Vad är Tidelag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är Tidelag?

Vågra du inte svara på mitt inlägg Beastie Babe? ;)

Genesis skrev:
Jag håller helt och hållet med dig där. Jag tror att dessa människor håller på och argumenterar endast för att de vill verka smarta och komma med otroligt dumma argument. De vill bara sticka ut, visa att dem vet bättre.

Men vi vet i alla fall att vi inte tycker att djursex är okej. Och med den kunskapen tycker jag att vi kan gå och lägga oss med gott samvete om kvällarna : )
Jo, det är ju så i sosselandet. Alla ska tycka samma sak, och de som inte gör det är det legitimt att ge sig på med personangrepp.

Mina argument kan uppenbarligen inte vara "dumma", eftersom du omöjligt kan bemöta dem med annat än personangrepp.

-Kimz0r, vet att hon är smart och sover med gott samvete.

Rebby skrev:
Det är ju inte bara de yttre skadorna man ska tänka på utan även dom inre. Om man har sex t.ex. med en häst, tror ni inte den blir lite konstig i huvudet då eftersom dens ska. ledare, sätter på den? Den kan ju bli helt snurrig och börja "hoppa" på människor då, och tro att det är ok (iallafall om det är en hingst!) och det är ju lite onödigt att förvirra djuren så.
Nu applicerar du ditt mänskliga tänkande på djuret.

Försöker hästarna sätta sig på oss för att vi sitter på dem? Nej.

Konstigt att jag röstar på Moderaterna då. Hehe.

Sedan har jag inte utfört några personangrepp. Jag har inte heller påstått att alla ska tycka likadant.

Jag har uttryckt min åsikt. Jag har oftast bemött dina argument med bra, faktamässiga argument. Inte personangrepp.

*kl*

Oberoende om djuret njuter eller ej så tycker jag att tidelag e fel. Kan inte förstå att människor kan sjunka så lågt att de måste ha sex med djur. Har de ingen självbehärskning eller värdighet överhuvudtaget?? Någonstans måste det ha gått snett.

Rebby skrev:
Om man har sex t.ex. med en häst, tror ni inte den blir lite konstig i huvudet då eftersom dens ska. ledare, sätter på den? Den kan ju bli helt snurrig och börja "hoppa" på människor då, och tro att det är ok (iallafall om det är en hingst!) och det är ju lite onödigt att förvirra djuren så.
Inte alls.
Ledaren skall sätta på sina ston, det är liksom normalt i en flock.
Den som står högst sätter på den andra, och fan ta någon av de andra om de försöker göra tvärt om.
Vilket snarare skyddar från att bli påhoppad av hästarna.

Med hundar och lite mindre djur är det ännu värre, dom kan få svårt psykiska skador av att man utnyttjar dom. kan bli skygga, aggressiva osv.
Hundar är rent fysisktr för små för att sättas på av människor.
Så det är ett klart fall av djurplågeri.
Och därför redan olagligt och fel.

Zonya skrev:
Kan inte förstå att människor kan sjunka så lågt att de måste ha sex med djur. Har de ingen självbehärskning eller värdighet överhuvudtaget?? Någonstans måste det ha gått snett.
Ja man kan ju undra.
Men därifrån till att anse sig ha rätten att förbjuda detta utan att det beror på att skadar djuret, tycker jag steget är långt.
Att förbjuda något bara för att man tycker att det är fel.
Det är inte rätt.

jea78 skrev:
jo hundar skämms.. svansen mellan benen... tittar bort
Det är bara en reaktion på att de har fått en bestraffning från ledaren.
De känner straffet och visar underdånighet.

Det är en enorm skillnad mot att känna skam.

Inte_Ung skrev:
Det är bara en reaktion på att de har fått en bestraffning från ledaren.
De känner straffet och visar underdånighet.

Det är en enorm skillnad mot att känna skam.

konstigt då att djur som blivit utnjyttade beter sej så...antar att du tycker en hund ska kryp omkring med svansen mellan bene och inte våga titta på "ledaren"

jea78 skrev:
jo hundar skämms.. svansen mellan benen... tittar bort
hundar skäms om man säger till dom att skämmas..
precis som att man kan klä ut dom med tomteluva, gula fjärdrar, strumpa på svansen och glatt utbrista "gulletusseälsklingen va söööööööööt du är! :love: :love: :love: " och hur reagerar hunden då? skäms den? näe.. den viftar glatt på svansen och tycker att dom är sååå fina så.. :D

Genesis skrev:
Det här kan ju dessa männsikor läsa då. Om de vill ha fakta:

En stor brittisk undersökning från 2001 antyder att mer än vart tjugonde sällskapsdjur (mest hund men även katt), som besökt veterinär för skada som inte berott på olyckshändelse, hade fått sina skador på grund av sexuella övergrepp. Skadorna liknade de skador som är typiska vid sexuellt utnyttjade av barn. Åkommorna var i huvudsak koncentrerade till vagina, vulva, testiklar, penis samt anus och ändtarm.
Vid ett försök till översättning till svenska förhållanden menar Johan Beck-Friis att det skulle innebära att 200–300 hundar och katter skadas varje år av sexuellt övervåld. Han är mån om att påpeka att uppgiften måste ses som mycket ungefärlig. Den ger ändå skäl till eftertanke.
Förutom de fysiska skadorna lider naturligtvis djuren även psykiskt vid övergrepp, vilket är viktigt att komma ihåg.
det där har redan diskuterats i tråden.. men jag kan juh citera mig själv då.. från inlägg nr 26 i denna tråd..

"Det fattas fakta i ditt inlägg.. såsom du skrivit det låter det som att 5% av alla djur utsätts för tidelag i den våldsammare bemärkningen.. men hur många procent är det egentligen som kommer in till veterinären UTAN att vara sjuka eller ha råkat ut för en olycka?
visa den procenten först.."

för såvitt du och jag vet kan det vara 23% av alla djuren som inkommer pga olycka, 76% som inkommer pga "årlig vård" ex vaccinationer osv.. då finns där 1% som inkommer UTAN att vara sjuka eller ha råkat ut för en olycka.. och 5% av dessa har skador som KAN ha orsakats av sexuellt övervåld (eller en ovarsam veterinär som gjort en analsäcksundersökning).. dvs 0,05% av alla djur som besöker veterinären KAN ha utsatts för det..

och enligt http://www.hundsport.se/redaktionell...t_tidelag.html där det finns flera fall uppradade så är långt fler än hälften skador som enbart pekar på djurmisshandel utan att för den skull vara enbart sexuella.. dom här skadorna är alltså frambringade enbart för att skada djuret.. och det är inte tidelag.. det är djurmisshandel..

Genesis skrev:
Vågra du inte svara på mitt inlägg Beastie Babe? ;)
tihidellitihi då :smirk: .. jo men jag har redan svarat på den "faktabiten" på förra sidan.. jag trodde du var så smart att du kunde bläddra tillbaka och läsa det svaret.. men jag skrev ett nytt åt dig som du ser..

så var nöjd med det..

BeastieBabe skrev:
alla fallen är sexuellt övervåld, dvs djurmisshandel och räknas inte till tidelag.. här bör alltså djurskyddslagen träda in och straffa den skyldige..

Ja absolut.

Sen att man som någon skrivit tidigare kan diskutera hurvida hunden lider om man t.ex lägger köttfärs på en kvinnas bröst eller slida är en annan sak. Där lider kanske inte djuret MEN, jag tycker fortfrande det är fel.

Människor som tänder på att bli slickade av djur på diverse kroppsdelar eller annat har en sexuell störning. Det är INTE normalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka