Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag har inget minne av att jag någonsin skrivit det tidigare. Inte frågade jag det nu heller, utan varför hon inte bemöter något - att hon inte bemöter mig är väl en sak men man kan väl åtminstone svara någon någon gång? För min del bemöter jag heller inte Riley för att jag förväntar mig fantastiska svar tillbaka, utan för att rasistiskt dravel inte ska stå oemotsagt. För att istället för att låtsas som ingenting, som många gör här, istället ifrågasätta rakt ut.

Med tanke på att Riley surt skrev "nu blockar jag dig" när hon blockade mig så förstod nog även jag att hon gjorde just det. Även om jag kanske framstår som rätt trög så är jag faktiskt inte riktigt SÅ långsam.

Jag tror jag tolkade in frågan i något inlägg du skrev i omröstningstråden i alla fall. Sen kanske jag inte skilde på just "inte bemöter något" och "inte bemöter dig" nu när jag tänker efter :angel:

Jag är inte så insatt i er relation, eller vad man ska kalla det, mer än att ni rätt uppenbart inte är särskilt överförtjusta i varandra och troligtvis inte kommer att springa och gifta er i morgon.
Och nej jag tycker inte heller att rasistiskt dravel ska stå oemotsagt och nej jag håller inte för fem öre med i de åsikter SD/Front national/SvP och allt vad alla partier kan heta, står för. Däremot har jag väl kanske inte varit med i supermånga politiska diskussioner här på buke precis, med tanke på att alla trådar hunnit bli på ett ungefär 30 sidor långa innan jag hittar dem med en miljon rader argument från tio olika användare som tycker samma som jag (tacka Gunnar för gillaknappen) har jag inte riktigt... Bidragit själv. Men det är ju egentligen en annan diskussion.

Bara för att klargöra lite :idea:

Jag tror jag tolkade in frågan i något inlägg du skrev i omröstningstråden i alla fall. Sen kanske jag inte skilde på just "inte bemöter något" och "inte bemöter dig" nu när jag tänker efter :angel:
You shall be punished! Nej, jag skojar bara. Men för mig är det en väsentlig skillnad :). Att jag skrev som jag gjorde i den andra tråden var bara för att flagga för det; ödsla inte för mycket, du får inget svar, typ.

Jag är inte så insatt i er relation, eller vad man ska kalla det, mer än att ni rätt uppenbart inte är särskilt överförtjusta i varandra och troligtvis inte kommer att springa och gifta er i morgon.
Och nej jag tycker inte heller att rasistiskt dravel ska stå oemotsagt och nej jag håller inte för fem öre med i de åsikter SD/Front national/SvP och allt vad alla partier kan heta, står för. Däremot har jag väl kanske inte varit med i supermånga politiska diskussioner här på buke precis, med tanke på att alla trådar hunnit bli på ett ungefär 30 sidor långa innan jag hittar dem med en miljon rader argument från tio olika användare som tycker samma som jag (tacka Gunnar för gillaknappen) har jag inte riktigt... Bidragit själv. Men det är ju egentligen en annan diskussion.

Bara för att klargöra lite :idea:
Det är helt lugnt! Ville bara förtydliga att jag inte sitter hemma på kammaren och drömmer om att få ett svar typ :p

Och DÄR avslutar jag det här sidospåret, känns så jädra märkligt att diskutera OM någon (även om det är svårt att göra annorlunda när denne inte vill bemöta något).

Då missuppfattade du. Jag vet inte vilka Riley har på ignore eller inte, det var ett antagande. Därför är det ju också svårt att besvara Stalones påstående om rimligheten i att Riley skulle ha alla som ifrågasätter SD på ignore eller inte - därav min kommentar om det. Det kanske är orimligt, men det kan ju lika gärna vara så. Det vet ju inte jag ;)

Kan ju förtydliga mitt påstående med att det känns så väldigt typiskt för någon från SD att inte bemöta kritik och både IRL och på nätet sätta folk som vill diskutera på ignore. Enbart ute efter att provocera uppenbarligen.

Så. Ska inte subtweeta (eller bukes motsvarighet) mer nu pga känns otrevligt.

Kan ju förtydliga mitt påstående med att det känns så väldigt typiskt för någon från SD att inte bemöta kritik och både IRL och på nätet sätta folk som vill diskutera på ignore. Enbart ute efter att provocera uppenbarligen.

Så. Ska inte subtweeta (eller bukes motsvarighet) mer nu pga känns otrevligt.

Jag vet inte ens vad subtweeta är för något... Mvh glömde allmänbildningen i källarn :o

Jag är glad över att ett problem har löst sig och för att sonens sköterska ringde idag och frågade om vi inte skulle ha nya recept på sonens mediciner snart. Min hjärna har typ glömt bort det i en månad nu..

Jag är glad för att mitt namn står skrivet på förstasidan i denna bok:

img_1392_53861c04e087c329c8ddcd12.jpg

För det är jag som fotat omslaget :banana::banana::banana:

Apropå LV:s inlägg: Noterar att jag åter är lite efter i, eh, monologen här. Men haha, skulle jag ignorera alla på Buke som inte röstar SD skulle jag väl knappt se några inlägg alls. :D Användare jag ignorerar är användare som jag anser har hållit låg nivå mot antingen mig (och där är det förmodligen ofta ömsesidigt) och/eller andra personer. Har inte ens interagerat med alla, och har ingen aning om vad majoriteten av dem röstar på; På Buke är väl ytterst få av de diskussioner som spårar politiska. Jag ser helt enkelt ingen mening med att läsa inlägg som jag vet bara kommer störa mig, eftersom en spinn bara skulle orsaka just en spårad tråd och irritation från alla håll. Meningsmotståndare som jag kunnat ha en bra dialog med, och vice versa, är en annan femma.

Så var det tydligen otroligt viktiga ämnet "Rileys ignorelista" avhandlat.

För övrigt är jag, trots feber och helvete, glad för 1. The Wolf Among Us, som slår The Walking Dead alla dagar i veckan (jag vet inte om meningen med TWD är att man ska känna sympati för Sarah, men oavsett vilket ber jag en ateistisk bön för att hon likt Carlos/hatkaraktär nr 2 dör i nästa episod), och 2. att jag har fina vänner och fin familj som hjälper och passar upp och fixar när jag är sjuk. <3

Idag är jag glad över att jag haft min första dag på min underbara praktikplats! Idag har jag tex flaskmatat en killing, vallat gäss, gjort en odlingsbädd, klappat på en gris och bara haft det så himla underbart :love: Ni vet när man har en sån dag när man inte kollar klockan en enda gång? Jag stannade tom över en timme utan att tänka på det. Längtar redan till nästa gång jag ska dit!

Idag blev jag glad när en vän ringde bara för att prata lite. Jag är också glad för att det är ljust länge på kvällarna och för att jag får roliga sms från en lite.. märklig man då och då.

Jag är glad för att allt är sååå jädra fint helt enkelt. För att i morgon ska jag promenera till fina Malasaña och äta crepes med några vänner. Och för att det går bra i skolan. För att jag fått lära mig en ny tempusform (som är underbart regelbunden och lättförstådd :love:). För att min sambo har prov på fredag och sen ska vi ut och äta på restaurang och ÄNTLIGEN få umgås.

För att min sambo är bäst och finast.

Jag är glad över att jag vaknade utan minsta biverkning av dom två vinflaskorna jag hällde i mig igår. Det är liksom lyx för mig :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar