Lite: 5000kr - 9000kr sparat
Medel: 15 -50 000kr
Mycket sparat: Allt över 50 000kr.
Har typ alltid levt i ekonomisk kris. Haft en farsa vars företag konkursa, morsa som blev ensamstående & undersköterska. Och jag själv satte mig i ett skitförhållande som sög pengar. "Alla pengar" har alltid varit mycket pengar jämfört med inga pengar alls liksom.
Just nu bor jag hemma å jobbar hyfsat lagom. Kan dra in ca 10 000kr på sparkontot varje månad. Högsäsong så kan jag med lätthet dra in 3 dubbla om jag velat.
Just nu har jag runt 80 000 kr på sparkontot. Dom ska räcka 3 månader utan arbete över vintern och hälften ska iallafall vara kvar.
Hade kunnat sparat mer, men har betalat av 2 blancolån ala 20' och studielån a la 35' . Nästa år kan jag spara mer, när jag är 100% skuldfri. Känslan att ha 10 000kr kvar att betala till min mormor liksom.
Lever dock hellre med lite silverbestik i käften, än oroa mig om pengar igen. Vill inte leva på existensminimum bara för spara 2000kr mer.
Bytar dock snart kanske till ett stabilare året-runt-jobb. => Mindre inkomst, men varje månad och betald semester. Halefuckinglulja.
Börjar jag på direkten på nästa jobb, så skaffar jag en fin lägenhet på direkten.