Vad är ok att göra inför barnen, och inte.

Houdinie

Trådstartare
Jag har själv inga barn, men har en fråga till er som har det.

Det gäller kärleksbetygelser mellan vuxna. Vad är ok att göra inför sina barn och vad är "för mycket"? Jag minns att som barn blev jag glad när mina föräldrar kramades och kanske pussades lite oskyldigt, men mer än så gjorde de inte inför oss barn.

Men nu har jag hört barn (lågstadieåldern gissningsvis) som pratar om hur vuxna i deras familj tungkysser varandra, tar på varandra och det senste som fick mig att sätta kaffet i vrångstrupen; "ligger på varandra och skakar". Det lät inte som att barnen råkat gå in i sina föräldrars sovrum vid en olämplig tidpunkt på natten, utan som något som hände mer till vardags framför ögonen på barnen.

Någonstans inom mig känns detta väldigt fel.
Men var går gränsen för vad man "visar upp" för sina barn?

Sv: Vad är ok att göra inför barnen, och inte.

Nu är våran lilla bara 8 månader så han förstår väl inte så vansinnigt mycket av det han ser. Men redan nu tycker jag man ska tänka på vad man gör/säger inför sina barn. Vi pussas, kramas och ibland slinker det med någon tungkyss (om någon av oss ska vara borta länge), men absolut inget mer än så. Vill vi visa varandra mer kärlek än så kan vi vänta tills liten sover och vi kan förflytta oss till ett annat rum.

Tungkyssa - absolut - varför inte?
Kel o smekningar med kläder på - inga problem.
Men jag är pryd nog att tycka att samlag, sånt fixar man när dom små raringarna inte ser.
Men det är för att det är pinsamt för oss vuxna när barnen börjar snacka om det bland kompisar osv - det är ju inte skadligt för barn att se själva "akten".

Men jag är pryd nog att tycka att samlag, sånt fixar man när dom små raringarna inte ser.
Men det är för att det är pinsamt för oss vuxna när barnen börjar snacka om det bland kompisar osv - det är ju inte skadligt för barn att se själva "akten".

Håller med där.

Håller med.
Men det jag ser som ett problem isf är att barnen ser hur föräldrarna ger ömhetsbetygelser och sedan kanske de vill göra likadant, antingen gentemot en förälder eller ngn annan de tycker om. Kanske inte så lämpligt att tungkyssa kompisen på dagis.

Håller med.
Men det jag ser som ett problem isf är att barnen ser hur föräldrarna ger ömhetsbetygelser och sedan kanske de vill göra likadant, antingen gentemot en förälder eller ngn annan de tycker om. Kanske inte så lämpligt att tungkyssa kompisen på dagis.
Jag förstår din poäng, men tror inte att det är något problem i praktiken. Om de vuxnas uttryck för kärlek är naturliga och spontana så tror jag att den präglingen är mer värd än faran med att ett barn mot förmodan skulle råka krama eller pussa en kompis för mycket. :)

Att kramas och pussas är väl o.k. men där går gränsen för oss. Skulle inte heller vilja bli påkommen i ett mer "skarpt" läge.

Hehe - det händer att barn på dagis gör mer avancerade saker än tungkysser.
Barn utforskar sig själva och världen.
Något dom flesta som jobbar där säkert har träffat på.
Det är bara att behålla sitt lugn och inte göra för stor affär utav det.

• Gilla
Reactions: ptr

*KL*

Vi pussas och kramas mycket och ofta inför barnen. Ibland blir barnen (särskilt 4-åringen) lite avis och då gruppkramas- och pussas vi :love:

Dock skulle vi aldrig ha samlag inför barnen, inte framför någon annan heller för den delen. Det är alldeles för privat.

• Gilla
Reactions: ptr

Jätteintressant fråga.
Jag tycker att det låter troligt det du säger. Att det mer är vi vuxna som lägger in skam i det.
Jag tror inte att det påverkar barnen på något negativt sätt att se sina föräldrar ta på varandra.
Jag kan ju inte vara det enda barn som råkade knalla in i mina föräldrars sovrum mitt i, så att säga, och det var ingenting som lever kvar mer än som ett komiskt minne. Det är väl då man blir äldre som det är otrevligt att tänka på sina föräldrar i sexuella situationer, men det hänger nog ihop med att man oftast som barn inte ställs inför ett sådant fakturm..
Pussas och kramas, tungkyssas är okej, men med tanke på min egen blyghet kommer jag inte att göra mer inför barnet.

- det är ju inte skadligt för barn att se själva "akten".

:crazy:

Allvar?

Barn! Vi talar om Barn! Har du själv upplevt att få se själva akten som barn?

Om inte, kan du sätta dig in i de olika stadierna av hjälplöshet när mamma ligger och har ont och kvider, pappa våldför sig på mamma och allt eskalerar precis som det gör i bråk och sen bara somnar dom eller går vidare in i ett annat rum och gör samma sak där.

Hoppas verkligen inte att ni som skrivit att det är OK för er att visa era barn sex öppet, skriver det för att ni TROR att det är ok utan för att ni är 10000% övertygade om att det är så, för det måste jag säga, är verkligen inte jag!

Pussar, kramar, tungkyssar, smek överallt förutom på könen, massor av kärleksord såklart, att VISA barnen att det är OK att vara intima men inte gå så långt att barnen inte förstår eller känner sig olustiga i situationen.

Det är viktigt med värme och kärlek men det är också viktigt att respektera BARN.

Det är ett ÖVERGREPP i sig att låta sina barn ta del av en sådan sak.

vi kysser, kramas och kan ge smekningar av lättare typ med kläder på. sonen är 17 månader och han fattar inget alls av det.

när han var liten så bodde han inne i vårat sovrum å då hade vi ju sex men då sov han. nu har vi bara sex när han sover-i sin säng i sitt rum.

jag är en sån som älskar att svansa runt i t-shirt och trosor hemma å det tänker jag göra så länge han inte lägger direkt märke till det. självklart slänger jag på mig ett par byxor om det tex skulle ringa på dörren ;)

Så i stugorna med bara ett rum förr där barn avlades och föddes
begicks det övergrepp?
Ska meddela mamma det.
Mormor o morfar som verkade så trevliga.
//Luff - barnbarn till statare.

Så i stugorna med bara ett rum förr där barn avlades och föddes
begicks det övergrepp?
Ska meddela mamma det.
Mormor o morfar som verkade så trevliga.
//Luff - barnbarn till statare.

Ja, jag tycker det. Verkligen.

Det är vidrigt och gör mig illamående att bara få läsa om att du mfl. tycker att det är ok.

Täcket på och sovande barn var det nog som gällde förr, knappast att man skyltade med det!!

*Saknar fanimej ord*

:crazy:

Allvar?

Barn! Vi talar om Barn! Har du själv upplevt att få se själva akten som barn?

Om inte, kan du sätta dig in i de olika stadierna av hjälplöshet när mamma ligger och har ont och kvider, pappa våldför sig på mamma och allt eskalerar precis som det gör i bråk och sen bara somnar dom eller går vidare in i ett annat rum och gör samma sak där.

Hoppas verkligen inte att ni som skrivit att det är OK för er att visa era barn sex öppet, skriver det för att ni TROR att det är ok utan för att ni är 10000% övertygade om att det är så, för det måste jag säga, är verkligen inte jag!

Pussar, kramar, tungkyssar, smek överallt förutom på könen, massor av kärleksord såklart, att VISA barnen att det är OK att vara intima men inte gå så långt att barnen inte förstår eller känner sig olustiga i situationen.

Det är viktigt med värme och kärlek men det är också viktigt att respektera BARN.

Det är ett ÖVERGREPP i sig att låta sina barn ta del av en sådan sak.

Tror till och med att det är olagligt om jag inte minns fel, man får inte utsätta barn för sexuella handlingar, dvs samlag osv och därmed räknas att se in. Ni hade väl inte satt på en p-rulle till barnen?
Men absolut, pussar, kramar,kyssar mm som visar att man som vuxna älskar varann.

Saknar fanimej hyfs tycker jag du gör.

Ingen här i tråden har sagt att dom sexar när barnen ser på så kliv du ner från dina höga höjder.

Vem har sagt att man har värsta porrsexet inför sina barns ögon.
INGEN är svaret där.

Men faktum är att sex förekom i stugorna och då barnen delade säng med far o mor så hände det nog både en o annan gång att sängen guppade så barnen mycket väl förstod vad som hände.

Saknar fanimej hyfs tycker jag du gör.

Ingen här i tråden har sagt att dom sexar när barnen ser på så kliv du ner från dina höga höjder.

Vem har sagt att man har värsta porrsexet inför sina barns ögon.
INGEN är svaret där.

Men faktum är att sex förekom i stugorna och då barnen delade säng med far o mor så hände det nog både en o annan gång att sängen guppade så barnen mycket väl förstod vad som hände.

Och ändå har 3 pers skrivit att det är OK att sexa framför barnen men nu skriver du tvärtom?

Håhåjaja.

Skönt att fler än jag reagerade....
För mig är det helt klart inte ok att ha sex när barn är närvarande

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 217
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 661
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar