Hu pärlsocker som är så läskigt :P.Chokladbollar kanske är en jättebra idé till svenskt fika! Speciellt om pärlsocker är sällsynt i USA.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hu pärlsocker som är så läskigt :P.Chokladbollar kanske är en jättebra idé till svenskt fika! Speciellt om pärlsocker är sällsynt i USA.
Haha, jag avskyr detHu pärlsocker som är så läskigt :P.
Jag är uppvuxen med Mariekex, de är helt ok i min värld. Goda så pass att man inte behöver kränga en halv förpackning för att man är sugen på mer och mer utan det räcker med några, och ännu godare med smör och ost påJag skrev det mest för att visa hur simpel en fika kan vara. Inte som ett kulinariskt tips.![]()
Ja det har jag faktiskt settRiktiga traditionella bagerier tycker jag har små kakor fortfarande, i alla fall på påse, men caféer och speciellt de amerikanska som x-house osv är som galna (får i sig mindre kaka på en prinsesstårta liksom). Men amerikanska kakor är ändå otäckt mjuka
. Har stött på flera där man verkar kunna köpa ett fat med några kakor på
![]()
Nej usch, ingen kokos på chokladbollar, det ska vara pärlsocker!Nu känns det som att det skulle behövas en omröstning, för det måste absolut vara flest som önskar kokos på choklad bollarna = bäst
Men på kanelbullar ska det så klart vara pärlsocker ^^ men jag har iof även mandelmassa, kanel och kardemumma i dom jag bakar här hemma![]()
Mina kanelbullar ska vara helt naturellaNej usch, ingen kokos på chokladbollar, det ska vara pärlsocker!
Nej usch, ingen pärlsocker alls på kanelbullar, knastrar så äckligt i tänderna! Ingen mandelmassa heller, my God! :O![]()
Men det tar ju 5 minuter att baka själv. Måste vara det lättaste att baka.Och de egna är faktiskt mycket godare än Delicato-bollarna.
Riktiga traditionella bagerier tycker jag har små kakor fortfarande, i alla fall på påse, men caféer och speciellt de amerikanska som x-house osv är som galna (får i sig mindre kaka på en prinsesstårta liksom). Men amerikanska kakor är ändå otäckt mjuka
. Har stött på flera där man verkar kunna köpa ett fat med några kakor på
![]()
Chokladbollar kanske är en jättebra idé till svenskt fika! Speciellt om pärlsocker är sällsynt i USA.
Då ska du inte äta min morsMina kanelbullar ska vara helt naturellaoch inte ha någonting alls ovanpå, inte sitta i ett skal och ha ganska lite grejs i. Gillar inte fabriksgjorda kanelbullar med gegga i alls utan vill ha sådana som har ett nätt lager kanel och socker.
Jag gillar bara halva ditt inlägg, senare hälften.Och jag vill ha pärlsocker på små hemmagjorda chokladbollar. När chokladbollarna blir groteskt stora, som på fik, vill jag ha kokos.
Bullar ska aldrig ha pärlsocker, nötter eller annat strössel uppepå. Inte glasyr heller för den delen.
Ingefärskakor?Det ar som sagt parlsockret jag bestaller dyrt ... Delicato bollar har jag atit och gillar inte!
Det finns faktiskt "crispiga" kakor som inte ar mjuka har ocksa (ginger cookies som ar crispiga och stora som drommar med bitar av ginger -vad det nu heter pa Svenska igen... to die for) men det ar vanligare med stora mjuka kakor ... sarskilt pa caffeer.
chokladbollar blir det, det ska ju vara typiskt Svenskt och det finns nog inget mer typiskt an chokladbollar.
HuDå ska du inte äta min morsHon har ett tjockt lager smör och kanel och socker förstås, men det är lite kladdiga om jag säger så. GODA
Ingen mandelmassa och ingen pärlsocker! Hon ogillar knastrandet också!
(Jag ogillar knastrandet på chokladbollar, men tycker faktiskt inte om kokos...)
Strössel? :O Så......knastrigt!Husom sagt jag är så naturell att jag rent av gärna äter bullar som man har kardemumma i degen, kavlar ut, brer ett tunt lager smör och sedan viker och gör knut, mmmm (som farmor gjorde dem).
Finns de som hu! rullar dem i strössel.
Detta vansinne!Oftast rullar jag chokladbollar i en blandning av pärlsocker och kokos - kan inte bestämma mig för vilket jag gillar bäst nämligen....![]()
För amerikaner brukar det dessutom bli ganska så galet när man berättar att för bara upp till några år sedan så kallade vi dem för negerbollar.chokladbollar blir det, det ska ju vara typiskt Svenskt och det finns nog inget mer typiskt an chokladbollar.
Det behöver man i och för sig inte dra upp bara för att chocka folk, känns onödigt... och jag tycker nog att det är mer än "bara några år sedan."För amerikaner brukar det dessutom bli ganska så galet när man berättar att för bara upp till några år sedan så kallade vi dem för negerbollar.
Nej, smör och o'boy.Jag är uppvuxen med Mariekex, de är helt ok i min värld. Goda så pass att man inte behöver kränga en halv förpackning för att man är sugen på mer och mer utan det räcker med några, och ännu godare med smör och ost på![]()
Det har jag aldrig testat, men svär att jag ska göra detNej, smör och o'boy.![]()