Vad är pliktport?

L

LaVidaLoca

Kan någon erfaren ft-ryttare förklara för en nybörjare som mig vad en pliktport är? Hittar inte något om detta i TR. Och om det nu står i TR, snälla upplys mig om var...:confused:

Sv: Vad är pliktport?

Kan någon erfaren ft-ryttare förklara för en nybörjare som mig vad en pliktport är? Hittar inte något om detta i TR. Och om det nu står i TR, snälla upplys mig om var...:confused:

En röd o en vit flagga som måste passeras på vägen. Finns olika anledningar till pliktportar men 1 är att banlängden är mätt den vägen o ska hållas. En annan är att man bara får rida på den marken o inte utanför.

Ok, då förstår jag. Antar att detta kan förekomma i alla klasser?

Tackar för svaren! :bow:Då har jag förstått det hela (tror jag)

........Hittar inte något om detta i TR. Och om det nu står i TR, snälla upplys mig om var...:confused:

Intressant nog så står det inte i TR VAD en pliktport är men det står om hur den skall passeras.
TR IV sid 34:
http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_111/ImageVaultHandler.aspx

-Men Novali o PrinceFair har helt rätt så klart.

Du skall bara se den som vilket hinder som helst bara att du slipper hoppa för det står inget hinder där (-bara inflaggning utan hindernummer)

/Max

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 183
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 245
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 860
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka