Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad över att jag verkar ha hittat en sadel som passar hästen. Och för att min häst gör mig så glad :love:
Å för att det gått jättebra för min vän som tävlat idag och det gick bra för dom.

För att jag haft världens härligaste kväll och för att morgondagen ser ut att bli helt perfekt från början till slut! Tjoho!

Glad för att nattens Stureplanskampanj med SDU gick så bra och var så rolig! Dock suck på alla utlänningar som går fram och bråkar med mig för att jag är av utländsk etnicitet och tjej. Har nu blivit kallad jävla kines/asiat fyra gånger i mitt liv, och samtliga som stort för det har varit invandrare som även kallar förbundet... rasister. Go you!

Glad för att nattens Stureplanskampanj med SDU gick så bra och var så rolig! Dock suck på alla utlänningar som går fram och bråkar med mig för att jag är av utländsk etnicitet och tjej. Har nu blivit kallad jävla kines/asiat fyra gånger i mitt liv, och samtliga som stort för det har varit invandrare som även kallar förbundet... rasister. Go you!
Är det trevligare att bli illa behandlad av svenskar alltså? Ska vi lobba för det, eller hur tänker du?

Att ni är rasister är väl knappast något som behöver diskuteras, det vet vi ju alla redan, oavsett hur puckat vissa beter sig som kallar er det. Ni blir ju liksom inte mindre rasister för det.

För Front Nationals 25% och största parti i Frankrike! Vive la France!
Vive la France, indeed.

Ebola+%C2%AB+peut+r%C3%A9gler+en+trois+mois+%C2%BB+les+probl%C3%A8mes+d'immigration,+selon+Jean-Marie+Le+Pen.jpg

Du vet väl att Dansk Folkeparti inte ens vill samarbeta med er om ni samarbetar med dem (Front National) i EU? Front National är ett parti som är okänt för sina kopplingar till nazism och antisemitism.

Du visar verkligen med all önskvärd tydlighet hur "icke-rasistisk" du är, likaså ditt parti. Det ni står för är en skam för Sverige. Det ni hurrar för sörjer vi andra.

@niphredil Jag går runt med en klump i magen och en allmän känsla av obehag. Det är så fruktansvärt sorgligt med människosynen som SD, och alla de nationalistiska partierna de hurrar över, har. Så fruktansvärt.
Ja, det är samma sak för mig. Jag blir rädd bara jag tänker på det, hur stor risken är för att historien upprepar sig nu till det negativa. SD och alla dess anhängare står bakom det, inte bara pga den politik de driver i vårt stackars land men även pga hur de hurrar fram dessa nationalistiska och främlingsfientliga partierna i andra länder.

Jag kan ju tycka att SD:arna borde förstå allvaret i vad de gör när till och med ett annat främlingsfientligt parti backar för Le Pen men så är ju tyvärr inte fallet. Läste på SvDs hemsida att alla på SD:s valvaka hurrade när de hörde resultatet i Frankrike, som dumma får som liksom inte fattar bättre.

Hur SD:are kan ha vettiga, icke-rasistiska vänner kvar övergår mitt förstånd. Jag äcklas och förfäras över deras politik och vad de gör emot oss.

Hur SD:are kan ha vettiga, icke-rasistiska vänner kvar övergår mitt förstånd. Jag äcklas och förfäras över deras politik och vad de gör emot oss.

Det här har jag funderat så mycket på. Kan inte för mitt liv förstå. Jag hade en lång och hetsig diskussion på ett torg inatt med ett par SD:are. Jag blev så jävla äcklad av deras människosyn, och illa till mods och dödsledsen. De hade ingen koll på någonting alls. Gick därifrån och grät av ilska.

För att återknyta till trådens titel: Är hur glad som helst att valprognosen säger att Fi får 7,0 %. Så fantastiskt.

@niphredil @Stalone Jag har hittills inte träffat någon SD-sympatisör som inte är antingen
a) genuint ond,
b) missnöjd med sig själv och/eller sitt liv,
c) dum i huvudet.

Det går att kombinera flera av alternativen. Av dem i grupp b) så tror jag att en del kan ha hyfsat vettiga människor kvar som vänner då dessa personer främst är uppenbart osäkra i sig själva. De söker ett sammanhang, och då kan partipolitik (särskilt i ett populistiskt parti med starkt vi-och-dom-tänk) ge dessa individer en identitet och mening med livet.

Kategori a) och c) har högst troligt bara psykopater och/eller korkade människor som vänner.

Det här har jag funderat så mycket på. Kan inte för mitt liv förstå. Jag hade en lång och hetsig diskussion på ett torg inatt med ett par SD:are. Jag blev så jävla äcklad av deras människosyn, och illa till mods och dödsledsen. De hade ingen koll på någonting alls. Gick därifrån och grät av ilska.

För att återknyta till trådens titel: Är hur glad som helst att valprognosen säger att Fi får 7,0 %. Så fantastiskt.
Ja, det är bra obegripligt. Kanske har @snow rätt men det är oavsett svårt att förstå tycker jag.

Och JA, jag är så otroligt lycklig över de preliminära resultaten! Åh så jag hoppas att det stämmer!! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar