Vad är Tidelag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är Tidelag?

Inte_Ung skrev:
Det där känns inte som om det var till mig.
oj, nej det var det juh inte.. :o förlåt!

skickar till rätt person nedan istället...

Stisse skrev:
:bow: BeastieBabe DU är ingen expert på att hålla dig
till frågor i en tråd.
Du kunde inte svara riktigt på en enkel fråga
i min tråd.:devil:

Ska snällt svara.....ändå.

Vanligtvis nej men grundorsaken är sannolikt
en tidelagare som har gått överstyr.

Nej

Det vet jag inget om för jag har aldrig utövat det själv.
Enligt dig och Inte_Ung som vet så kan en del djur
tydligen njuta.

Ja, jag tror att majoriteten av djuren blir förtryckta
och risken för förtryck är överhängande.

Det var flera frågor samtidigt.

Så ruttna värderingar som mänskliga tror jag inte
att de har i det här läget.
De är mycket högt stående
väsen och min bestämda uppfattning är att de
är mer sensitiva än vi människor någonsin kan ana.
Dessutom håller vi dem "fångna" och är deras
"ägare". Slavar gör vanligtvis vad de är
åtsagda att göra. De är redan i underläge.
För övrigt:
Visste inte att de kunde blinka med klitoris :rofl:
inför en hel skolklass dessutom :p

Det där var två frågor:
6a Om man har det bra själv så handlar det förmodligen om onani...
6b Om man har en partner vilket jag hoppas att du menar är av släktet Homosapiens
så är det brukligt att båda är införstådda med vad man gör och mår bra.

Ledsen att upplysa dig:
**Sexuell misshandel går under Djurskyddslagen.
**Tidelag finns det ingen lag mot, ännu...men en sådan är förhoppningsvis på G.
Tror du inte att : de flesta efter alla inlägg här på Buke kan skilja på Djurmisshandel och Tidelag!

:rofl: :rofl:
Du är lätt att "missuppfatta"
Vad är det du försvarar så hett :o :crazy: :confused::o
du är juh bara för mycket..

du säger alltså att ett djur omöjligtvis kan njuta..

du säger att djur har en extremt mycket högre intelligens

du säger att djur känner förtryck.. men ändå skiter dom i mänskliga värderingar? är blått rött också eller?

jag kan se på ett djur när ett djur mår bra och njuter.. t.ex när man kliar hästen på undersidan av halsen på sommaren då myggorna bitit.. hästen sluter ögonen, öronen slappar av och faller lite utåt, hästen pustar ut djupt och fnular med överläppen..
men du har aldrig sett detta eller?
som sagt vill jag absolut inte vara i din närhet om du aldrig kliar på dina djur eller gör nånting överhuvudtaget för att djuret ska må bra.. för du ÄR juh av den uppfattningen att djur inte kan njuta.. eller?

BeastieBabe skrev:
Spinoff på Stisses tråd där folk inte verkar veta vad dom "röstar" om..

men nu är det väl dags.. vet just DU exakt vad Tidelag innebär?

1. innebär det samma sak som vi läser i tidningaren om stona som blir uppskurna därbak?
Nej

2. innebär det att djur alltid lider och dör av skadorna?
Nej

3. innebär det att djuret njuter?
Nej

4. innebär det att djuret blir förtryckt?
Nej

5. har djur mänskliga värderingar och känslor? skäms dom för att ha snoppen hängandes och dinglandes inför publik eller blinkar med klitoris inför en grupp 10-åriga ridskoleelever?
Nej

6. vad innebär sex helt enkelt? är det att man bara ska ha det så bra som möjligt själv eller tänker man på vad som känns bra för den andra?

Djur njuter inte av sex, möjligtvis delfiner om jag inte minns helt fel. Människor njuter däremot av sex oftast. Människan kan säkert både ha sex för sin egen njutnings skull och vissa för båda parters njutning. Vad har det med tidelag o göra?

anledningen til denna tråd är att det inte verkar vara många som skiljer på tidelag och sexuellt djusmisshandel.. även fast det finns en stor skillnad..
och jag skriver detta som ren fakta.. inte att jag själv är involverad på något vis.. (helgarderar eftersom att vissa faktiskt missuppfattat mig och sedan sprider ut lögner)

OFT: Om jag inte har helt fel så gjordes det en radioundersökning där dom fått reda på att var 20de husdjur som kommit in till veterinären utan att ha råkat ut för olycka eller varit sjuka fått sina skador efter att ha utnyttjats sexuellt av en människa.
Jag tycker inte det spelar någon roll om det är en katt, hund, häst eller något annat djur, jag tycker det är fel oavsett vilket djur det än är.
Låt djuren vara djur, bara för att vissa människor försöker vara djur så ska väl inte dom riktiga djuren lida.

linafina skrev:
Ursprungligen postat av BeastieBabe
Spinoff på Stisses tråd där folk inte verkar veta vad dom "röstar" om..

men nu är det väl dags.. vet just DU exakt vad Tidelag innebär?

1. innebär det samma sak som vi läser i tidningaren om stona som blir uppskurna därbak?
Nej

2. innebär det att djur alltid lider och dör av skadorna?
Nej

3. innebär det att djuret njuter?
Nej

4. innebär det att djuret blir förtryckt?
Nej

5. har djur mänskliga värderingar och känslor? skäms dom för att ha snoppen hängandes och dinglandes inför publik eller blinkar med klitoris inför en grupp 10-åriga ridskoleelever?
Nej

6. vad innebär sex helt enkelt? är det att man bara ska ha det så bra som möjligt själv eller tänker man på vad som känns bra för den andra?

Djur njuter inte av sex, möjligtvis delfiner om jag inte minns helt fel. Människor njuter däremot av sex oftast. Människan kan säkert både ha sex för sin egen njutnings skull och vissa för båda parters njutning. Vad har det med tidelag o göra?.
så du anser att djur inte kan njuta, inte kan få orgasmer osv? varför löper och brunstar då hondjur? varför kan ett handjur ejakulerar? varför juckar en hund på en männniskas ben? är djuret så dumt att det tror att benet är ett hondjur och allvarligt vill få avkommor med benet??

Senast ändrad av en moderator:

linafina skrev:
OFT: Om jag inte har helt fel så gjordes det en radioundersökning där dom fått reda på att var 20de husdjur som kommit in till veterinären utan att ha råkat ut för olycka eller varit sjuka fått sina skador efter att ha utnyttjats sexuellt av en människa.
Jag tycker inte det spelar någon roll om det är en katt, hund, häst eller något annat djur, jag tycker det är fel oavsett vilket djur det än är.
Låt djuren vara djur, bara för att vissa människor försöker vara djur så ska väl inte dom riktiga djuren lida.

:bow: :bow: :bow:

linafina skrev:
Det fattas fakta i ditt inlägg.. såsom du skrivit det låter det som att 5% av alla djur utsätts för tidelag i den våldsammare bemärkningen.. men hur många procent är det egentligen som kommer in till veterinären UTAN att vara sjuka eller ha råkat ut för en olycka?
visa den procenten först..

BeastieBabe skrev:
så du anser att djur inte kan njuta, inte kan få orgasmer osv? varför löper och brunstar då hondjur? varför kan ett handjur ejakulerar? varför juckar en hund på en männniskas ben? är djuret så dumt att det tror att benet är ett hondjur och allvarligt vill få avkommor med benet??

Djur brunstar, löper osv. för att kunna föröka sig precis som vi människor. Jag vet inte men tror dock inte att ett djur kan få orgasm. Ett handjur kan ejakulera för att kunna föröka sig precis som vi människor.

Att en hund juckar på en människas ben tror jag inte behöver vara för att den ska försöka sig. Inte iheller för att den tror att det är det hondjur. Skulle tikar som gör det vara lesbiska då? eller vadå?

BeastieBabe skrev:
Det fattas fakta i ditt inlägg.. såsom du skrivit det låter det som att 5% av alla djur utsätts för tidelag i den våldsammare bemärkningen.. men hur många procent är det egentligen som kommer in till veterinären UTAN att vara sjuka eller ha råkat ut för en olycka?
visa den procenten först..

Kanske det, ville bara ta upp den fakta jag hade i hjärnan.

varför skulle inte djur kunna få orgasm? deras könsorgan är likadant utvecklade som våra.. och vi kan få orgasm..

En hund som juckar på ditt ben gör det för att visa att den är högre än dig i rang.
Ang tidelag så tycker jag att lagen som förbjöd detta onaturliga beteende aldrig borde ha avskaffats.
Om man nu inte får sätta på en riktig Homo Sapiens så finns ju alltid Uppblåsbara Barbara/Bengt att ta till :D

linafina skrev:
Att en hund juckar på en människas ben tror jag inte behöver vara för att den ska försöka sig. Inte iheller för att den tror att det är det hondjur. Skulle tikar som gör det vara lesbiska då? eller vadå?
Tänkte på det jag också.
Hundar som försöker sätta på våra ben eller för den delen en annan hund av samma kön - är inte det ett sätt att visa dominans?
Alltså en ledarskapsfråga. typ.

BeastieBabe skrev:
varför skulle inte djur kunna få orgasm? deras könsorgan är likadant utvecklade som våra.. och vi kan få orgasm..

Det har jag ingen aning om varför dom inte ska kunna få. Det kanske dom rent av kan, men jag tror inte det. Men det borde ju någon veta.

crux_ansata skrev:
Tänkte på det jag också.
Hundar som försöker sätta på våra ben eller för den delen en annan hund av samma kön - är inte det ett sätt att visa dominans?
Alltså en ledarskapsfråga. typ.

Jo det är precis så. Hundar gör det med varandra också oavsett kön endast för att visa dominans. Det har inget med parning att göra.

linafina skrev:
Jo det är precis så. Hundar gör det med varandra också oavsett kön endast för att visa dominans. Det har inget med parning att göra.
varför är då just juckande ett sätt att visa dominans?

det är juh ganska bra att kunna lista ut en sådan underlig grej, men inte kunna förstå om djur kan njuta?

lite som att kunna se en fluga på en stolpe, men på vägen dit trilla ner i ett 3 meter brett dike..

linafina skrev:
Det har jag ingen aning om varför dom inte ska kunna få. Det kanske dom rent av kan, men jag tror inte det. Men det borde ju någon veta.
jo, det finns nog forskning.. samt att djur logiskt sett bör kunna få det eftersom att dom har utrustningen för det..

BeastieBabe skrev:
det där med knivskärningarna hörde jag att det bara var en "sport" att kunna skära så mycket som möjligt utan att bli sparkad.. det har inget med sex att göra skulle jag gissa på.. utan bara det att folk vet att området därbak är extra känsligt och det är även där hästar sparkar som hårdast.. dvs mest "sport" :cry:
Hursomhelst, så har knivskärningar ungefär lika mycket att göra med sex som knivöverfall på öppen gata.

linafina skrev:
Jag vet inte men tror dock inte att ett djur kan få orgasm.
Apor kan få orgasm. De har sex och onanerar för nöjes skull dessutom. Delfiner också. Och jag tror alldeles säkert att hingstar får orgasm när de ejakulerar, de ser ut att ha det alldeles för skönt då för att det inte skulle vara en orgasm.

arna skrev:
Ang tidelag så tycker jag att lagen som förbjöd detta onaturliga beteende aldrig borde ha avskaffats.
En lag som inte existerade för djurens bästa, utan enbart var en morallag. I samma lag kriminaliserades homosexualitet.

BeastieBabe skrev:
varför är då just juckande ett sätt att visa dominans?

det är juh ganska bra att kunna lista ut en sådan underlig grej, men inte kunna förstå om djur kan njuta?

lite som att kunna se en fluga på en stolpe, men på vägen dit trilla ner i ett 3 meter brett dike..

Varför just juckande är det vet jag inte.

Lista ut vilken underliga grej?

Varför skulle det vara enkelt att förstå om djur kan njuta? Jag tror inte att djur njuter på samma sätt som vi människor och inte av samma saker iheller. Vissa saker kanske men inte allt.

Får jag inte tycka vad jag vill eller? Jag svarade på dina frågor. Jag har inte sagt att jag är nått proffs på att veta hur eller varför djur gör som dom gör osv. Spelar ingen roll om djur njuter av att ha sex med en människa jag tycker fortfarande det är sjukt. Får jag lov att tycka det eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka