är tidelag när en topless kvinna bär omkring på en katt?

Genesis skrev:
Att skriva "hahahaha" och "sandlådenivå" är knappast att utföra personangrepp. Men jaja, vill du tycka det så fine.
Hur som helst är det knappast ett föredömligt eller vuxet sätt att argumentera på.

Genesis skrev:
Jag har inte försökt få över någon "på min sida" eller försökt påverka personer. Jag har bara skrivit vad jag tycker och lagt fram fakta.
Dito.

BeastieBabe skrev:
jo, det är det faktiskt, om man tycker att den mjuka kattpälsen känns skön mot bröstvårtorna så blir man juh upphetsad av det.. det är en form av tidelag iom att man använder ett djur för att blir lite upphetsad..
Jag visste väl att det skulle finnas NÅGON fördel med att ha okänsliga bröst. :D Undrar om det håller i en rättegång? :D Men han är ju medskyldig, det var ju han som nödvändigtvis skulle följa med in i duschrummet, och sedan var så kelig såååå och ville bli buren på innan jag blev blöt = obehaglig att bli kramad av. Vi blir nog lynchade båda två! :eek: :D

BeastieBabe skrev:
nej, frågan gäller inte alla djur.. det är lika dumt som att fråga: "är Ridning OK?" och sedan mena på att det avser ridning på ALLA djur, även hundar, dvs att barn ska rida runt på schärfrar osv.. det är inte OK, men att rida på hästar i rätt storlek är OK..

varför måste tidelagsfrågan antingen vara kvitt eller dubbelt när alla andra frågor får ha 10 olika nyanser av grönt liksom?

varför ska det antingen
eller

:bow: :bow: :bow:

BeastieBabe skrev:

varför ska det antingen
eller

nånstans måste gränsen gå...

Inte_Ung skrev:
Jag fick ett hostanfall av detta.
Är det sant?
Då så har du inte varit med om mycket inte.
Jag får inviter av hästarna i brunst-tider varje sommar.
Men jag har inte lust, och då så blir vissa ston sura.
Stona anser att ledaren skall fixa det där, men jag är liksom inte intresserad.

du skämtar hoppas jag.. jag har aldrig någon sett en häst som säger sätt på mej, gör vad du vill bara du/jag /vi får orgasm... och jag jobbar på stuteri...

BeastieBabe skrev:
läser man på vettiga zoofilers hemsidor så kan man klart och tydligt läsa att människan lockar djuret, och om djuret inte svarar på sexuella lockningar så är det bara att skita i det hela.. om djuret svarar och är intresserad kan människan fortsätta.. och närhelst djuret bara säger "näe nu vill ja inte vara med" så avslutas det..

du verkar inte veta mycket om detta.. och jag vet inte av erfarenhet, men av faktaläsning på sidor som föreslagits och enkel logik..

just det människan börjar.. altså bjuder inte djuret in till sex

jag vet tillräckligt mycket för att veta var jag står..

Kimz0r skrev:
Så vart går gränsen, om det är tidelag när en hund äter köttfärs från en kvinnas bröst, men det inte är tidelag när en topless kvinna bär omkring på en katt?

Det tror jag inte spelar någon roll vad jag svarar eftersom alla inte tycker likadant.

BeastieBabe skrev:

:confused: :eek: :crazy::( :mad: Jag spyr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka