Vad är Tidelag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är Tidelag?

Jag har en viktig fråga till
Inte_Ung, Kimz0r och comp.

HAR NI BARN??

Isåfall vad tänker ni lära ut till era barn?
eller vad har ni lärt ut till era barn?

Om ett barn börjar smeka ett djur på könsorganet
vad gör ni/säger ni?

Säger ni att det är helt Okey så länge de inte
skadar djuret?

Säger ni att de får vänta tills de själva är könsmogna?

Informerar ni dem att smyga?
(p.g.a att de kan
bli mobbade för att alla inte tänker som dem)

escodobe skrev:
Det är inte att "skämmas" det är en underkaste signal.
Läs på om hundar etologi inna du utalar dig

japp underkastelse och skämmas...
jag tycker inte om att se svansar mellan benen på hundar.. gör du...
finns många fall där utnyttjade hundar gömer svansen mellan benen.. och ja dom har ju underkastat sej människans vilja..

jea78 skrev:
japp underkastelse och skämmas...
jag tycker inte om att se svansar mellan benen på hundar.. gör du...
finns många fall där utnyttjade hundar gömer svansen mellan benen.. och ja dom har ju underkastat sej människans vilja..
*Suck* du missar själva poängen. Hunden *Skäms* inte i den bemärkelsen att den känner SKAM.
Hunden signalerar underkastelse, att ledaren står över dem i rang (behöver inte alls vara det att ägren är elak/arg utan kanhelt enkelt vara ett tecken på en väldigt vek hund ) eller att den förker blidka en arg/irrterad ägare osv.

Du blandar ihop mänskliga värderingar och hundens signaler.

Stisse skrev:
Nej.

Stisse skrev:
Att de får bilda sina egna åsikter.

Stisse skrev:
vad gör ni/säger ni?
Inte för att jag förstår varför ett barn direkt skulle söka sig till djurets könsorgan, men hursomhelst antar jag att det beror på nyfikenhet, alternativt att barnet inte tänker på vad det gör. Jag hade inte sagt något, så länge barnet är varsamt. Djuret kan själv säga ifrån om det inte trivs. Hundar och katter brukar vara duktiga på det.

Stisse skrev:
Informerar ni dem att smyga?
(p.g.a att de kan
bli mobbade för att alla inte tänker som dem)
Nu insinuerar du saker igen. Du sätter likhetstecken mellan åsikt och handling, och nu även mellan åsikt och barnuppfostran. Med det resonemanget, så betyder ju det, enligt dig, att homosexuella föräldrar försöker uppfostra sina barn till att bli homosexuella. Bara för att statuera ett exempel.

escodobe skrev:
*Suck* du missar själva poängen. Hunden *Skäms* inte i den bemärkelsen att den känner SKAM.
Hunden signalerar underkastelse, att ledaren står över dem i rang (behöver inte alls vara det att ägren är elak/arg utan kanhelt enkelt vara ett tecken på en väldigt vek hund ) eller att den förker blidka en arg/irrterad ägare osv.

Du blandar ihop mänskliga värderingar och hundens signaler.

nej det gör jag inte....
vist finns det veka hundar.. men dom flesta är inte det.. och det är ju förmodligen dom veka som blir utnjyttjade.. samma sokm med människor..

Ursprungligen postat av Stisse
vad gör ni/säger ni?

Kimz0r skrev:
Inte för att jag förstår varför ett barn direkt skulle söka sig till djurets könsorgan, men hursomhelst antar jag att det beror på nyfikenhet, alternativt att barnet inte tänker på vad det gör. Jag hade inte sagt något, så länge barnet är varsamt. Djuret kan själv säga ifrån om det inte trivs. Hundar och katter brukar vara duktiga på det.

Tack, då vet jag.

Då har jag en till fråga:

Förutom att du tycker att detta är OK...av ett barn,
har du tänkt på att barnet kan bli smittad av
ev. bakterier, mask mm.
Skulle du säga åt barnet att kanske inte ta i en smörgås ex.v
alltså att gå och tvätta händerna?

Eller tvärtom att barnet kan ha lort på fingrarna
som kan smittas till katten/djuret alltså
att barnet ska tvätta sig före?

-------------------------------------------------------
;) Stisse spelar chack ;)

Kimz0r skrev:
Nu insinuerar du saker igen. Du sätter likhetstecken mellan åsikt och handling, och nu även mellan åsikt och barnuppfostran. Med det resonemanget, så betyder ju det, enligt dig, att homosexuella föräldrar försöker uppfostra sina barn till att bli homosexuella. Bara för att statuera ett exempel.
Nej och nej.

Jag tror inte alls att Homosexuella uppfostrar sina barn till att bli homosexuella.
Om undantag skulle finnas så är nog tillgången till
andra barn att exprimentera på ringa.

Zoofiler däremot har mycket lättare att få
tillgång till ett djur att exprimentera på.

Ni "Zoofil-vänliga" här på Buke jämför ofta Homosexuella med Zoofiler....jag tror att de Homosexuella tycker att det är en kränkning :eek:

--------------------------------------------------------
;) Stisse spelar chack ;)

Stisse skrev:
Tack, då vet jag.

Då har jag en till fråga:

Förutom att du tycker att detta är OK...av ett barn,
ev. bakterier, mask mm.

Eller tvärtom att barnet kan ha lort på fingrarna
som kan smittas till katten/djuret alltså
att barnet ska tvätta sig före?
Jag skulle inte vilja påstå att det är okej, men däremot tror jag att djuret själv kan säga ifrån, och att man även ska vara försiktig med HUR man pratar om saker som rör könsorganen.

Barnet kan f.ö. smittas av både det ena och det andra ute i sandlådan, på dagis, hemma, o.s.v.

Stisse skrev:
Jag tror inte alls att Homosexuella uppfostrar sina barn till att bli homosexuella.
Om undantag skulle finnas så är nog tillgången till
andra barn att exprimentera på ringa.

Zoofiler däremot har mycket lättare att få
tillgång till ett djur att exprimentera på.
Zoofiler uppfostrar sina barn till att bli zoofiler i exakt samma utsträckning som homosexuella uppfostrar sina barn till homosexuella. En läggning föds man med, det är inget man väljer eller uppfostras till.

Och var finns dessa djur?

Stisse skrev:
Ni "Zoofil-vänliga" här på Buke jämför ofta Homosexuella med Zoofiler....jag tror att de Homosexuella tycker att det är en kränkning :eek:
Och jag tror att zoofiler blir kränkta av dig och Co. F.ö. gör jag liknelser, även med heterosexuella. Inget fel i det. Jag försöker bara visa på det faktum att zoofili är en sexuell läggning precis som vilken annan, lite mer vanlig, sexuell läggning som helst, d.v.s. zoofiler dras till djur, och då gärna en given art, på samma sätt som heterosexuella attraheras till det motsatta könet, med vissa preferenser. Även pedofili, tro det eller ej, är en sådan sexuell läggning. Att zoofili och pedofili anses vara abnormala är en konstruktion av samhället, för rent krasst och primitivt är funktioner och mekanismer desamma som hos heterosexuella.

BeastieBabe skrev:
så du anser att djur inte kan njuta, inte kan få orgasmer osv? varför löper och brunstar då hondjur? varför kan ett handjur ejakulerar? varför juckar en hund på en männniskas ben? är djuret så dumt att det tror att benet är ett hondjur och allvarligt vill få avkommor med benet??

Kom bara hit till BeastieBabes "smarta" inlägg.
Varför löper och brunstar hondjur.....Ja inte är det för att dom njuter av det.........det är så att det krävs för att rasen skall fortplanta sig och därmed överleva detsamma gäller handjurets ejakulering.

Och det smartaste du skrev _varför juckar en hund på en människas ben? Trodde du att det var för att hunden tyckte det var skönt??? Hoppas du inte har hund för det handlar om dominas.

Ursäkta att jag blir lite otrevlig här men va f*n det här är ju en sjuk tråd.........Slutar NU.:eek:

jea78 skrev:
du skämtar hoppas jag.. jag har aldrig någon sett en häst som säger sätt på mej, gör vad du vill bara du/jag /vi får orgasm... och jag jobbar på stuteri...
Jaha, då så är väl inte de hästarna på det viset då.
Antingen så hålls de inte så naturligt att de får en chans att göra det.
Eller så har inte just de hästarna det behovet.

Jag har haft 3 ston som betett sig på det viset.
Och nej, jag skämtar inte.

Kimz0r skrev:
Att zoofili och pedofili anses vara abnormala är en konstruktion av samhället, för rent krasst och primitivt är funktioner och mekanismer desamma som hos heterosexuella.
Hoppsan!
---------------------------------------------------------
Till Kimz0r
Trots att vi ha olika uppfattningar i det här
så önskar jag dig allt väl!!

En tanke slog mig:
Jag vet inte hur du känner dig när du har
diskuterat det här ämnet så intensivt.

Vet inte om du blir arg, är ledsen eller endast
rycker på axlarna, att det inte bekommer dig för att du tycker om att argumentera.

Med Vänliga Hälsningar från
Stisse

Stisse skrev:
HAR NI BARN??

eller vad har ni lärt ut till era barn?

vad gör ni/säger ni?
Jag har barn.
Jag lär dem att deras könsorgan är deras privata och andra inte har där att göra om de inte vill det, och att andras könsorgan är andras privata där de inte har att göra om de inte blir utryckligen inbjudna.

Djursexbiten har jag inte behövt ta ställning till, för ingen av dem har pillat på djurens könsorgan.
Men de är väl dels inte intresserade och dels inte inbjudna.

Jag blir orolig över mångas låga kunskapsnivå i etologi.
Samt att så många skriker usch och fy och äckel.
Den aggresiviteten skrämmer mig.
Det känns som att lynchmobben är redo att kasta sig över oliktänkande och slita dem i stycken.

Stisse skrev:
ev. bakterier, mask mm.
Ytterligare ett exempel på din okunnighet.
Inälvsparasiter är artbundna, de går bara på sin art och smittar i princip inte till barnet.
Hunden/katten är därför säkrare ur den synvinkeln än andra barn.
Det finns ytterst få zoonoser, toxoplasmos, harpest och rabies är några av dessa.
Och vi har inte rabies i Sverige (än).

Inte_Ung skrev:
Jaha, då så är väl inte de hästarna på det viset då.
Antingen så hålls de inte så naturligt att de får en chans att göra det.
Eller så har inte just de hästarna det behovet.

Jag har haft 3 ston som betett sig på det viset.
Och nej, jag skämtar inte.

tror du misstolkar dina hästars singnaler...
konstig att du ska ha fått tre såna ston och jag som vandrar på stora betesmarker bland ca 150 -200 ston varje sommar inte har fått några sånna signaler..

Är de brunstiga?
Har de tillgång till hingst?
Är du deras ledare?

Dessa ston ser mig som ledaren i flocken.
Och ledaren måste ju vara en hingst.
Alltså har jag ur deras synvinkel plikten att ta hand om detta behov.

När de har haft egen hingst, så har de föredragit honom.
Och han har fått jobba.......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka