Vad är härstamningsbevis???

Sv: Vad är härstamningsbevis???

Det står lite fakta om kaninen, dvs, ras,färg,ålder,uppfödare,när den är född..
Nästan som en stamtavla men i ett härstamningsbevis så finns det inte alla uppgifter om kaninens föräldrar samt kaninens släkt

Sv: Vad är härstamningsbevis???

Ett härstamningsbevis är till för kaniner som är icke utställningsbara pga olika anledningar.
Både renrasiga och icke renrasiga kan ha härstamning.
Har tex en renrasig belgisk jätte här hemma, som har härstamningsbevis pga en icke godkänd färg.
Min egenuppfödda dvärgvädur, vars bägge föräldrar har stamtavlor, har härstamning pga icke godkänd teckning.

Härstamningsbevisen kan man välja att skriva precis hur man vill.
Jag skriver alltid med samma uppgifter som på stamtavlorna, bara lite annorlunda utformat.
Så där finns info om själva kaninen, föräldrar och resten av släkten (både färg, uppfödare, poäng om så finns, osv).

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
22 371
Senast: MiniLi
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
587
· Visningar
14 338
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Therese Danielsson har hästar, getter, katter, kaniner och höns. Men för att ha råd försäkrar hon bara hästarna och sätter en gräns för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama