Vad är Tidelag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är Tidelag?

peter_lundin skrev:
Jo men det gäller ju allihop. Eller känner du till ngn zoonos som spec kommer från könsorganen på djur. Inga av de du räknade(vilka var överhuvudtaget zoonoser) upp gör det i varje fall.
PL
När kontakt direkt med könsorgan, anus, träck
mm ÄR just närkontakt direkt inte indirekt via
dynghögen, mockning ex.v.
Colibakterier...icke nämnda...
men kruxet är
att minAndemeningen med den diskussionen var ett annat än bakterier.

Jag ville veta vilka grund-värderingar en ja-sägare
har. Hur djupt ja-sägandet sitter rotat.
Det var långsökt men det fungerade.
Jag fick svar.

linafina skrev:
Ja OM man tänder på det ja. Men så var det inte sagt från början. Börjar bli less på detta nu. Hur man än föklarar vad man tycker, du ställde ju frågan så är ni inte nöjda.
HAHAHAHAHA

ska man bli inburad för att man tänder på saker nu oxå? LOL :rofl:

tänk om en av arbetarna på en hings-station tänder på allt som händer med tappning/seminering/naturliga betäckningar.. men inte gör något alls utan går hem på eftermiddagen och lever på vad han sett under dagen och runkar och fan vet allt.. ska han buras in för att han tänder på det då? :rofl: :rofl: :rofl:

Stisse skrev:
Hoppsan!
---------------------------------------------------------
Till Kimz0r
Trots att vi ha olika uppfattningar i det här
så önskar jag dig allt väl!!

En tanke slog mig:
Jag vet inte hur du känner dig när du har
diskuterat det här ämnet så intensivt.

Vet inte om du blir arg, är ledsen eller endast
rycker på axlarna, att det inte bekommer dig för att du tycker om att argumentera.

Med Vänliga Hälsningar från
Stisse
Hoppsan vadå? Förklara dig.

Hur jag känner mig? Jag känner då inget speciellt. Diskussioner på ett internetforum rör mig inte i ryggen. Jag har liksom ett liv också.

jea78 skrev:
nej, frågan gäller inte alla djur.. det är lika dumt som att fråga: "är Ridning OK?" och sedan mena på att det avser ridning på ALLA djur, även hundar, dvs att barn ska rida runt på schärfrar osv.. det är inte OK, men att rida på hästar i rätt storlek är OK.. [/B]
varför måste tidelagsfrågan antingen vara kvitt eller dubbelt när alla andra frågor får ha 10 olika nyanser av grönt liksom?

varför ska det antingen
1. vara totalförbud mot att ens titta på en hunds snopp..
eller
2. vara lagligt att göra illa djur därbak bara för att sex är kul..

varför ser inte folk att det faktiskt finns minst 10 olika stadier däremellan??

jea78 skrev:
nånstans måste gränsen gå...

och då MÅSTE man dra den vid kvitt eller dubbelt? LÖJLIGT!
isf tycker jag att vi ska ha samma lagar när det gäller sex människa vs människa.. att antingen är ALLT förbjudet (när man ska ha barn får man gå till doktorn, mannen lämnar spemaprov och kvinnan lämnar ett ägg, ägget befruktas och förs in i livmodern på kvinnan) eller ALLT lagligt (även våldtäkter, incest, prostitution, pedofili m.m)

varför? jo jag citerar dig "nånstans måste gränsen gå... "

nöjd och glad nu? :D

jea78 skrev:
just det människan börjar.. altså bjuder inte djuret in till sex

jag vet tillräckligt mycket för att veta var jag står..
och? hur är det med människa vs människa då? måste ALLTID mannen börja med att bjuda in til sex? eller kanske det bara får vara kvinnan som får bjuda in till sex?

jobbigt som fan om man själv vill ha sex då men inte får förrens pojkvännen vill..

Stisse skrev:
Jag har en viktig fråga till
Inte_Ung, Kimz0r och comp.

HAR NI BARN??

Isåfall vad tänker ni lära ut till era barn?
eller vad har ni lärt ut till era barn?

Om ett barn börjar smeka ett djur på könsorganet
vad gör ni/säger ni?

Säger ni att det är helt Okey så länge de inte
skadar djuret?

Säger ni att de får vänta tills de själva är könsmogna?

Informerar ni dem att smyga?
(p.g.a att de kan
bli mobbade för att alla inte tänker som dem)
nej jag har inte barn.. jag har fullt upp med utbildningen nu så..

och varför skulle ett barn sitta å runka av hunden liksom? barn präglas av omgivningen, dvs vad gör man och vad gör man inte..

när barnet är med medveten så skulle det bli som vilken fetisch som helst..

ja menar är det lika stor fara om ett barn/ungdom/vuxet barn tänder på S&M fastän föräldrarna är starkt kristna och bara har haft sex en gång i syftat att avla fram ett barn.. bör avkomman då straffas för det? eller tar lagen hand om det den gången avkommans partner känner sig våldtagen och anmäler avkomman?

har en förälder rätt att döma sitt barn såsom omgivningen gör det?

BeastieBabe skrev:
och? hur är det med människa vs människa då? måste ALLTID mannen börja med att bjuda in til sex? eller kanske det bara får vara kvinnan som får bjuda in till sex?

jobbigt som fan om man själv vill ha sex då men inte får förrens pojkvännen vill..

????? var har jag pratat om man kvinna, sto , hingst???

BeastieBabe skrev:
och då MÅSTE man dra den vid kvitt eller dubbelt? LÖJLIGT!
isf tycker jag att vi ska ha samma lagar när det gäller sex människa vs människa.. att antingen är ALLT förbjudet (när man ska ha barn får man gå till doktorn, mannen lämnar spemaprov och kvinnan lämnar ett ägg, ägget befruktas och förs in i livmodern på kvinnan) eller ALLT lagligt (även våldtäkter, incest, prostitution, pedofili m.m)

varför? jo jag citerar dig "nånstans måste gränsen gå... "

nöjd och glad nu? :D

hmmm hänger inte med hur du tänker nu.... du drar verkligen hårad gränser.. värre än vad jag gör...

Kimz0r skrev:
Hoppsan vadå? Förklara dig.

Hur jag känner mig? Jag känner då inget speciellt. Diskussioner på ett internetforum rör mig inte i ryggen. Jag har liksom ett liv också.
Tack för svaret.
Det var skönt att höra.
MVH Stisse

BeastieBabe skrev:
nej jag har inte barn.. jag har fullt upp med utbildningen nu så..

och varför skulle ett barn sitta å runka av hunden liksom? barn präglas av omgivningen, dvs vad gör man och vad gör man inte..

när barnet är med medveten så skulle det bli som vilken fetisch som helst..

ja menar är det lika stor fara om ett barn/ungdom/vuxet barn tänder på S&M fastän föräldrarna är starkt kristna och bara har haft sex en gång i syftat att avla fram ett barn.. bör avkomman då straffas för det? eller tar lagen hand om det den gången avkommans partner känner sig våldtagen och anmäler avkomman?

har en förälder rätt att döma sitt barn såsom omgivningen gör det?
Vet inte vad man ska svara...
Du har talat emot dig själv här.

jea78 skrev:
kan inte tänka mej att ett djur någonsin inbjudt till sex....
BeastieBabe skrev:
läser man på vettiga zoofilers hemsidor så kan man klart och tydligt läsa att människan lockar djuret, och om djuret inte svarar på sexuella lockningar så är det bara att skita i det hela.. om djuret svarar och är intresserad kan människan fortsätta.. och närhelst djuret bara säger "näe nu vill ja inte vara med" så avslutas det..
jea78 skrev:
just det människan börjar.. altså bjuder inte djuret in till sex
BeastieBabe skrev:

jea78 skrev:
????? var har jag pratat om man kvinna, sto , hingst???

läs hela det där nu så kanske du ser en röd tråd.. om att sex är ett SAMSPEL.. du kan inte säga att BARA djuret måste vilja och människan absolut inte får börja.. det är som att säga att bara männen får börja och inte kvinnorna..

barn har inte samma syn på sex nej.. barn är MÄNNISKOR som påverkas av vad världen tycker.. djur påverkas inte av omvärlden på det sättet..

vad ville du med ditt inlägg? inget? allt? skriv det isf, jag kan inte lista ut vad du tänker på för mening..

och jag har inte talat emot mig själv..
sålänge ingen skadar ett djur bryr mig jag inte i vad som händer..

Men vem är det som säger att djuret inte tar skada? Jo den som utför övegreppen förstås. Våldtäksmän och pedofiler försvarar sig oftast med att dom trodde att offret ville eller såg villig ut.. Det går väl ändå inte att jämföra tidelag med homosexualitet och S&M ( som nån la ett tidigareinlägg om). Det är sexuella handlingar mellan två homosapiens som kan säga ifrån och protestera..

jea78 skrev:
nej det har jag inte.. enda gången jag har lite problem med dom är när jag ska leda dom till bocken... men det är ju för dom vill hoppa på den och inte på mej... alla hingstar jag har hanterat har varit helt ok att hålla på med..
Du kanske inte är åtråvärd då? ;)
Denna lilla hingsten var en super trevlig kille, men iband tog sexlusten över... och då var han inte så knusslig med vad han ville sätta på...
Så man borde väl säga att han inbjöd till sex? Tydigare är svårt att vara och han frågade inte direkt om lov heller :smirk:

BeastieBabe skrev:
läs hela det där nu så kanske du ser en röd tråd.. om att sex är ett SAMSPEL.. du kan inte säga att BARA djuret måste vilja och människan absolut inte får börja.. det är som att säga att bara männen får börja och inte kvinnorna..

nope det är det inte alls....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka