Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad över att hela familjen kom ut på tur i skogen idag. Lillan fick låna stallägaren russ och red på henne och min man ledde henne. Så tog sonen min häst och så gick vi ut en halvtimma ut i skogen. Så mysigt :love:

Är glad över all energi jag haft idag, mesta jag haft på evigheter. Tillät mig att fixa så vi kan flytta in i sovrummet igen (sovit i vardagsrummet sen i höstas pga icke-befintligt värmesystem).
Dessutom håller sambon på att grillar hamburgare :d.

Glad för att det har varit fint väder idag med och att sambon och jag har haft två mycket bra diskussioner under våra promenader idag!

För att min sambo är bäst :love: Men han har lite otur, det här är andra gången som hans planer att överraska mig med en weekendresa går i stöpet för att andra saker kommer emellan. Men som tur är kunde han byta datum, så i augusti åker vi på en weekend till ett spahotell :)

För dagens helt underbara skolbesök i Örebro! Aldrig haft en så rolig dag med så många djupgående sakpolitiska diskussioner, eller så stor nyfikenhet på och medhåll om vår politik. Inte ett enda påhopp eller en enda osaklighet - jag fick till och med en givande diskussion om invandring och islamisering med en kommunist (som faktiskt menade att vi hade poänger), komplett med handskakning och tack för trevlig debatt. Det finns hopp för demokratin och ungdomen!

Jag är glad över att mötet mellan mig, arbetsförmedlingen och försäkringskassan gick superbra idag!
Å att vi hittade konsoler till fönsterbrädorna som är kvar som ska upp. Där vi köpte dom först hade dom utgått hos men nu hittade vi ett ställe som hade samma hemma.
Sen är jag glad över att ridturen med hästen gick bra idag med tanke på alla faror vi mötte idag. Första mötet med kossor. Gissa hur hästen såg ut :eek:
Å så är jag glad över att dom nya pannbanden jag köpt till honom passade honom perfekt :love:

img_20140521_145808_537ca88fe087c3571eb59ef9.jpg

Nu blev jag ännu gladare. Min kontakt på försäkringskassan ringde precis och berättade att dom godkänt att dom står för ett gymkort så jag kommer ut och gör något på dagarna :bump:
Det är svindyrt i den här stan. Gick på 3700 kr sa hon för ett 4 månaders kort som jag fick! :crazy:
Nej, det har jag inte råd med själv utan att äta nudlar vareviga dag.

Jag är glad för jag har bara 5 arbetsdagar kvar tills jag och pojkvännen drar till Spanien!!!
(Försöker dock förtränga att jag sen ska jobba resten av sommaren...)

@Matmissbrukaren Men åååhh vilken gulle :love:

kl

Jag tänkte skriva att jag är glad för att det är fredag idag... Men det är det ju inte. Så då får jag väl vara glad för att det är fredag imorgon istället :p

För att partiets kampanj får fortgå även i busskurer. Gott att SL står upp för demokratin och inte viker sig för hot och skadegörelse från extremvänstern! :banana:

För vädret! Fyyy faaaaan vilken humörhöjare alltså. Legat hela dagen i parken och solat och druckit Cola Zero och vin och pratat med vänner och ätit wok och haft det heeeelt underbart. (Och tyst LindgrenV!)

Det som jag är mest glad över (förutom vädret) hände iofs i förrgår... Men jag startade med att ha möte hos chefen och det slutade med +2000 i lön, och sedan gjorde hästen ett superpass -så det var liksom en sån där skitbra dag.

Att jag vågade sjunga på karaoken igår :bump:
Att jag har så fina vänner här :love:
Att det är helg, jag är bakis och nöjd och glad och behöver inte göra nåt vettigt på två hela dagar :banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar