G
Genesis
Sv: Vad är Tidelag?
Vågra du inte svara på mitt inlägg Beastie Babe?
Vågra du inte svara på mitt inlägg Beastie Babe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det är ju så i sosselandet. Alla ska tycka samma sak, och de som inte gör det är det legitimt att ge sig på med personangrepp.Genesis skrev:Jag håller helt och hållet med dig där. Jag tror att dessa människor håller på och argumenterar endast för att de vill verka smarta och komma med otroligt dumma argument. De vill bara sticka ut, visa att dem vet bättre.
Men vi vet i alla fall att vi inte tycker att djursex är okej. Och med den kunskapen tycker jag att vi kan gå och lägga oss med gott samvete om kvällarna : )
Nu applicerar du ditt mänskliga tänkande på djuret.Rebby skrev:Det är ju inte bara de yttre skadorna man ska tänka på utan även dom inre. Om man har sex t.ex. med en häst, tror ni inte den blir lite konstig i huvudet då eftersom dens ska. ledare, sätter på den? Den kan ju bli helt snurrig och börja "hoppa" på människor då, och tro att det är ok (iallafall om det är en hingst!) och det är ju lite onödigt att förvirra djuren så.
Inte alls.Rebby skrev:Om man har sex t.ex. med en häst, tror ni inte den blir lite konstig i huvudet då eftersom dens ska. ledare, sätter på den? Den kan ju bli helt snurrig och börja "hoppa" på människor då, och tro att det är ok (iallafall om det är en hingst!) och det är ju lite onödigt att förvirra djuren så.
Hundar är rent fysisktr för små för att sättas på av människor.Med hundar och lite mindre djur är det ännu värre, dom kan få svårt psykiska skador av att man utnyttjar dom. kan bli skygga, aggressiva osv.
Hundar kan inte känna skam.jea78 skrev:nej det tror jag inte....tror den skämms för den har blivit utnyttjad..
Inte_Ung skrev:Hundar kan inte känna skam.
Så det gör den inte.
Men om det inte är för att det är äckligt - varför är det fel då?linafina skrev:Jag tycker inte bara det är äckligt, jag tycker det är FEL.
Blåsossar. De är precis lika mycket sossar som (s).Genesis skrev:Konstigt att jag röstar på Moderaterna då. Hehe.
Det kan ju diskuteras. Sandlådenivå och hånskratt.Genesis skrev:Jag har uttryckt min åsikt. Jag har oftast bemött dina argument med bra, faktamässiga argument. Inte personangrepp.
Ja man kan ju undra.Zonya skrev:Kan inte förstå att människor kan sjunka så lågt att de måste ha sex med djur. Har de ingen självbehärskning eller värdighet överhuvudtaget?? Någonstans måste det ha gått snett.
Det är bara en reaktion på att de har fått en bestraffning från ledaren.jea78 skrev:jo hundar skämms.. svansen mellan benen... tittar bort
Inte_Ung skrev:Det är bara en reaktion på att de har fått en bestraffning från ledaren.
De känner straffet och visar underdånighet.
Det är en enorm skillnad mot att känna skam.
alla fallen är sexuellt övervåld, dvs djurmisshandel och räknas inte till tidelag.. här bör alltså djurskyddslagen träda in och straffa den skyldige..linafina skrev:Håller med!
Läste detta nyss.
http://www.hundsport.se/redaktionellt/artiklar_mapp/lag_mot_tidelag.html
Mår illa alltså.
hundar skäms om man säger till dom att skämmas..jea78 skrev:jo hundar skämms.. svansen mellan benen... tittar bort
det där har redan diskuterats i tråden.. men jag kan juh citera mig själv då.. från inlägg nr 26 i denna tråd..Genesis skrev:Det här kan ju dessa männsikor läsa då. Om de vill ha fakta:
En stor brittisk undersökning från 2001 antyder att mer än vart tjugonde sällskapsdjur (mest hund men även katt), som besökt veterinär för skada som inte berott på olyckshändelse, hade fått sina skador på grund av sexuella övergrepp. Skadorna liknade de skador som är typiska vid sexuellt utnyttjade av barn. Åkommorna var i huvudsak koncentrerade till vagina, vulva, testiklar, penis samt anus och ändtarm.
Vid ett försök till översättning till svenska förhållanden menar Johan Beck-Friis att det skulle innebära att 200–300 hundar och katter skadas varje år av sexuellt övervåld. Han är mån om att påpeka att uppgiften måste ses som mycket ungefärlig. Den ger ändå skäl till eftertanke.
Förutom de fysiska skadorna lider naturligtvis djuren även psykiskt vid övergrepp, vilket är viktigt att komma ihåg.
tihidellitihi då :smirk: .. jo men jag har redan svarat på den "faktabiten" på förra sidan.. jag trodde du var så smart att du kunde bläddra tillbaka och läsa det svaret.. men jag skrev ett nytt åt dig som du ser..Genesis skrev:Vågra du inte svara på mitt inlägg Beastie Babe?
BeastieBabe skrev:alla fallen är sexuellt övervåld, dvs djurmisshandel och räknas inte till tidelag.. här bör alltså djurskyddslagen träda in och straffa den skyldige..