Vad är Tidelag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är Tidelag?

Jag har burit omkring på en katt topless. Han spann och tyckte det var så mysigt så. Är det tidelag? Helt apropå köttfärs och bröst, menar jag.

BeastieBabe skrev:
hundar skäms om man säger till dom att skämmas..
precis som att man kan klä ut dom med tomteluva, gula fjärdrar, strumpa på svansen och glatt utbrista "gulletusseälsklingen va söööööööööt du är! :love: :love: :love: " och hur reagerar hunden då? skäms den? näe.. den viftar glatt på svansen och tycker att dom är sååå fina så.. :D

nej du finns de som skäms där också!!

linafina skrev:
Ja absolut.

Sen att man som någon skrivit tidigare kan diskutera hurvida hunden lider om man t.ex lägger köttfärs på en kvinnas bröst eller slida är en annan sak. Där lider kanske inte djuret MEN, jag tycker fortfrande det är fel.

Människor som tänder på att bli slickade av djur på diverse kroppsdelar eller annat har en sexuell störning. Det är INTE normalt.
för inte så längesedan räknades homosexualitet, bondage, S&M som sexuellt störda, dom var inte normala.. och lite längre tillbaka i tiden blev man juh lynchad om man hade sex på annat vis än missionären, allt annat var sinnesrubbat..

time changes life..

jea78 skrev:
nej du finns de som skäms där också!!
Mycket konstigt djur i sånna fall.. min hund stomtrivs och känner sig skitsnygg om han blir uppmuntrad.. om man däremot sucka uppgivet och ler lite, DÅ skäms han.. men då är det människan som får hunden att skämmas!

hunden är nämligen osäker på hur den ska bete sig, och det behövs bara 1/10 sekund av "hån" så uppfattar hunden det och skäms..

Att skriva "hahahaha" och "sandlådenivå" är knappast att utföra personangrepp. Men jaja, vill du tycka det så fine.

Jag har inte försökt få över någon "på min sida" eller försökt påverka personer. Jag har bara skrivit vad jag tycker och lagt fram fakta.

Anledningen till detta är att jag själv tycker att djursex är fel.

linafina skrev:
Nej det är inte djursex.
jo, det är det faktiskt, om man tycker att den mjuka kattpälsen känns skön mot bröstvårtorna så blir man juh upphetsad av det.. det är en form av tidelag iom att man använder ett djur för att blir lite upphetsad..

vill du Bura in KimzOr på livstid nu?

Genesis skrev:
Att skriva "hahahaha" och "sandlådenivå" är knappast att utföra personangrepp. Men jaja, vill du tycka det så fine.

Jag har inte försökt få över någon "på min sida" eller försökt påverka personer. Jag har bara skrivit vad jag tycker och lagt fram fakta.

Anledningen till detta är att jag själv tycker att djursex är fel.
jag lägger också fram fakta.. men hela tiden försöker folk att säga "stackars djur, hur kan man göra illa ett djur".. men saken är den att djuren inte gör illa sig och dom mår inte dåligt av det.. gör dom det räknas det som djurmisshandel och är inget som har med sex att göra egentligen..

Jag har läst igenom hela tråden men förstår ändå inte din ståndpunkt riktigt. Tycker du att det är okej att ha sex med djur?

BeastieBabe skrev:
Mycket konstigt djur i sånna fall.. min hund stomtrivs och känner sig skitsnygg om han blir uppmuntrad.. om man däremot sucka uppgivet och ler lite, DÅ skäms han.. men då är det människan som får hunden att skämmas!

hunden är nämligen osäker på hur den ska bete sig, och det behövs bara 1/10 sekund av "hån" så uppfattar hunden det och skäms..

ja och det är människa som får hunden att skämmas vid tidelag.. altså fel.. man ska väl inte med vilje få sina djur att måp dåligt eller??

BeastieBabe skrev:
för inte så längesedan räknades homosexualitet, bondage, S&M som sexuellt störda, dom var inte normala.. och lite längre tillbaka i tiden blev man juh lynchad om man hade sex på annat vis än missionären, allt annat var sinnesrubbat..

time changes life..

bara för det så behöver man väl inte acceptera att människor har sex med djur...nu när alla kan ha sex med alla så borde det räcka... måste vi ge oss på djuren också?

Fossing skrev:
Jag har läst igenom hela tråden men förstår ändå inte din ståndpunkt riktigt. Tycker du att det är okej att ha sex med djur?
Ja, jag tycker att det är ok att blanda in djur i sexuella sammanhang sålänge det sker på djurets villkor och utan att skada djuret..

djur som medvetet skadas eller tvingas eller något annat om gör att djuret mår dålgt av det är inte ok..

precis som det är helt ok med ridning sålänge hästen inte lider av hårda ryttarhänder, opassande sadel, ej ordentlig uppvärmning osv osv.. en ryttare som har hårda händer, ingen bra sadel och skiter i att värma upp borde bötfällas och beläggas med djurförbud..

jea78 skrev:
bara för det så behöver man väl inte acceptera att människor har sex med djur...nu när alla kan ha sex med alla så borde det räcka... måste vi ge oss på djuren också?
vadå ge oss på? det du säger IGEN är att DU tror att allt sex där djur är inblandade så tror du att man tvingar djuret till att vara med och våldför sig på djuret..

du vet med andra ord inte vad tidelag är..

Okej. För mig personligen spelar det ingen roll om djuren skadas eller ej, jag tycker fortfarande att djursex är fel. Den ståndpunkten har jag haft hela tiden.

Jag undrar bara en sak? Om det inte finns några bevis för att djuren mår dåligt psykiskt av sådan behandling hur kan du då säga att dem inte mår dåligt psykiskt?
Det måste ju vara lika svårt att bevisa att djuren inte mår dåligt som det är att bevisa att djuren mår dåligt.

Bara en tanke. Ta det inte för personligt :)

jea78 skrev:
ja och det är människa som får hunden att skämmas vid tidelag.. altså fel.. man ska väl inte med vilje få sina djur att måp dåligt eller??
om människan visar med kroppsspråk och tonläge för hunden att "du bör skämmas" så skäms hunden OAVSETT vilket sammanhang det är..

om människan visar med kroppsspråk och tonläge för hunden att "du är så bra!" så är hunden glad OAVSETT vilket sammanhang det är..

Genesis skrev:
Okej. För mig personligen spelar det ingen roll om djuren skadas eller ej, jag tycker fortfarande att djursex är fel. Den ståndpunkten har jag haft hela tiden.

Jag undrar bara en sak? Om det inte finns några bevis för att djuren mår dåligt psykiskt av sådan behandling hur kan du då säga att dem inte mår dåligt psykiskt?
Det måste ju vara lika svårt att bevisa att djuren inte mår dåligt som det är att bevisa att djuren mår dåligt.

Bara en tanke. Ta det inte för personligt :)
jag ser direkt på min hund om han mår psykiskt dåligt.. han har vart i min familj i 8 år nu.. när han var 5 blev farmor sjuk i alzheimerz, det pågick i 3 år innan hon dog nu i somras.. allt detta påverkade min hund och jag såg både i hans blick, på hans kroppsspråk, aptit, glädjen över att få träffa farfar men oviljan över att träffa farmor på slutet.. och sedan när hon var borta visste han det direkt och blev gladare..
och jag tränar mycket psykiskt med min hund.. att få honom att reagera på mitt kroppsspråk.. ser när han är uppmärksam, om han är uppmärksam på mig eller på godiset jag håller i..

samma sak med hästar.. tar man det lugnt och bara lägger handen på bogen och bara stårt där lugnt så visra hästen hur den känner.. sorg, uppgivenhet eller vilja av något slag..
säger inte att jag är djurpratare men hästar kommunicerar mycket med uttryck som inte syns direkt såsom öronspråket..

jea78 skrev:
konstigt då att djur som blivit utnjyttade beter sej så...antar att du tycker en hund ska kryp omkring med svansen mellan bene och inte våga titta på "ledaren"
Det är en hund som inte mår bra.
Den har blivit utsatt för ett hot som den inte begriper.
Och den är osäker på hur den skall behaga sin ledare och rädd för nya straff som den inte förstår.
Och om det är sex inblandat så är det sex av karaktären övergrepp.
Och övergrepp är aldrig okej.
Det är aldrig okej med övergrepp.
Och jag anser nog att inga hundar mår bra av penetrerande sex.
Helt enkelt för att det gör ont på hunden.
Och då så blir det ju ett lidande kopplat till handlingen vilket gör att handlingen är fel.

Det är en stor skillnad på hund och häst i detta sammanhang.

BeastieBabe skrev:
vadå ge oss på? det du säger IGEN är att DU tror att allt sex där djur är inblandade så tror du att man tvingar djuret till att vara med och våldför sig på djuret..

du vet med andra ord inte vad tidelag är..

kan inte tänka mej att ett djur någonsin inbjudt till sex....

Inte_Ung skrev:
Det är en hund som inte mår bra.
Den har blivit utsatt för ett hot som den inte begriper.
Och den är osäker på hur den skall behaga sin ledare och rädd för nya straff som den inte förstår.
Och om det är sex inblandat så är det sex av karaktären övergrepp.
Och övergrepp är aldrig okej.
Det är aldrig okej med övergrepp.
Och jag anser nog att inga hundar mår bra av penetrerande sex.
Helt enkelt för att det gör ont på hunden.
Och då så blir det ju ett lidande kopplat till handlingen vilket gör att handlingen är fel.

Det är en stor skillnad på hund och häst i detta sammanhang.

sant.. men frågan gäller väl alla djur inte bara häst?

Jo, det vet jag. Min moster hade två hundar som hade levt ihop sedan de var valpar. När den ena dog så sörjde sig den andra till döds. I sådana fall kan man ju såklart se hur djuret mår psykiskt.

Men det finns ju forskningar som visat på att många djur blivit aggresiva efter att de utsatts för övergrepp. Även att den "gömmer undan rumpan" och hänger med huvudet, har tom blick osv.

Men ändå så går detta inte bevisa enligt djurskyddslagen, eftersom endast tre fall gällande tidelag har blivit fällda sedan lagen togs bort. Det gäller även fall då djuren har skadats svårt fysiskt.

Så i nuläget är det mkt svårt att få en fällande dom gällande sexuellt utnyttjande av djur med hjälp av djurskyddslagen.

Vad detta beror på det vet jag inte, och det ska jag inte lägga mig i. Om lösningen är att inskaffa en ny lag mot tidelag eller att förbättra den nuvarande djurskyddlagen vet jag inte heller.
Men något måste ju göras.

Det tror jag i alla fall att vi är ganska överens om? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka